Midsommar……..

flagg2Sommarvärmen vill inte infinna sig här! Just nu regnar det och besöket hos frissan var nästan utkastade pengar….nej, så ska jag väl inte säga  för klippningen blev inta alls så pjåkig 🙂

Hittade i allafall en klänning som jag blev nöjd med. Den är i lite tunnare tyg och fodrad,färgen är varmt röd med blomrankor i blandade färger. Tog ett kort på den men slarvig som jag är så blev kopplingsladden till datorn kvar i stugan, hm hm. Kanske kan jag visa den senare på bloggen. Nu hoppas jag festen blir inomhus för annars får jag gardera mig med täckkappan.

Även om inte solen och värmen infinner sig så önskar jag  en riktigt Trevlig Midsommarhelg till alla.

Kramar Sylvia.

8 thoughts on “Midsommar……..

  1. Hejsan Sylvia!

    Nu hoppas vi verkligen på sol och vackert väder i morgon, så att vi kan få sitta ute och njuta, men om det nu inte skulle gå så får vi väl mysa inomhus i stället.

    Ha en riktigt Glad Midsommar!
    Kram Ingrid

  2. Hej Sylvia!
    Hoppas att du får det trevlig på kalaset och nu blev jag nyfiken på klänningen…….förväntar mig en bild på en tjusig tjej 😉
    Ha det så gott!
    Kram kram
    Annkila
    Ps tack för besöket Ds

  3. Så härligt det låter med varmt röd klänning, så somrigt. Hallonröd eller smultronröd är frågan:-) Rött gillar jag, det är alltid rätt och så där lagom läckert. Fodrdad låter ”bra kvalité” och snygg passform.
    Rackarns att sladden är kvar på ön, för där gör den ju ingen nytta. Du får väl skaffa dubbla uppsättningar så du slipper ränna fram o tillbaka:-)
    En kappa lär du säkert ta med, utifall, men hoppas att solen skiner på dig och att värmen kommer som ett brev på posten.
    En skön känsla är det allt när man är nyklippt, känner man sig så fin sååå.
    Trevlig midsommar!
    Kramisar, Agneta

  4. Så midsommarfin klänningen verkar vara .Rött är min absoluta favoritfärg.
    Vi hade inget regn men bara 14 grader på midsommarafton,men det får duga:
    Idag ler solen och det ser ut att kunna bli en fin dag.
    ha nu en fortsatt trevlig och förhoppningsvis fin midsommar

  5. Hej Sylvia
    Hoppas du fick en fin midsommar och slapp allt för dåligt väder, här i Köping så vräkte regnet ner hela kvällen men det gjorde inget för vi satt inne och myste med levande ljus och fin musik.

    Ha det så bra, kram Maria

  6. din toppbild är så naturskön som det kan bli från en ö – den kan man gå in och titta på många gånger. Ja detta regnande kan ju aldrig sluta 🙂 det är nog inte många som sluppit det under midsommaren. Men konstigt nog är man gla ändå, midsommar är midsommar så det så…. och nu måste vi i alla falll få en varm augusti efter denna början, eller… kul se klänningen, Gillar när bloggare visar sina klädinköp, det finns så mycket fint designat, om man har tur och är ute i tid och får rätt storlek….

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

