Det har inte hänt så mycket

Vädret är verkligen höstlikt och inte särskilt inbjudande, mörkt och regnigt. Läge för en bra bok kanske. Idag kom ett sms från biblioteket att boken jag beställt fanns att hämta. ” En ovanligt torr sommar” av Peter Robinson  som jag fick tips om av Agneta. Jag stack i väg på en gång för att hämta den. Det kunde ju inte vara lägligare eftersom jag precis läst ut boken ”Kall som graven” av samma författare, en bok jag verkligen gillade. En engelsk deckare som i slutskedet av boken påminner något i stil av Agatha Cristie. Riktigt spännande och finns nu i Bokhyllan.

Nu har vi ätit ärtsoppa till middag, fast det inte är torsdag, köpt på ICA och efter det gräddade jag tunna pannkakor med lingonsylt. De som blev över värmer jag i mikron till min lunch i morgon. Passar bra för maken ska då ut med några gamla jobbarkompisar på lunch.

Ha en skön kväll!
Kram Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Oj,vad du varit flitig med inlägg! Trevlig läsning nu med Alan Banks.
    /Kram M.

    Svara
  2. Tur att vi kan slå oss ner med en bok när vädret är så trist. Fast jag ska väl inte beklaga mig egentligen för på eftermiddagen idag blev det riktigt soligt och fint.
    Ärtsoppa och pannkakor är jättegott!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Ärtsoppa är gott. Jag brukar koka egen ärtsoppa och frysa men var för lat och köpte ICA färdiga och den smakade bra men det var sparsamt med fläsk i den. / Kram.

      Svara
  3. God kväll, Sylvia!
    Åh så gott med ärtsoppa och framförallt pannkakorna. Ärtsoppa har jag tyvärr inte ätit på evigheter för tarmen mår inte så bra av den, gaser i mängder😦 Har faktiskt testat de färdiga små pannkakorna som micras snabbt och dom är riktigt goda. Så visst kan man få en ”latmåltid” som är god och näringsrik.
    Mörkt och trist här som alltid denna årstiden.
    Nu väntar jag på Alvtegens bok ‘En sannolik historia’, utan mord🙂
    Hoppas att även du gillar att läsa om 2:a världskriget ur engelsk synvinkel och Peter Robinson skriver jättebra tycker jag. Målande och så detaljerat, så man riktigt känner att man är på plats. Hoppas att Banks ”sätter dit” polismästare Jimmy Riddle🙂
    Har inte läst något mer av honom än ‘den torra sommaren’ men helt klart är att Allan Banks är en favoritkaraktär🙂
    Ha det så gott vännen! Kram, Agneta

    Svara
    • Ska bli roligt att höra vad du tycker om ”En sannolik historia”. Jag tyckte mycket om den boken. Peter Robinson är en kanonförfattare och kriminalkommisarie Alan Banks är ändå en rätt sympatisk person trots alla hans fel och brister.
      Ja, du polismästaren Riddle går ett ruggigt öde till mötes ….säger inte mer😉 ifall du läser boken. Nu ska jag ta tag i ” En ovanlig torr sommar”.det ska bli så spännande. Ingvar lånade också ”Bad Boy” Där blir hans egen dotter Trasy inblandad i en skrämmande gisslansituation. Också läsvärd enligt gubben. Ska jag hinner läsa den också tro? Kramis vännen min🙂

      Svara
  4. Det händer väl inte så mycket i ens värld . Men andras världar är alltid intressanta, där händer mycket

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

