God fortsättning

Önskar en God fortsättning på julen. Idag, en alldeles vanlig vardag kan vara nog så skön och jag gav mig ut på en uppfriskande promenad. Lite slaskigt var det men solen sken och det var +2 grader. Så skönt att få röra på benen.

Tack… Maggie, vackert Julkort, fotograf hennes make. Tack…Agneta…. Nyårskort, kom med posten idag ” Bubbelbad”av Birgitta Lindeblad  hennes humoristiska, mysiga damer målade med äggoljetempera som hon blandar själv är helt underbara.

TOTSMATOUGLOD-svart_250Julaftonen artade sig bra med barn och barnbarn och  ”alla var nöjda och glada!” Vi höll oss till traditionerna förutom en liten ändring. Det blev endast EN  julklapp till var och en som vi hade bestämt innan jul.  Jag fick ett par stickade mobilvantar som ska fungera med touchskärm. Idag har jag provat vantarna och det gick bra. De är av smidigt stickad kvalitet och jag kan ha tummvantar över när det är riktigt kallt. Det var en utmärkt bra klapp till mig.
Varm kram och sköna, lata mellandagar.  / Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Så roligt att kortet kom fram. Det var milt uttryck struligt att få hemtjänsten att posta i god tid…😦 I morse ringde jag planeraren och undrade om posten kommit iväg med nyårskort för julkorten kom bort i hanteringen, så det blev till att leta i gömmorna efter något användbart…Grrr.
    Nåja, det får bli som det vill med den saken, det är ju tanken som räknas.

    Skumpa och ( jord-) gubbe ska det ju va på Nyårskvällen🙂 Alla dessa goa damer är inte akvareller utan målade i olja och korten är ju kopior av de riktiga oljemålningarna. Äggoljetempera är suveränt för det håller i evigheter och blir bara bättre med åren, som vi😉
    Lämpligt att måla både väggar och annat med.
    Hoppas du får några bad av denna sorten…hade suttit fint🙂

    Mobilvantar…vad ska dom hitta på härnäst månne? Torgvantar kommer du väl ihåg och jag hade funderingar för några år sedan över att sticka sådana för att fingrarna skulle bli ”fria” och dom kan man ju ha under varma tumvantar….

    Nu ska jag försöka äta lite lätt för har fått en tandvärk som heter duga så halva munnen är svulen…rotfyllning och ny tand behövs…minst😦 Alltid är det något som kostar för mycket pengar som man inte har, som strular.
    Så många bildgåvor det blivit i år och min sida är snart mer än full…jättekul🙂
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Tack snälla….Korten som förstås är kopior är jag så förtjust i och särskilt de humoristiska damerna hon målar med äggoljetempera. Blandade ihop skriften lite tror jag.. Hmhm…😉
      Mobilvantar Ja, du jag sa som du, det kan man ju sticka ett par själv. Men mamma, sa Annika dessa kostar ca. en hundralapp. Det får du knappt garn för och sedan ska du sticka dem också?
      Usch och fy för tandvärk. Ja, du tandläkarbesök kostar skjortan men ibland är man så illa tvungen att släpa sig dit. /kramen

      Svara
  2. Tack detsamma. Jag har läst om dessa vantar. kul att dom fungerar. Här har vi runt 10 grader och snöfall, när vintern är som bäst. Ingen halka eller slask

    Svara
    • Ja, de fungerar verkligen och de är inte alls dyra. Dessa kostar omkring 100:- men det finns ännu billigare har jag sett.

      Svara
  3. Kikar in för att önska dig ett fantastisk kommande år & tack för vänskapen under det gågna året.
    Dessa handskar ser ju kanon bra ut & fugerar de så är det ju ännu bättre =) Varm kram på dig vännen

    Svara
    • Tack själv vännen och hoppas vår samvaro på nätet ska bli lika trevlig och fin under året 2013.
      Varm kram tillbaka!

      Svara
  4. Hej Sylvia!

    Varm tackkram för din visit hos mig, som är så lat, men hoppas på att komma tillbaka,

    Vilken härlig Julafton du haft och jag hoppas på att införa något liknande med julklappar i familjen, bara till dom små och kanske en till dom vuxna, men än har jag inte lyckats få igenom det:-)).

    Jag önskar dig en God Forsättning och ett Riktigt Gott Nytt År Sylvia!
    Kramar
    Berit

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

