Snart kommer vårvärmen…eller?

tvattGnistan att blogga är sval. Det är liksom lite stiltje här. Jag har  passat på att vårstäda i det trista och kalla vårvädret och även fönstren har fått sitt och nu kan jag titta ut genom skinande fönsterrutor. De körde runt med ”tvättmaskinen” här på gatorna  innan, så det var perfekt tajming.  Pust, pust!

Kanske det ändå verkar som vårvärmen är på gång och nu börjar jag längta ut till ön. Bara det blir isfritt så sticker vi iväg med vårt pick och pack. Men frågan är om vi får fira Valborg ute på ön i år?

Hittade fint boktips hos Agneta. ”Mörkt motiv”  av Louise Penny. En ny författare för mig. Det är den första boken i en serie om den charmige kommissarie Gamache i den kanadensiska byn Three Pines och dess invånare. Alla mer eller mindre med sina speciella små egenheter. Mörkt motiv är väl skrivet lite i samma anda som Agatha Christie. Min syster har nyss läst den och gillade den. Nu ligger den här hos mig och visst är det mysigt att få en bra bok i sin hand.

Ha en fin fredag!  /  Kram Sylva

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Vad duktig du är som vårstädat och orkar med att tvätta tunga fönster själv! Typiskt att det ska regna. Gör det här med i dag.
    Här har dom inte städat gatorna ännu och så har jag ju hela förbaskade maskinparken utanför min bostad och det skvätter lera upp på mina fönster, så tvätt av dom dom får bli en senare fråga.

    Vad roligt att din syster gillade boken av Louise Penny. Jag håller på med Mörkt motiv och så väntar ”Nådastöt” men nu har det kommit ut en tredje bok med Armand Gamache såg jag på adlibris i går och den verkar riktigt bra för hans eget liv avhandlas och andra problem han har med kollegorna som har åsiket om honom. Jösses, hon ska väl inte ta honom av daga/avsätta honom redan i den tredje boken ?

    Förstår att du längtar ut till stugan Sylvia, men det måste väl bli varmt först , för den ska väl vädras och städas efter vintern. Skulle inte förvåna mig om sommaren kommer på direkten och då gnäller vi säkert över att det är för varmt😉

    Känner du till den här läckra butiken?
    http://www.gateau.se/

    Trevlig helg! Kramis, Agneta

    Svara
    • Jo, Gateau med sina härliga tårtor och jättegott kaffebröd. En butikskedja med kondis i många städer. Bara här i Sockholm finns det nog ett tiotal butiker. Ett ligger vid Medborgarplatsen där jag brukar slinka in någon gång ibland.
      Idag regnar det, ett perfekt bokläsarväder tycker jag. Kramis

      Svara
  2. Det är nog så att i och med att våren är på språng då falnar intresset för bloggen
    Här i norr har vi full vinter än så ingen fönsterputsning eller så
    Men sedan hände ju allt på en gång här
    Då ska det putsas fönster krattas ja allt som legat i träda

    Svara
    • Ja, så är det när vi kommer ut till stugan. Då brakar det loss och det blir rusch på det mesta. Kram

      Svara
  3. Nog undrar man vart våren tagit vägen, men nu har vädret ändrat sig lite i alla fall. Från soliga dagar och kalla nätter till regniga kalla dagar och något mindre kalla nätter. Vilket är nu bäst??
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Vilken konstig vår, kanske det blir sommar på direkten när värmen väl kommer.🙂 Kramis

      Svara
  4. Ja du Sylvia, undrar varför lusten att blogga plötsligt avtagit. Inte heller kan man skylla på att den obefintliga våren tagit all tid i anspråk för roligare saker. Men det är väl bara att se tiden an, rätt som det är kanske lusten kommer tillbaka. Under tiden får man väl läsa vidare i sina böcker. Kul att följa dina och Agnetas boktips, några har jag också lånat. Eftersom jag älskar deckare har jag just nu snöat in på Harlan Cobans böcker, inga litterära mästerverk men småspännande och perfekt lektyr när man pendlar på tåget och T-banan.

    Njut av våren, nu kommer den säger dom!
    Kram Meggan

    Svara
    • Harlan Coban ska jag allt kollas upp! Jag gillar deckare och gärna lite psykologisk/ thriller. Ja, Maggie, ibland undrar jag, kan någon tycka det kan vara intressant att läsa mina enkla inlägg om just ingenting. Samtidigt tycker jag det är kul, för min egen del att i efterhand gå tillbaka och läsa vad jag skrivit om vad som hänt och vad vi upplevt i vår lilla värld. Så det får bli små inlägg- när andan faller på!
      Nu kommer den….VÅREN! / Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

