Börjat packa så smått


homeVi har varit till Arlanda och mött upp Magnus och Letie
som kom hem i morse från Filippinerna. Tänk så fort tiden går. Allt var bra och de var så solbrända och fina och förvånansvärt pigga efter 19 timmars flygresa. De börjar jobba på måndag och har några dagar på sig för att komma in i de vanliga gängorna  Nu känns det bra att de är på plats igen.
Jag har börjat packa så smått för resan. Har inte shoppat något särskilt. Jag hittade en vit skärmmössa i smidig bomull som skydd för sol och vind  på Åhlens. Vi har nog ett flertal mössor men de finns i stugan. Solskyddsmedel för kroppen och ett stift för läpparna handlade jag på apoteket. Det blir väl mest tunna sommarplagg som gäller men en skön overall och strumpor brukar vara skönt att dra på sig framåt kvällningen efter en solig dag på stranden . En Henning Mankell- deckare  ”Steget efter”  har min syster skickad med som jag kan förströ mig med under flygresan.

dunderMin stationära dator har börjat låta konstigt. Tycker den går så ansträngt och brummar och har sig. Nu ska jag låta den vila och kör med den bärbara ett tag framöver.  Pratade med supportkillen  på IT- kafét och han misstänker att det ev. kan vara  fläktarna som är ansträngda ? Ska ta tag i saken när vi kommer tillbaka från Kap Verde. Det är inget fel med datorn för övrigt, den funkar riktigt bra.  Den är nu fem år gammal men jag tycker nog den ska kunna hänga med ett tag till.

Önskar en fin dag!
Kram Sylvia.

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

14 kommentarer

  1. Så härligt att få planera och börja packa för resan till Kap Verde, det blir säkert jättetrevlig och så skönt att ungdomarna kommit hem igen och tydligen haft det bra.
    Min syster och hennes man har varit på Lanzarote fjorton dar och kommer hem i morgon. Det ska på spännande att få höra hur de haft det.
    Ha det så gott!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Det ska bli så spännande för på Kap Verde har vi inte varit tidigare. Det ska ju vara ganska solsäkert sägs det. Lanzarote var vi för några år sedan. Allt var toppen. Fint hotell, bra mat och en underbar strand, förutom vädret som var lite tråkigt med kalla vindar mest hela tiden. Vi var där i mitten av december. Hoppas nu din syster har haft en härlig tid med sol och varma sommardagar. / Kram

      Svara
  2. Sylvia!
    Så gott att sonen är hemma igen och så har du varit på Arlanda och ”kännt in” atmosfären innan det är dags för dig att resa.
    Så roligt att få shoppa lite sommarprylar nu mitt i snöslasket och förstår att det ska bli skönt att få lite salta bad, sol och värme.

    Trist att din stationära låter risig och hoppas att det går att åtgärda. Min blev lite konstig just som garantin gått ut, men nu går den som på räls igen. Tur, för jag har ”bara” denna.
    Ha det nu så bra och trevlig resa!
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Datorn funkar bra för övrigt men den låter ansträngd och det är inte OK . Vem vet kanske den är full av damm ? Min bärbara funkar bra. Det fina med en Laptop är att man slipper alla sladdar. Jag ska försöka skicka upp några bilder på bloggen med min Iphone när vi kommer fram och det finns även Internet på hotellet har jag för mig.
      Tack tack Agneta och ha det gott du också🙂
      Kramis Sylvia.

      Svara
  3. Jag fick samma problem med min förra stationära datorn.
    Den brummade mer eller mindre och av och till ett tag, och en kväll så började den brumma jätte-högt och skaka och och la sedan av…
    Så det var bara att koppla ur den och inse att den vad död🙂
    den var i alla fall flera år gammal och jag behövde en bättre, så jag köpte sedan en Laptop
    kram och ha en fin helg

    Svara
    • Kanske den har gjort sitt. Ska lämna in den för koll? Tur jag har min lilla laptop att ta till.
      Detsamma till dig. Ha en fin helg! Kramen

      Svara
  4. Hej vännen!
    Tackar för att du lämnar ett par rader när du kikat in. Hoppas att allt är väl med dig annars? Ser att ni håller på att packa. Härligt att få komma bort lite ibland. Skrutt att din stationära börjat brumma illa. Hoppas att det bara är fläktarna för då går det ju lätt att rätta till.
    miljoner av varma kramar.
    /Betta

    Svara
    • Hejsan vännen!
      Ja, hoppas det ska gå att fixa men den är nu fem år så kanske den har gjort sitt. Nu har jag min lilla laptop så länge och tur är det för utan dator kan man inte vara😉
      Tack för du tittar in och ha det gott vännen.

      Svara
  5. Så underbart att få åka iväg den här tiden. Den här månade är lång för mig . Den är alltid kall och snöig
    Jag önskar er en riktigt skön resa om jag inte tittar in mer innan ni åker

    Svara
    • Tack Astrid! Ja, det ska bli härligt att få komma till värmen. Nu börjar man tröttna på kyla och snö. / Kram

      Svara
  6. God kväll, Sylvia!
    Vill bara önska dig o maken en riktigt bra flygresa och en härlig semester i värmen. Det ska ju komma in ett snöoväder över Stockholmsområdet i kväll/morgon vilket nog gör resan än mer efterlängtad🙂
    Må nu så gott och bara njuuuut!
    Varm kram, Agneta

    Svara
  7. Tack Agneta!
    Vädret är väl inte det allra bäst just nu. Snö och halka på vägarna. Vi ska förbeställa en taxi till Arlanda det blir nog lugnast så. Ja, det ska bli riktigt härligt att få känna på lite sol och värme för nu är man riktigt trött på snö och kyla.
    Nu ska jag iväg till frissan för att snygga till mig lite.
    Ha det så gott vännen!

    Svara
  8. Hej min vän!
    Ser att du ska ut och resa, jag önskar dig en härlig tripp. Kan du ta med solen när du återvänder till Sverige🙂
    Jag blir snart tokig på snö och grått väder. Ska till frissan och ta bort det grå så jag kanske pignar till🙂 Ha det så skönt Sylvia!
    Kram Annkila

    Svara
  9. Tack snälla!
    Ja det ska bli toppen att få sticka iväg från kylan ett tag. Ska ta med en påse sol och värme till dig vännen. Nu ska jag precis iväg till frissan i samma ärende som du😉 Så fina vi ska bli !
    Kramis

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

