Skön lördagkväll

orki

 Min vita orkidé  går det långsamt framåt för. Den får stå kompis med en mörklila orkidé  jag tidigare fått av Annika. Den är bra mycket kraftigare. Men visst är det spännande  att få en orkidé att blomma om.

Idag har jag bakat saffransbullar. Jag brukar inte lyckas så vidare med lussekatter så det får bli saffransbullar för hela slanten, med mandelmassa och russin som fyllning  på en halv liter mjölk.

Saffransbullar är ett måste.

Saffransbullar är ett måste.

 

 

 

 

 

 

Nu är det snart dags för TV. Till och börja med  ”Så mycket bättre” Det är  Maja Ivarsson dag. Hon är en skicklig sångare och duktig att tolka de andras låtar men hennes musik är ändå inte riktigt i min smak. Kl.21.30 blir det Del 5 av 8 av Downton Abbey. Matthew börjar bli tveksam om hur  egendomens sköts och samtidigt kan man undra om saker och ting inte står riktigt rätt till med Sibyl? En härligt trevlig  Brittisk dramaserie.

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

juliros

Önskar en trevlig första Advent!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Oj så sorgligt det var i Downton Abbey i kväll! Stackars familjen som förlorade den älskliga Sibyl. Och hur ska Matthew få sin styvsinta hustru lady Mary att inse att godset måste skötas om de inte ska förlora det?
    Nu får vi se om man kan sova efter så mycket dramatik?
    Jag hoppas att du får en riktigt fin första advent!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Kvällens avsnitt var riktigt dramatiskt. Den goe Matthew har svårt att klara av sin lite dominerade hustru.Mary och spännande hur det ska bli med Sibyls lilla avkomma?
      Detsamma till dig ha en fin Första advent. / Kram

      Svara
  2. Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det ju. Å får du goa bullar så är det bara å baka på =)
    Ja så mkt bättre är ett program som jag gärna inte missar. Tycker faktsikt att kvällens program vart jäkligt bra.
    Önskar dig en trevlig 1:a advent. Varm kram så här i kylan

    Svara
    • Saffransbullar är det bästa kaffebrödet till julen för mig. Maja är en duktig tjej som gjort stor karriär i rockvärlden men för mig helt okänd tidigare. .En fin kväll var det.
      Kram och detsamma till dig. Ha en riktigt .fin Första advent. / Kramis

      Svara
  3. Jag brukar också baka mina saffransbullar så där . Jag har inte riktigt hunnit med i år. Jag bakade mycket kanelbullar innan jag skulle sköta barnbarnen men det gick inte så mycket. Menvjag ska baka saffrans skorpor. Jag har ett fönster där mina orkideer får knoppar och trivs.När de blommar flyttar jag dom till köket

    Svara
  4. God kväll, Sylvia!
    En bra kombination med mörklila och vitt. Hoppas knopparna snart slår ut och visst blir man glad när man upptäcker att dom blommar återigen.

    ‘Så mycket bättre’ har jag inte sett denna gången, inte riktigt min musiksmak och känner inte till alla artisterna heller. Ser på Gäster med gester i stället som är jätteroligt.

    Jag tycker så himla synd om Mr. Bates och undrar hur det ska gå för honom i fängelset där dom sätter käppar i hjulet för honom. Mycket som händer bland tjänstefolket också och med ny personal så tycks dom sabba det för varandra. Hierarkin härskar där som hos herrskapet.
    Oavsett, så är det en väldigt bra serie som alltid när BBC ligger bakom.
    Nu ska jag tillbaka till TV:n och Agatha Christie´s Poirot som dom visar dubbelavsnitt av, varje söndag kväll på Sjuan🙂

    Varm kram, Agneta

    Svara
    • Hierarkin är minsann lika stor åt båda hållen. Mr.Bates har hamnat i en svår sits. Ska han någonsin bli en fri man? Såg slutet av charmante Poirot som också är en fint program / Har saknat dig vännen och roligt du tittar in🙂
      Kramis Sylvia

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

