Datorn är snäll igen…..

datorJag skrev tidigare att min stationära dator gick på högvarv. Den brummade och det lät inta alls bra. Efter det vi kommit hem  verkar det som den har återställt sig själv. Den är så tyst och snäll. Jag har jobbat med foton och verkligen haft datorn igång. Vi får väl se hur länge det varar?

Idag har jag haft tvättstugan och jag hade en hel del tvätt. Jag satt igång tvättmaskinerna och så gick jag upp till mig för att sedan gå ner igen när jag beräknade att tvätten var klar.Du milde, det var fullt med vatten över hela golvet när jag kom ner igen.  Det var nästan stopp i avloppet. Jag upp för att hämta stövlar och ringa akut till HSB och så ner igen för att försöka torka upp så gott det gick. Nu kom  servicekille rätt snart men det tar ju sin tid innan felet är avklarat. Jag hade ett par maskiner till att tvätta men det gick ju inte. Det  får bli en annan dag. Usch, Jag blev så sur och på dåligt humör, ja  hela dagen blev förstörd.

Nu ska jag läsa vidare i ”Kaffe med Rån”  Hahahaha…. ett gott skratt, en underhållande skröna om ett gäng pensionärer som gör uppror mot sitt trista äldreboende genom att rymma till Grand Hotell där de checkar in i lyxsviterna och startar en helt ny karriär som kriminella. Lättsam men det finns också ett allvar i boken och kritik mot politiker och makthavare om hur vi tar hand om våra äldre…….

Bilder från vår vecka på….. KAP VERDE 

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. God kväll, i stugan, Sylvia…tvättstugan😉

    Finns väl inget värre än när golvet svämmar över? Har vi haft här ofta fr. en maskin och jäklar så arg jag blivit. Risken är ju stor att man slinter på kakelgovet också. Är man dessutom inställd på att få arbetet gjort så blir man ju knasig på att släpa upp smutstvätten..det värsta somm finns, för den liksom ligger där och bara väntar likt ett orosmoln…usch!
    Hoppas att du snart få ny tvättid så att du slipper vänta för länge med att få ”semesterkläderna” rena.

    Nåja, alla dagar har både ris o ros och rosen får bli till din dator och hoppas innerligt att den uppför sig som den ska framöver. Den kanske var överhettad? Men det är en god idé att ta ett tag med dammsugarborsten på baksidan av burken för där samlas det damm kan jag meddela…..av erfarenhet😦
    Min är ju något år yngre än din men den är så tyst så jag blir orolig för det…peppar peppar ta i trä🙂

    Bra med en bok som tar upp de äldres levnadsvillkor med glimten i ögat. Borde definitivt läsas av våra makthavare ?

    I dag fyller min dotter 43 år och jag får nästan panik när jag funderar över vart alla dessa år tagit vägen. Mitt barnbarn fyller 7 år den 3/4 och till hösten börjar den ”riktiga” skolan….REDAN!

    Milde himmel, tycker inte det var så längesedan som både dottern och barnbarnet var nyfödda.

    Men såklart blir jag påmind varje år denna dag hur det var då…1970 när hon föddes, så kanske det är det som gör att vi minns våra barn som bäbisar så tydligt ?

    Men med barn, jobb och övrigt så hinner man liksom inte varken tänka/känna efter, för allt måste gå som på räls och det där med att ”fånga dagen” kan man bara glömma.

    Tur att det finns gott om fotoalbum så man kan suga på de bästa karamellerna av svunna tider🙂
    Nu ska jag titta på LGW och Veckans Brott på SVT1 och väntar bara på att få höra hans teori om Palmemordet som utlovat när det nu blir….!
    Trevlig läsning! Kramis, Agneta

    Svara
    • Ja. tänk vad åren går. Tiden när ungarna var små tycker jag så här i efterhand bara försvann. Det är ju en tid av ens liv då det händer så mycket, barn, skola, familj och jobb. Hur sjutton hann man med allt. Tittade på LGW och Palme-mordet tror jag förblir ett olöst fall men för LGW är säkert en önskan att hitta en lösningen av fallet Palme. / Kram

      Svara
  2. Hoppas din stationära dator fortsätter att sköta sig
    men oj, vad jobbigt det som hände i tvättstugan…sånt är inte kul
    och sånt kan man verkligen bli på dåligt humör för, och hoppas tvättmaskinen också fortsätter att sköta sig
    kram

    Svara
    • Jag börjar nästan ana att jag måste göra något åt datorn i allafall ? Det verkar så idag när jag nu haft den igång ett tag. /kram

      Svara
  3. Vilken tur att din dator bättrat sig. Den behövde väl semester den också.😉
    Jag är så glad över att jag investerade i en tvättmaskin när vi flyttade hit. Det är så skönt att kunna tvätta när och hur jag vill, utan att andra kan ha synpunkter på vad jag håller på med.
    Hoppas att du har fått tvätta klart nu!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Jo, det fixade sig med tvätten. Nej inte vill jag ha någon tvättmaskin och torkskåp som tar en massa plats i badrummet annat är det om man bor i villa. Vi har en jättefin tvättstuga i huset med tre maskiner och ett stort torkskåp så jag ska egentligen inte klaga. Detta var ett undantag med stopp i avloppet men visst blir man sur när något sådant händer / Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

