Vårvindar friska

Idag sprang jag på ett helt fång med vårtecken. Jag brukar ofta ta en sväng i parken nedanför där vi bor och det har varit  så brunt och trist men så idag när jag gick vägen fram var hela backen  helt översållat av snödroppar och krokus  och även scillan hade börjat titta fram. Det har varit  en riktigt fin dag med sol och 13 +grader men också riktigt  kraftiga vårvindar så nu sticker säkert isen snart  iväg i vikar och vass.

vartecken

Så har jag läst klart  Mörkt motiv  av Louise Penny, den första boken i serien om kommissarie Gamache och den kanadensiska byn Three Pines lite udda invånare. Det är en hemtrevlig och familjär känsla som infinner sig när jag läser med  hög mysfaktor och jag gillar boken. Är ”Morden i Midsomer” en  favorit så älskar du den här boken.
Kramen Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Så har vi då läst ut samma bok och recenserat samtidigt. Så det kan bli😉
    Gunnar har också just skrivit om Louise Penny och hennes andra böcker och det var mycket intressant.
    Lite mer åt det psykologiska hållet är de senare böckerna och det låter spännande.
    http://gunnardeckare.wordpress.com/2013/04/17/svarplacerad/

    Jag är inte sådär jätteförtjust i Midsomer utan föredrar helt klart Colin Dexters deckare om Morse/Lewis och det är ju kul att det har börjat en ny serie om en ”ung Morse” och första avsnittet var ju riktigt lovande.
    Kevin Whately ( ”Lewis” ) anser att det är dags att lägga av dessvärre så vem vet? Kanske hans partner i serien ”Hathaway” tar över…….😦

    Nu går det fort med alla blommor och blader när det väl kommit igång. Snart dags kanske att besöka stugan😉
    Kram, Agneta

    Svara
    • Tycker det är spännande att läsa fler böcker av samme författare. Det kan ju var väldigt olika från en bok till en annan vad man gillar Deckarserien Morse har jag inte tittat på vad jag minns. Nu ska det nog inte dröja tills vi har kommit ut till ön./ Kram

      Svara
  2. Så mysigt med de söta vårblommorna och det är så ljuvligt att se hur de tittar upp mer och mer
    Här har det också varit en solig dag och varmare, men ganska blåsigt här också
    men nu är det vår i alla fall…härligt
    kram

    Svara
    • Man blir så glad när vårblommorna börjar sticka upp i naturen. Idag hade vi en fin vårdag i staden🙂 / Kramis

      Svara
  3. Nu poppar verkligen vårtecknen upp överallt. Gräsmattor och rabatter här är översållade av krokus i alla dess färger.
    Tack för boktipset!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • En småmysig trivseldeckare och jag gillar den även om boken inte tillhör mina allra bästa favoriter.
      Kram och sov gott!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

