Spruta – en bra bok

Nu har det varit lite si och så med mitt bloggande och lika dåligt med att kommentera i bloggarna jag brukar besöka. Jag har inte haft så stor lust att skriva. En liten släng av bloggtorka tror jag?

På senare tid har jag helst kopplat av med att förkovra mig i litteraturens värld. Det som jag tidigare sällan fick tiden att räcka till för men som pensionär har man ju gott om tid. Älskar att ta tag i en ny bok, sjunka ner i soffhörnan och ge mig hän och bara njuta.

Jag har läst en riktigt intressant bok, ett tips från vännen Annkila ”Tiden där Emellan” som jag kan rekommendera varmt. Innehåller det mesta. Dramatik, krig. kärlek och falskspel en berättelse baserad på brittiskan Rosalinda Fox memoarer. Boken uppdaterad i Bokhyllan

Idag har jag varit till Vårdcentralen och tagit influensasprutan. Jag tänkte ett tag att strunta i sprutan i år men  jag har ju tagit den de sista åren så det är lika bra att fortsätta. Blir man  sjuk så kanske sprutan gör sitt. Det var så fullt av folk i väntrummet så en sköterska satt upp en lapp på ytterdörren till de som kom efter oss att återkomma i morgon. Men nu är det gjort. För den yngre generationen verkar det inte vara så viktigt med sprutan.  En gissning är att många har avskräckts efter larmen om biverkningen narkolepsi.

Varma kramar Sylvia

4 thoughts on “Spruta – en bra bok

  1. God kväll, Sylvia!
    Så du är klar med boken nu förstår jag och så glad man blir när berättelsen är tilltalande. Jag har en bit kvar och sparar lite nu , likt en godispåse 😉
    Duktig du är som tagit flunsasprutan. Har jag inte gjort på många år för jag blev våldsamt sjuk varje gång så till sist slutade jag. Men, det är kanske dags att testa igen med tanke på åldern och andra åkommor som dykt upp.
    Gott att vila från datorn lite då&då, har jag också gjort. Lätt att man blir lite stressad av att jämt uppdatera och lämna kommentarer.
    Nu är det presidentvalet på TV hela natten och undrar hur det ska gå. Tyvärr tror jag inte att Obama får vara kvar för att fortsätta ta hem alla trupper så att det blir lite fred. Men p.g.a. att ekonomin är dålig i landet så blir det kanske ett byte. Men det gäller ju även Europa. Usel ekonomi och arbetslöshet drabbar många länder så en konservativ president gör nog inte saken bättre för de som redan har det dåligt , tvärtom.
    Nattiskramar, Agneta

    • Tack för goa kommentarer!
      Känner att jag vill vila ibland från datorn. Nu verkar det ändå som Obama får sitta kvar som president en period till och det tackar man för 🙂 / kramis

  2. Jo, det där med bloggtorka upplever vi nog alla då och då.
    men rätt som det är har man något att skriva om igen
    Jag har också tagit influensasprutan, för jag vågar inte ta risken att eventuellt bli allvarligt sjuk och vara själv
    Förr om åren tog jag den inte men har gjort det de sista åren efter att Svininfluensan kom
    kram

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

