Gott Nytt År

bbb2Då har vi kommit till årets sista dag. Det ska vi  fira enligt traditionen.  Jag tycker åren har börjat passera så fort så jag blir nästan mer åt det ledsna hållet när det står 31 december på almanackan. Men men, det är väl bara att ta nya tag och hänga på.

Vi ska fira med några grannar och jag ska bjuda på en  skaldjursallad med vitlöksbröd till. Hittade en rolig, enkel efterrätt på nätet som jag ska prova. Små krustader med camenbert och hjortronsylt gräddas i ugn ca: 5 minuter i 200 grader. Nyårsunderhållning har vi gratis när mörkret faller och himlen lyses upp med sprakande raketer mest hela kvällen. Klart det är vackert men – tänker på hundar som far illa och föroreningen i luften ska vi väl inte tala om och vad kostar kalaset ?

Tack alla goa vänner som tittar in, för året som gott och hoppas det ska bli lika trevlig samvaro nästkommande år.  Önskar ett gott slut och ett riktigt Gott Nytt År!
Varm kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. Det låter som om ni laddat upp för en trevlig nyårsafton. Den där efterrätten låter riktigt läcker.
    Tack Sylvia för det här året som gått och så hoppas jag att vi ska hålla kontakten i fortsättningen också!
    Gott Nytt År!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Tack själv Ingrid och visst måste vi hålla kontakten i fortsättningen också. Det är så skoj att följa din blogg. / Kramen Sylvia

      Svara
  2. Så trevligt ni kommer att få det. Jag vill önska dig ett riktigt Härligt Nytt kommande År

    Svara
  3. Nu har ett nytt år åter igen börjat och önskar dig en fin fortsättning på det nya året
    och hoppas det blir ett bra år för oss alla
    kramar

    Svara
  4. Hejsan, Sylvia!
    Återigen ett nytt år med blanka blad i almanackan som vi hoppas kommer att fyllas med en lagom blandning🙂
    Ofattbart egentligen att vi sitter här än i dag vid våra datorer och hälsar på hos varandra. Många år har passerat revy sedan första gången och himla kul att kika på hemsidan där jag har vängåvor sedan urminnes tider🙂
    Vi är ett envetet släkte….vi kvinnor alltså😉

    I dag är det en ”Morgonrocksdag” tycker jag. Nyårskonserten på SVT får inte missas för det är ju nyårets höjdpunkt men sedan blir de lugnt.

    Nu vännen ska jag se vad TV har att bjuda på och det blir väl någon årskrönika kan jag tro.
    och någon film.

    Önskar dig en god fortsättning på det nya året och tackar för vänskapen under det gångna och så hörs vi snart igen. Börjar bli lite svårt att variera sig efter alla dessa år…ha ha ha.
    Ha det bäst!
    Varm kram, Agneta

    Svara
  5. Sylvia, önskar dig allt gott för det kommande, ännu oskrivna, 2013. Håller verkligen med om att tiden på något märkligt vis snurrar allt snabbare. Stoppa världen, jag vill stiga av, eller åtminstone pausa en stund innan jag stiger på igen!

    Läste om dina fina ”touch-handskar”, tänk så många fantastiska påhitt man går ovetandes om genom livet. Maken skrattade högt när jag berättade om dem och gick genast och hämtade sina vanliga fingervantar. Det satt långt inne, men till slut var han tvungen att medge att de inte fungerade på mobilen, haha… Tycker att det låter intressant och undrar var man hittar sådana?

    God fortsättning och ha de’!
    Meggan

    Svara
    • Vilket påhitt tyckte jag också! Men jag ändrade mig snart. Vanten är preparerad med något tuschigt;? på fingertoppen som gör att de fungerar perfekt på din smartphone.
      God fortsättning vännen och hoppas på en fortsatt kontakt under år 2013.
      Kram kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

