Beställt resa

20130122_142811Nu har jag hämtat mitt nya pass.  Jag ser alltid så himla trist ut på passkortet. Till och med gubben tycker jag ser riktig anskrämlig ut men som jag sa,  man behöver ju inte visa upp passet så ofta😉  Den här gången fick jag också ta av mig glasögonen, det har jag inte varit med om tidigare, det var nytt för mig.

Vila do Farol  –  Santa Maria – Kap Verde

Henke-start

Så har jag beställt en resa på nätet genom Vingresor till Kap Verde ett självständigt Ö-rike i Atlanten där solen skiner nästan året? Hotellet heter Vila do Farol och ligger vid stranden och har en stor lummig trädgård. Vi åker den 13 och hemma igen den 21 februari. En helt ny plats för oss men vi har goa vänner som varit där och rekommenderar Kap Verde om man nu som vi, mest åker för sol, bad och ljumma kvällar. Flygresan går via Kanarieöarna och vidare 2 flygtimmar söderut. Sammanlagd flygtid ca:9 timmar. Det ska bli spännande. Lite lång flygresa för mig som är lite harig men i gengäld får vi förhoppningsvis en vecka med strålande fint väder.

Kram och må gott !
Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. God kväll, Sylvia!
    Låter som en perfekt och trevlig destination! Hotellet ser förträffligt ut. Hoppas det blir tid till en båtresa i området, för vackert är det att se dessa öar på lite håll… från havet.

    Lång resa dit förvisso, som du skriver, så det lär väl gå åt en hel dag för att komma dit och tvärtom, men det är det värt. Du får väl göra som så många andra som är lite ”hariga”, ta en liten ”stänkare” då o då, för resan är lång och då brukar det ordna sig …😉

    Har bara varit på en av Kap Verdeöarna och mins just nu inte vilken för det var i januari 1974 och kom ju dit med kryssningsfartyget som jag arbetade på och då fanns det ingen hamn så vi låg på redden och fick ta oss ilamd i livbåtarna…en historia för sig🙂. Vi hade varit i Senegal/Sierra Leone innan och seglade sedan vidare upp till Madeira.

    Åh så spännande det ska bli att få se mängder med foton över hur utvecklingen har gått framåt. Det känns ju som ett helt liv sedan jag var där. Börjar känna mig som en pionjär när jag märker var jag varit och vilka årtal och vilka förändringar som skett i världen😉
    Du kommer snart att befinna dig på samma plats som jag gjorde för nästan 40 år sedan🙂 Men visst är världen liten, så säg ?

    Gläds verkligen med er båda och hoppas innerligt att vädret sköter sig i motsats till här hemma. Nåja, sämre kan det knappast bli och även om det regnar så är det ju VARMT!
    Dags att träna upp kunskaperna i portugisiska nu förstår jag😉

    Lustigt egentligen, men var inom Znogges blogg tidigare i dag och hennes syster reste till någon av Kap Verdeöarna i går🙂

    Jag får resfeber bara av att läsa om detta…och längtar såklart efter att komma ut i världen igen men numer blir det via goa nätvänner och TV och det ”får gå” det med.
    Bra att ni passar på så länge ni har hälsan, det gör ni helt rätt i.

    Sylvia, de där pass/bankomat-fotografierna ger en väldigt ”skev” bild….minst sagt har jag märkt😦 Jo, ögonfärgen/formen är ju viktig numer när det finns färgade linser/glas.
    Dags att prova baddräkten/sommarkläderna då, såhär efter julematen…😉
    Stort grattis och varm kram! /Agneta

    Svara
    • Så spännande det låter det du skriver Agneta. Förstår du upplevt många fina platser tidigare i ditt liv och så skoj att du just varit på Kap Verde. Kap Verde visste jag inte ens var det låg på kartan tidigare och det ska verkligen bli kul att åka dit.
      Packningen blir säkert inte så tung mest lätta sommarkläder. En baddräkt till måste jag skaffa mig att byta med.
      Nu ska jag åka till Magnus och kolla posten. De kommer hem den 9 februari så vi hinner ses innan vi åker.
      Ha det gott vännen. Kram kram!!!

      Svara
  2. Åh, så skönt det låter! Själv får jag vara glad att jag fick åka med maken till Solna i måndags, haha….🙂
    Stor kram

    Svara
    • Ja, det ska bil väldigt roligt! Men du, Solna är minsann inte fy skam!😉
      Ha det gott! / Kram kram!

      Svara
  3. Så underbart det låter!
    Nu har du något riktigt trevligt att se fram emot och planera inför.
    Pass och körkort är inte roligt alls. Sällan ser man så anskrämlig ut som på dem och värst är ju körkortet, för det måste man ju visa upp i tid och otid.
    Ha en fin onsdagskväll!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Ja, det ska bli jätteskoj att sticka iväg en vecka till sol och värme och lata dagar🙂 Jag är så glad och vi vill passa på så länge vi känner oss någorlunda till kropp och själ och orkar hänga med.
      Kramar till dig. / Sylvia

      Svara
  4. Ojoj… Jasså du ska ut å resa vännen. Trevligt helt klart. Ser fram emot att höra vad du tykte om stället när du kommit hem igen. Önskar er helt klart en riktigt fin vecka där =). Ha ha ha finns det någon som är snygg på sina passfoton ? he he he här är i alla fall ett spöke när det gäller körkort & passfoton =)
    Kram på dig vännen min & tack för att du lämnar ett avtryck när du är inne❤

    Svara
  5. Det låter ju helt underbart med semester i värmen. Jag har en ny blogg adress nu
    http://www.astridla.com/blogg/wordpress

    Svara
  6. Vilket bra beslut ni tagit och Kap Verde är absolut värd ett besök. Resan kommer att gå som en dans och tänk på allt roligt ni har framför er. Det gäller att resa medans man kan. Leif o jag har ju varit ute mycket så nu får man tänka på det vi haft när inget blir som vanligt längre.
    Jag håller på att kolla resa för mig, Elinor och dom två minsta barnbarnen i höst.
    Förmodligen blir det Turkiet där jag aldrig varit och det är billigt.
    I morgon blir jag inlagt för operation på måndag så nästa vecka tillbringar jag på sjukhuset men sen ska tanten träna upp sig och förhoppningsvis gå både bättre och längre utan smärta.
    Jag önskar er en jättefin resa där ni ska njuta av allt som erbjuds.
    Kära hälsningar o Kram.

    Svara
    • Jag tror det ska bli en fin resa. Härligt med en försmak av sommaren. Turkiet har jag inte varit men det ska vara jättefint där och inte så dyrt.
      Nu ska du äntligen få din operation. Så underbart Love! Tänk så härligt att slippa all värk och du kan ut och röra på dig.utan att må dåligt. Lycka till vännen och mina tankar är hos dig i veckan som kommer. Kram kram!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

