hemma i stan igen…..

smile101Ja, då är vi i stan igen. Kom hem igår lite småfrusna för det var riktigt ruggigt när vi for från ön. Nu kommer vi att stanna hemma  över midsommar. Det känns lite vemodigt för vi brukar ju alltid fira midsommar på ön. Nu är det så att en nära vän till oss fyller 65 år och ska fira sin dag  just på midsommarafton och vi är bjudna och det vill vi ju gärna tacka ja till. Nu ska det visst inte bli så fint väder och då är det lättare att vara ifrån ön.

Idag har jag varit i tvättstugan. Hade en säck full med smutstvätt med från stugan. Sedan var jag en sväng på stan för att se om jag skulle hitta något snyggt att sätta på mig till midsommarafton  men det fanns  inget som jag gillade. Jag skulle vilja ha en fin klänning i vackra färger.Får nog ta en sväng till i morgon när jag känner mig riktigt pigg och utvilad för visst är det tröttande att springa ut och in i affärer och provhytter och av och på med trasorna.

082Vi har haft en ganska solig och vacker dag här och efter maten gick vi en liten promenad och köpte var sin glass och satt oss på en parkbänk och kollade på kvällsrushen av folk som har bråttom…hem eller bort?
Önskar en fin kväll /Kram.

Föregående inlägg
Nästa inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hejsan Sylvia!

    Ja, midsommarvädret ser inte ut att bli så bra, möjligen här på Gotland, men någon värme blir det inte. Nu har vi i alla fall haft några fina dagar den här veckan och det är jag så glad och tacksam över. Idag skiner solen igen, och jag har satt snurr på tvättmaskinen. Det gäller att passa på!

    Hoppas nu att du hittar något trevligt att ta på dig till helgen!

    Ha en fin onsdag!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Hej Sylvia!

    Ja, hitta något i klädväg är inte så lätt ibland:-). Provrummen har ju inte bästa ljuset dessutom och man undrar vad det är för en människa som står framför:-).
    Jag tror du hittarnågot imorgon Sylvia.

    Vädret till Midsommar verkar ju bli som det alltid varit, men bara det inte regnar så är jag nöjd:-). Vi skall ha dotter Gunilla med familj och min mamma här och vi har ”pensionärskuvös” så det blir nog bra iaf:-).

    Jag önskar dig Härlig Midsommarhelg!
    Kramar
    Berit

    Svara
  3. Hej!
    Tack för den söta sommarhälsningen:-) Finns på plats nu.
    Ja du, tvätt finns det alltid gott om och så härligt när det är gjort. Vilken bra kondis du har som orkar med så mycket. Att springa i butiker tar ordentligt på krafterna.

    Låter jättetrevligt att gå på kalas på midsommarafton och jag hoppas du hittar vad du söker i klädväg. Det värsta som finns är väl att prova kläder, särskilt bh, blir man ju helknasig av. Av någon anledning så är jag alltid lite extra rund över magen just när jag behöver köpa något.
    Nu har dom ju börjat rea lite här o där, men hoppas att du hittar något användbart. Annars har du säkert något fint i garderoben:-)
    Jag önskar dig en riktigt trevlig midsommar!
    Kramen, Agneta

    Svara
  4. Klänning?……..skoteroverall och helly hansen denna midsommar
    Men idag har det varit fint väder och varmt så idag har man nog kunnat ha klänning

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!