Promenad runt vitabergen

Morgonrunda  runt vitabergen

Morgonrunda runt vitabergen

Vilket underbart vårväder. Idag  kände jag verkligen för en liten morgonrunda. Jag sneddande upp  till Vitabergen där det är lugnt och fridfullt. Fåglarna var riktigt i farten och talgoxens ihållande läte, som en cykelpump, förföljde mig under hela promenaden.

På eftermiddagen satt vi på balkongen och fikade och jag läste ut boken av Carin Gerhardsen  den första boken i Hammabyserien ”Pepparkakshuset,” en riktigt lyckad deckare. Den är otroligt välskriven, spännande och konstigt nog också trevlig och jag bara måste sträckläsa den! Boken finns nu i bokhyllan.

Nu har jag hennes andra bok i serien”Mamma pappa barn” på lut. Mycket av handlingen i Carins Hammarbyserie  kretsar kring Södermalm och i kvarteret där jag bor ligger polisstationen / men inte i verkligheten/ så det blir lite extra intressant och spännande att läsa om mord och intrigen. som utspelar sig så nära inpå.

Kl 20.00 ska jag se på TV  Antikrundan i kväll från Gävle, brukar vara trevligt att se.   Debatt, där Gudrun Schyman  ska debattera kanske man också ska se.   / Kram, kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Låter som en riktigt skön promenad med en försmak av våren inkl. fågelkvitter🙂
    Men att sitta ute på balkongen låter kallt som attan. Men är man väl påpälsad och inte sitter drag så kanske det är ok.

    Här har solen visat sig men vinden är isig och det lär bli mellan -5 och -10 i natt…usch då. Vintern håller greppet ännu ett tag.

    Vad roligt att du hittat böcker som du gillar. Särskilt när handlingen är förlagd till närområdet😉
    Man försvinner in i en helt annan värld när handlingen griper tag i en och det är ett bra sätt att rensa hjärnan fr. en massa skräp, faktiskt.

    Donna Leons senaste som jag nu håller på att läsa är en besvikelse. Ja inte temat, för det handlar om miljöförstöringen som pågår med politikernas goda minne ”mot en slant i fickan”, utan hon verkar liksom fylla första halvan med pladder bara. Men nu är ett mord ett faktum så då börjar det hända saker. Donna Leon är otroligt samhällskritisk i alla böckerna och det är modigt av henne för hon trampar många höjdare på tårna…inkl. maffian.

    Var inom din bokhylla nu men hittade bara ‘kaffe med rån’ men klickade på länken du lagt ut och läste om denna på adlibris och idel fina recensioner har den fått som du nu läser, men usch vilken tragisk historia.

    Nu min vän är det dags för mig också att kika på Antikrundan som jag älskar att se men ‘Debatt’ har jag lite svårt för, då ingen får tala till punkt.

    Ha det så bra! Kram, Agneta

    Svara
    • Jo, du vi har fikat på balkongen idag igen och jag hade bara en långkofta över mig. Den ligger i söderläge och inbyggd på sidorna så när solen är framme är det rena solariet. Balkongen är inte vidare stor tyvärr men rymmer oss två, inte så mycket mer.
      Nu har jag inte kommit så långt ännu i den andra boken av Gerhardsen men den verkar lovande../.Kramis

      Svara
  2. Det är alltid trevligt att läsa en bok där man känner igen miljön, det tycker jag i alla fall.
    Carin Gerhardsen har jag aldrig läst något av, men det kanske blir av nu, för du har väckt mitt intresse.
    Det var en fin promenad du gjorde och du fick ju nästan ihop dagens 8000 steg bara på den.😉
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Visst, det blir än mer intressant när handlingen utspelar sig i miljöer man känner till och i denna boken ibland bara några kvarter bort. Jag blev så förtjust i Carin Gerhardsens sätt att skriva. Så det blir fler böcker av henne framöver.
      Den här gången fick jag till min runda inne på IFORM. Sist trasslade jag till det och den gick inte att spara. En trevlig länk du tipsat om!🙂 / Kramkram

      Svara
  3. Jag har precis läst ut Gideons Ring och den var lika bra som dom tidigare tycker jag

    Svara
  4. Jag läser också den serien just nu. För tillfället är det Vyssan Lull. Det är så fängslande att det går inte sluta när man väl öppnat boken

    Svara
  5. Men som jag tjorvat i säkert två veckor för att skriva i din blogg . Det är mitt fel jag har använt fel namn

    Svara
    • Ja, du ibland trasslar man till det för sig. Skönt att du kom på vad som var felet.😉 Vyssan Lull blir nästa bok för mig i Hammarbyserien. Kanonbra böcker, / Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

