Dagen efter…..

vican Nobelfesten i Blå hallen i stadshuset vill vi  inte missa….eller?  Om inte annat för de eleganta festklänningarna.  Victoria med sin smaragdgröna paljettblåsa var urtjusig till skillnad mot Silvias klänning som var lite mer ljummen i färgen men ändå  mycket vacker.  Madde i vacker bröllopsklänning, också bedårande skön  och så Chris ONeill som så fullständigt bröt mot hovetiketten och valde att stanna i USA och sköta sina affärer. Ajajaj …hur ska det gå!  Kvällens tacktal stod litteraturpristagaren Mo Yan för som lyckades glömma talet på hotellet men det funkade riktigt bra ändå.

Nu har jag fått hem  boken ” Gustavs grabb” av Leif GW Persson.  Det ska bli en intressant läsning.  Jag har haft lite svårt för den mannen men på senare tid har jag börjat sympatisera mer och mer för  GW.  Detta är  en självbiografisk bok och  där skildrar Leif GW Persson sin klassresa från arbetarlägenheten på Gärdet till professorsvillan i Elghammar.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Då har du trevlig läsning framför dig och jag tror att du, liksom jag, gör en ovärdering av Leif GW.
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Kunde inte släppa Gustavs grabb igår och läste långt in på natten. Väldigt trevlig och intressant läsning. / kramen

      Svara
  2. …. för att inte tala om Carl Philip iförd en för dagen ny trendig skäggstubb.

    Även jag tillhör de som har omvärderat LGWP och tycker att han är, om inte direkt charmig så i alla fall ganska rolig med en sorts torr humor, rak och kunnig och som funkar bra tillsammans med sin side kick som jag inte kommer på vad hon heter just nu. Ser fram emot hans program som börjar om en halvtimme.

    Må så gott
    Meggie

    Svara
    • Carl Philip har artat sig till en riktig snygging och skäggstubben skäms inte för sig minsann. LGWP är ju lite speciell och går hem i stugorna med sin lite barska och trubbiga framtoning, står för sina åsikter. Säger som du, jag har omvärderat honom. / Kramen

      Svara
  3. Hejsan, Sylvia!
    Jag funderade över det där med Chris också och fick för mig att han kanske inte var välkommen ännu av pappa kungen? Relationer kan ju spricka och Chris lär nog inte få visa sig förrän dom är gifta skulle jag tro.
    Även jag har omvärderat LGWP sedan han har varit med på TV ofta och han är lite speciell utan tvekan men väldigt kunnig!
    Boken har jag inte läst så det ska bli intressant att höra vad du tycker.
    Ha det så gott trots istappar och snö och kyla..Brrrr.
    Kram, Agneta

    Svara
    • Halloj!
      Lite nyfiken är man hur det ska arta sig med Chris – Madeleine? Blir det bröllop tro?
      Nu har jag kommit en bit i boken🙂 …Du måste nog läsa den Agneta! / Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

