GLAD PÅSK!

pasken2013

”Nu är kvasten smord och katten förberedd? Nu bär det snart av till Blåkulla men jag är snart hemma igen”

Önskar en riktigt fin Påskhelg till alla som tittar in. Idag har jag pyntat med det lilla jag har i påskpynt. Påskris med fjädrar i vill jag gärna ha och ingen av oss lider av allergi som tur är.

Vi ska vara hemma i påskhelgen, min gubbe och jag. På påskafton kommer dottern med sambo på besök och under dagen ska vi ta en sväng till Drottningholm och strosa omkring i vårsolen om nu vädret blir någorlunda fint. Sedan åker vi hem till oss och jag ska bjuda på laxpudding med skirat smör. En ostbricka och frukt till dessert. På påskdagen ska vi ev. ta en sväng med bilen och titta till båten och vem vet, kanske vi får lite färska nyheter från ön.

GLAD PÅSK!   Kram Sylvia!

Lämna en kommentar

15 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!

    Så fint du har gjort det och den där kopparbyttan med vackert lock känner jag väl igen numer:-)
    Påminner om de där mjölkspännerna som brukade stå på bord längs med vägen när man åkte buss ute på landet. Vet inte vad dom heter, men urläckra är dom i alla fall. Vill minnas att du använder den numer till julen också?

    Då min vän hoppas jag att det blir lite mildare väder och att solen visar sig om ni ska ut på promenad! Rackarns vad kallt och dragigt det är just nu, vinden är isande kall och det blir minusgrader i natt igen och en kall påskhelg enligt prognosen.

    Laxpudding låter ju jättegott och det har jag ätiti men aldrig gjort själv så det kanske är dags att börja testa för i frysen finns det gott om lax.

    Jasså, det börjar ”suga i kaffetarmen” som alltid min mamma sa när hon behövde en kopp🙂
    Ni börjar så smått längta ut till stugan förstår jag och båten måste såklart kollas upp så att den är i fin form och finns på plats när det blir dags.

    Nu ska jag kika på Antikrundan på TV så dags att ila dit …

    Jag önskar dig en riktigt trevlig påskhelg med familjen!
    Varm kram, Agneta

    Svara
    • P.S.
      Glömde ju skriva att din header är läcker till max !

      Svara
      • Morning Agneta!
        Tack snälla för du gillar den. Antikrundan är så trevligt att se. Det är minsann inte lätt att gissa vilket av föremålen som värderas högst men det är ju inte huvudsaken om man har ett gammal släktklenod. Roligt att studera minerna och hur ägaren reagerar när han får värdet på prylen. Ja, nu börjar man längta ut till ön men i år blir det sent med båten i sjön skulle jag tro.
        Detsamma vännen. Ha en riktigt go GLAD PÅSK!

  2. Laxpuddig var ett villkor för att jag skulle gå till svärmor på påskafton. Tyvärr finns hon inte längre men maken kan laga laxpudding han med.
    Glad Påsk!

    Svara
    • .Så bra att man kan hjälpas åt. Min gubbe är inte heller så bortkommen vid spisen men laxpuddingen ska jag göra själv.
      Detsamma elisabet ha en riktigt Glad Påsk

      Svara
  3. Hej!
    Åh vad roligt att jag inte är ensam om att just studera minerna vid värderingen😉 Kan bli riktigt irriterad när det snörps på munnen åt värderingen…
    Men det där Picassofatet som visades i går var ju inte illa och så roligt att se äkta och glada miner.
    Synd att du inte köpte ett sådant när du var i södra Frankrike😉
    Kramen

    Svara
    • Gubben och jag i pratade just om Toscanaresan igår när vi såg detta keramikfat.Jo,visst hade man önskat köpa något av hans vackra keramik men lilla reskassan var alldeles för skral😉 Vi besökte staden Vallauris, en stad med stora keramiska traditioner som jag skrivit om i reseskildringen. Dessa traditioner återuppväcktes av Pablo Picasso, hedersmedborgare efter att ha varit bosatt och verksam där i flera år. En pärla är stadens museum där vi fick beskåda hans vackra keramik och hans tavlor. Kramkram

      Svara
      • Du menar Provence och inte Toscana hoppas jag..😉

        Jodå, jag kom ihåg resan ni gjorde till Provence och att ni var i Vallauris och såg Picassos alster där. Just därför skrev jag att det var synd att ni inte köpte Picassokeramik när ni var i Frankrike. Hade suttit bra det om det finns något kvar att köpa alltså. Det mesta finns ju på museum/privat ägo.

        Jag tar ibland en titt på dina fina fotografier/resebrättelse fr. just Provence. Älskar de smala gränderna och husfasaderna i södra Frankrike som verkligen andas historia.
        Hela det området är enormt stort så där skulle man ju kunna bo i några månader🙂

        Här är det mulet, halv storm och svinkallt…usch!
        Påskekramar…/Agneta

      • Buuuuu… nu får jag hålla mig hemma hädanefter så jag inte vimsar bort mig helt i världs geografin😉 Här är det samma kalla väder, usch och fy!
        Let’s dance startar ikväll och det blir nog att vi ser på det.
        Påskkramar tillbaka🙂

  4. Mysiga bilder !
    Önskar dig också en riktigt fin fortsatt Påskhelg
    kram

    Svara
  5. Vilket fint påskkollage! Efter mycket velande fram och tillbaka bestämde vi oss till slut för att åka till stugan, vilket vi inte ångrar. Haft fantastiska dagar på isen hittills, men mycket snö och 60 cm tjock kärnis så det känns som det här inte kommer att vara borta förrän i mitten av maj – hemska tanke.

    Kram och en riktigt glad påsk till er
    Meggie

    Svara
    • Hade nog i tanken att ni firade påsken i stugan. Ja, det lär allt dröja innan isen sticker iväg.
      Ha en fortsatt härlig påskhelg! Kram

      Svara
  6. Så trevligt ni har det och påskris är ett måste. Däremot laxpudding hoppar jag gärna över. Blev i min ungdom bjuden och på natten fick jag magsjuka av tredje graden sen dess går det inte.
    Vi ska äta middag hos dotter i dag och nu målas det ägg för fullt.
    Vinterkläderna är undanhängda och dom slitna stövlarna kastade. Det är vår o i natt blir det ju sommartid.
    Tittar gärna på antikrundan o undrar om det inte finns något värdefullt här men nej o nej.
    Förra veckan vann jag i alla fall 6.000:- på Joker. LIte nya vårkläder är nu inhandlade.
    Ha en trevlig fortsättning på helgen.
    Kram.

    Svara
    • Men så kul! Grattis till storvinsten, Love! Så lyckat nu till våren också då det kan vara roligt att förnya vårgarderoben lite🙂 Min syster och jag har en stående 5/veckors lottorad men det är inte många ören vi kammat hem.
      Detsamma till dig. ha en fortsatt fin påskhelg. / Kram
      .

      Svara
  7. Tur att du inte smort in katten :o).Det lät gott med laxpudding . Jag älskar den maträtten men gör den aldrig

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

