Julpyntet är nerpackat

11.gifNu är julpyntet nerpackat i kartonger som nu är på sin plats i källaren. Så tomt och ödsligt det känns!  Måste inköpa några fräscha vårtulpaner i morgon🙂  Städningen väntar jag med till det blir bättre väder för det är så mörkt och tråkigt inne just nu att inte ens damtussarna visar sig.

20070713_stockholm_arlanda_airport_2

Skrmklipp.jpg

Igår körde vi son och sonhustru till Arlanda. De for iväg till Filippinerna, där Letie har släktingar och de ska vara borta fyra veckor. Nu är det två år sedan sist. Jisses vad tiden går. Usch, jag är alltid orolig när de åker iväg det känns så väldigt långt bort. De reser till en by norr om Manilla och där är det lugnt i förhållande till den södra delen av landet där kuppförsök och andra politiska kriser inträffar regelbundet.

Klimatet på Filippinerna är subtropiskt. En tyfon drog fram över södra Filippinerna strax för jul med stor förstörelse och många döda.  Regnperioden börjar i slutet av maj och slutar november, sedan är det torrperiod från december till början av maj. Just nu är det nog den bästa tiden på året att semestra där.

Nu målar jag verkligen upp en skräckbild, kycklingmamma som jag är. De har haft underbara veckor under sina tidigare vistelser där och hoppas det ska bli en lyckad semester med bra väder den här gången också. Jag har fått ett sms att de är framme i Manilla.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Skönt för dig att veta att de kommit fram ordentligt. Förstår så väl din oro, brukar känna likadant. Det är ju inte så att våra ungdomar reser någonstans nästgårds idag utan de flänger kors och tvärs över hela världen. Själv kommer jag sällan någonstans eftersom jag inte tycker om att flyga, framför allt inte några 15-20-timmars turer.🙂

    Kram Meggan

    Svara
    • Här har du en till som inte gillar att flyga. Det går lite bättre på senare tid men det finns där hela tiden.
      Nu har de kommit fram till resmålet. !!!!

      Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Sitter faktiskt här och skrattar gott för jag är likadan. Det är nästan så jag letar efter jämmer&elände när dottern varit ute och rest😉 Men visst, Filipinerna är ju inte den säkraste platsen på jorden både politiskt och klimatmässigt så visst finns det fog för oron. Jag tycker inte det var så längesedan jag läste här på din blogg att dom var där och att det gått hela två år är ju ofattbart! Händer något med minnet med stigande ålder eller är det att dagarna liksom går i varandra när man är hemma och pensionär?
    Tänk ändå så gott att kunna få ett SMS och inte som förr när man fick vänta på ett vykort…

    Nu har jag bara mina två adventsstakar och gardiner i köket kvar, sedan är julen borta.
    Letar efter några söta köksgardiner men hittar inget. Pastell och 50-talsmönster är vårens trend men det ska ju passa in med övrigt också.
    Kram, Agneta

    Svara
    • Ja, det är samma visa varje gång de ska åka till Filippinerna. Vi har ju varit ute på långresor maken och jag. Men när ungarna ska iväg så långt du får jag fjärilar i magen som sitter där och gnager tills de är hemma igen. Filippinerna är ju ett oroligt land på alla sett!
      Kram kram

      Svara
  3. Jaha, du har packat ner julen du också!
    Jag tycker att det är ganska skönt när hemmet ser normalt ut igen utan en massa julpynt.
    Så skönt att du vet att ungdomarna är framme i alla fall och att de är i en lugn del av Filippinerna. Tänk så skönt att åka från snö och kyla!
    Ha en skön kväll!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Ja idag packade jag ner julen och det är lite tomt men också skönt att det blir som vanligt igen. Nu är de framme allt har gott bra och varmt +30 grader. Det låter fint🙂
      Kramkram

      Svara
  4. beritbjork

     /  09 januari 2013

    Hej Sylvia!

    Förstår din oro, mammor är sådana tror jag:-)). Skönt ändå idag med sms och mobiltelefoner.
    Vi har vårat framför oss då son med familjen tänker vara borta en månad på Nya Zeeland och Australien, jag bävar.

    Ja, lite tomt är det efter julen, men ändå positivt att vi går mot vår.

    Ha det så gott Sylvia!
    Kramar
    Berit

    Svara
    • Varför ska man vara så harig när det gäller ens barn. De blir visst aldrig vuxna i en mors ögon. Så, du har också en lite pirrig tid framöver.😉
      Må så gott själv Berit!
      Kramkram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

