Hjälp sökes

 help2”Hjälp sökes”

– en nyskriven musikal av Kristina Lugn, Benny Andersson, Björn Ulvaeus och Lars Rudolfsson.

I HJÄLP SÖKES medverkar Johan Ulveson, Sofia Pekkari, Magnus Roosmann och Suzanne Berdino samt två kor, två grisar, en get, en häst, tre hundar och fyra gäss!

Nu ska vi se föreställningen på söndag. Kl. 15.00. Idag när vi gick förbi Orionteatern stod dörren öppen in till kassan och vi hade sådan tur att få tag på två biljetter, ett återbud. Föreställningen går annars för utsålda hus till och med juni månad. Det ska bli roligt och  musikalen har fått fin recetioner. 

”Orionteatern ”  ligger på Söder i Stockholm, lite avsides nära Vita Bergen och Hammarbyhamnen. Adress: Katarina Bangata 77.  Orionteatern, där det kan hända vad som helst …..…Läs mer

Ha en fin fredagskväll!   / Kram

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. God kväll i stugan, Sylvia!

    Här kom förklaringen till ”Hjälp sökes” som jag fick i mailen. När jag klickade på länken hit så fick jag besked om att sidan inte fanns så det var väl något strul med ditt inlägg. Men i dag funkar det ju bra , bortsett från att din header fortfarande är helt vit, ingen bild alls. Har testat med både Firefox och Explorer samt att det tar väldigt lång tid innan din sida dyker upp. Nåja, något fel med tekniken är det antar jag men det är smällar man får ta här i livet.

    Så trevligt att gå på musikal mitt på blanka dagen. Gott att slippa ta sig hem sent på kvällen numer😉
    Ska bli intressant att läsa här vad du tycker om den.

    Trevlig helg! Kram, Agneta

    Svara
    • Hejsan Agneta!
      Så lustigt, hoppas headern syns nu? Hos mig är den på plats. Kanske den försvann i samband med strulet när jag höll på med YouTube snutten jag tänkte ladda upp.
      Det ska bli jätteroligt att se musikalen och Orionteatern är nog en perfekt plats för den här tillställningen.
      Tack snälla för du är bussig och meddelar när det är något som verkar skumt här😉
      Öskar dig en fin och varm helg! / Kram Sylvia

      Svara
      • God kväll, Sylvia!
        Din header är på plats och vacker som en saga i ljuvliga färger är den. Kanonbra att du lagt vit text mot den lila bakgrunden så att ingen missar att besöka dina andra trevliga sidor också🙂

        Jag var inom din resesida i fredags och tog en titt på dina foton fr. Lucca i Toscana för då visade TV8 18-19, ”En plats i solen, borta eller hemma” och jag hamnade i just Lucca och fick se flera små byar i området då ”husletarna” fr. England var där. Jättekul att få gå ”husesyn”.
        Vilket otroligt vackert landskap….där vill jag också ha en liten sommarstuga 😉 Det är bara några få miljoner som saknas här…
        Så det var lite extra kul att få se hela det området som du visar foton från och som du så fint beskrivit under rubriken: Resor🙂
        Känns snart som om jag varit där själv för hela veckan har det varit husletand i Italien med TV8🙂

        Jag var här när du höll på att uppdatera den 18:e för då fick jag två mail med 5 min. mellanrum strax före 20.00 om att du hade uppdaterat, men när jag klickade på kommentera så blev det stopp och det berodde på att ditt inlägg inte fanns på plats beroende att du hade lite strul med You Tube-snutten, förstår jag nu. Antagligen försvann din header också då du höll på att lägga ut nya färger.
        Men nu är allt som det ska🙂

        Jag har heller aldrig haft några problem med att nå varken din blogg eller hemsida😉 Men när vi håller på att uppdatera och det strular lite, då drabbas vi ju alla av sak samma😉 Har jag också varit med om.

        Precis som du är jag väldigt tacksam när någon säger ifrån om något är konstigt för man vet ju aldrig…tekniken fallerar för oss alla.

        Tyvärr så syns hemsidor/bloggar lite olika beroende på om man anv. Explorer eller Firefox men det är försumbart anser jag. Trots det har jag i alla fall garderat mig och skrivit överst på min hemsida att den syns bäst i IE9…

        Jag önskar dig en trevlig upplevelse i dag på Orionteatern !
        Kramis, Agneta

  2. Snacka om tur🙂 den skulle jag med vilja se

    Svara
    • Ja, du snacka om tur.🙂 Den går för fullt hus till och med 2 juni men troligt är väl att de kör igång igen till hösten. / kramen

      Svara
  3. Grattis till att ha fått tag i biljetter!
    Det blir säkert en toppenkväll.
    Jag läste i Agnetas kommentar att hon haft bekymmer med din sida, men det är något som jag aldrig upplevt.
    Trevlig lördagskväll!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Ja du, ibland är turen framme. Vi har pratat länge om att se den här musikalen ”Hjälp sökes”. Så blev det så lyckat att vi fick biljetter på grund av ett återbud.
      Tack, Ingrid, det var skönt att höra att sidan är OK. Det kan bli lite strul att komma in på sidan i samband med att man gör en misslyckad uppdatering och då råkade Agneta just vara där. Kram kram
      .

      Svara
  4. Önskar er en angenäm teaterupplevelse. Ska bli spännande att höra vad ni tyckte.

    Kram
    Meggie

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

