Lånta fjädrar….

fjadrarEn tur på stan….. var maken och jag idag för att leta efter”lånta fjädrar” Det var fjädrar  och vårkvistar i snart sagt varje gathörn. Svarta,röda, blåa, gula … ja, vilken färg nyans du än önskar  kan du  snart få fatt på. En sprakande färgprakt var det och vi fick nog en liten förnimmelse av att våren sakta men säkert är på gång, även om det som i dag, var kalla isande vindar med en svag vårsol på den klarblå himlen.

 

SkarmklippEnligt förhandstipsen vinner Yohio ­Melodifestivalen!
Yohio är 17-åringen som kom från ingenstans och nu seglat upp som storfavorit inför Melodifestivalens final i kväll. Nu har jag inte hört så många av deltagarna men den här killen tycker jag har något som skulle kunna gå hem .  Vi får väl se………

Önskar en Trevlig lördagskväll.  Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Vilken härlig färgprakt du visar upp här med ris och fjädrar! Hoppas du hittade det du sökte efter. Jag har slutat med pynt numer. Men en kruka med påskliljor vill jag däremot väldigt gärna ha om det kommer att finnas till salu i Hemköps matbutik. Dom ”föööör” inte krukväxter tyvärr, men kanske påsken lockar till ökad försäljning😉
    Retfullt dock att inte få köpa det man vill numer p.g.a. ”sparivern” i kommunerna..😦

    I dag dalade några jättestora snöflingor ner här och vinden är då inte nådig här heller så det blev en kort vädring😉 Minusgrader vill jag inte ha in i bostaden…och stora grävskopan står parkerad utanför balkongen hela helgen😦

    Jag har inte sett deltävlingarna så om Yohio vet jag inte ett skvatt.
    Upplever att denna tävling har blivit en renodlad ”ungdomstävling” numer och hur det är med kvalitén på både sång&musik står nog skrivet i stjärnorna😉

    Säger som Veiken skriver i min gästis, Körberg & Co kan gärna få vinna, för lite roligt måste man ju ha och låten kommer nog att bli en slagdänga här hemma🙂
    Nåja, inget fel på Körbergs pipa inte..nejdå, den håller bra än!
    Påminner mig om de där ryska gamla tanterna som var med i finalen och fick många poäng, så varför inte😉

    Dags att återgå till köket för att fixa klart en försenad middag på resterna fr. i går som är kokt torsk, skirat smör och pepparrot och det blir lagom till Teven.
    Ha en fin kväll! Kram, Agneta

    Svara
    • Inte köpte jag något påskpynt. Fjädrar har jag från förra året. Jag ska vänta lite med ris och påskliljor närmre fram så det står sig över påsken.
      Ja, du när Körberg med gäng sjöng sitt bidrag. ”En riktigt jävla schlager” lättade stämningen här hos oss.Vi hade besök av Annika och Janne som skrattade gott när jag då äntligen började tina upp lite. YOHIO en lite annorlunda artist som jag tycker har något speciellt – men det räckte inte, Robin med sin högljudande och känsloladdade ”You” tog hem segern med det var mycket tack vare den europeiska rostningen annars vet i katten….
      Kram på dig vännen!

      Svara
  2. Hej Sylwia!
    I dag är en plusdag och allt känns lättare. Solen lyser in och visar mig vart jag ska damma har man svarta möbler måste det göras ofta. Ute lite kallt men för varje dag försvinner snön mer o mer.
    Vi har nog bestämt oss för att åka till Side ett lungt barnvänligt område. I september ska jag säkert kunna gå mina promenader igen för det finns mycket att titta på där.
    Tänk att det snart är påsk men i år blir det inga påskgardiner eller annat pynt. Björkris med vippor får räcka.
    Såg på melodifestivalen med den yngre generationen i går och dom höll på Robin så det blev glädjetjut när han vann. Det är väl inte min smak men trevligt hade vi med god mat därtill.
    Ni börjar väl längta ut till ön snart måste vara härligt första gången båten bär i väg.
    En kopp kaffe ska jag ha nu så jag önskar dig soliga härliga vårvinterdagar.
    Kram från en förre detta söderböna.

    Svara
    • Hejsan Love!
      Men det låter ju perfekt. En av Turkiets populäraste badort med härliga stränder. Side sägs vara en lugn, fin stad med gott om historiska sevärdheter.Min syster har varit där för några år sedan och blev så förtjust av platsen. Nu vännen har du något att se fram emot och planera för, tillsammans med dina fina ungdomar. Ja, nu börjar vi allt längta ut till stugan men isen ligger ännu rätt tjock i viken så det lär nog dröja ett tag till.
      Kram till baks vännen. ” En gång söderböna, alltid söderböna” 😉

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

