Vårtecken, Bragdguld till Sverige……

varteckenIdag var jag på en promenad och på språng efter ett vårtecken och det var inte det lättaste men till slut fick jag se några snödroppar titta upp invid en husvägg i söderläge. Det känns varmt i hjärtat när man ser hur det spirar i den kalla jorden men fy satan så kallt vi har även om solen lyser från klarblå himmel så är det så isande vindar.

Igår var vi hos sonen på en bit god mat och tittade på film och bilder från Filippinerna. TV var inte något som lockade. Schlager – tävlingen har vi tappat intresset för. Det kan räcka att se finalen  bara för man ska hänga med lite.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bragdguld till Sverige!!

Skärmklipp

” Det blev ett svenskt VM-guld till slut i Val di Fiemme. Johan Olsson vann femmilen efter en sanslös uppvisning. – Det är mitt livs största lopp, säger svensken till SVT. ”

Efter sex svenska silver kom ett guld. Och som det gjorde det. Johan Olsson dominerade femmilen totalt.  Helt Fantastiskt, en stor, stor prestation  av Johan Olsson !!

Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Visst var det roligt att det blev ett guld till slut!
    Grattis till de fina snödropparna!
    Jag var ute på en promenad jag också efter lunch, men attan vad det blåste. På samhället kunde man nästan inte vara för där yrde sand och damm så man kunde inte ha ögonen öppna.
    Men solen var varm och god och i skogen stod jag en lång stund i en glänta och bara njöt.
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Ja vilken prestation av Johan Olsson. Mycket skidor på TV idag. jag tog promenaden på förmiddagen så det blev sporadiskt tittande på Vasaloppet. Det blev norsk seger i både herr- och damklassen genom Jørgen Aukland och Laila Kveli. Ja, du norrmännen kan men idag knep vi guldet i femmilen. Kul kul 🙂

      Svara
  2. så härligt att snödropparna börjar komma…..det är ett tecken på att våren sakta men säkert är på väg
    en så ljuvlig årstid
    kram

    Svara
  3. Visst är det en fin tid vi går till mötes. Vintern har varit lång i år så nu vill vi ha sol och värme / Kram

    Svara
  4. God kväll, Sylvia!
    Åh vilken gullig header du lagt ut! Påminner mig om filmen ”Söderkåkar” som visats på TV lite då&då. Så vill man gärna bo nu, men inte på den tiden inte…märkligt ändå.

    Ja du, det har varit mycket skidor på TV i dag och jag missade guldet på 5-milen men såg spurten i Vasaloppet..ruggigt spännande med sex åkare på en rad ända till mållinjen….

    Tänk ändå, hel sex fina silver och så blir det ett guld som överglänser alla de andra medaljerna. Men just 5-milen är något speciellt att vinna av någon, för mig, okänd anledning och har alltid varit en viktig distans. Jätteroligt för Johan Olsson 🙂

    I dag åkte alla persienner upp och inga arbetare utanför så upp med både fönster och balkongdörr för att få in lite sol. Men attans vad kallt det blev..Brrr…fick stänga snabbt igen för att inte förfrysa fötterna framför Teven mitt på blanka dagen. Vintern håller sitt grepp men samtidigt känns det att mars månad är här och därmed våren 🙂 Ljuset är viktigt för oss alla.

    Ser att du har en ny bok på G och var inom adlibris som du länkat till och det finns tydligen fler böcker med samma poliser och miljö men med divergerande behållning. Låter ruggigt men säkert spännande. Ska bli intressant att läsa din recension.

    Du missade inget på teven i går, var säkert trevligare hos sonen 🙂 Den där serien ”Selfridges” kan jag faktiskt vara utan. Längtar däremot efter Downton Abbey som återkommer den 17/3 och det ska bli intressant att följa familjens och tjänstefolkets vidare öden.
    Har också fastnat ordentligt för Minnenas Television och ”Mitt 60-tal” med Berndt Egerbladh på SVT24. Ungdomsminnen så det förslår och oerhört intressant att få veta vad som hände i vår värld ( nyligen ) …

    Ha det så bra, Sylvia! Kram, Agneta

    Svara
    • Hejsan!
      Du som jag gillar ju gamla kåkar Fotot har jag tagit uppe på söders höjder Åsoberget.. Mysigt att promenera bland de gamla kåkarna där de flesta nu är kulturhus. Mitt 60-tal med Berndt Egerbladhs härligt beslöjade stämma är ett toppenprogram och där man känner igen sig i mångt och mycket 🙂 Visst är det härligt att se solen och få in lite ljus i lägenheten men värmen håller sig undan. Fy sjutton, den nordliga vinden vill inte ge sig..
      Kram och må gott!

      Svara
  5. Oj så jag tjorvar, har strulat på något sätt med min adress till wordpress så nu gör jag tredje försöket
    Har glömt vad jag skrev först
    Men här i norr får vi gå med strumpor och skor för det känns långt till vårblommor
    Snygg header och Stockholm är vackert

    Svara
    • Tack snälla. Bilden är från Södermalm, Åsöberget närmare bestämt. Ja, vårblommorna börjar väl så smått komma men man får allt leta bra och värmen är inte så mycket att skryta om men visst känns det lite som vår i luften. / Kram

      Svara
  6. Elisabeth

     /  04 mars 2013

    Vad roligt och se när vårtecken kommer upp, det är en speciell känsla. Fin headern är. så varm och välkomnande i färgerna. Jaaaaa. .. det är enorma prestationer de åstadkommer alla skidåkare oavsett de är ettan eller massa andra åkare tycker jag, och roligt om vinnarna varierar under åren…..

    Svara
    • Hejsan!
      Roligt att du gillar headern. Nu har jag skrivit till var fotot är tagit. Ja, det är så fint när det börjar spira igen efter en lång vinter. Skidåkning är så fint att se på TV / kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

