Ny orkidé och knopp på den gamla

I dag kom Annika hem och fikade och hade en vacker orkidé med sig. Den var lite annorlunda i färgen, en varm vinröd färg och jag gillade den. Jag har gnällt över att de två jag har stående bakom gardin inte visat något tecken på knopp. Men idag när jag började pyssla om dem lite, fick jag se två ämnen till blomstänglar i den ena krukan. Den orkidén är vit och kan bli fin i en kruka tillsammans med den vinröda och fortsättning följer…..

Så var det lördagskväll igen och vi ska se på Körslaget på TV.  Nu har jag bara sett ett av programmen och den gången åkte Team Lili & Susie ut. Det verkar vara hög kvalité på körerna i den här omgången.

Önskar en riktigt Trevlig lördagskväll 🙂
Kram Sylvia

Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. en så fin Orkideé…..de är så vackra blommor..
    håller tummarna att de andra också kommer att blomma
    och ja, säkert det blir fint med dessa söta blommor bredvid varandra
    kram och ha en fin fortsatt helg

    Svara
    • Det är så roligt med orkidéer för blommorna står sig fina så länge och inte skräpar de heller. Får se om det blir något av den lilla blomstängeln? / Kram

      Svara
  2. Vad läckert med vinröd orkidée! Har jag faktiskt aldrig sett i butikerna. Passande till julen kanske som omväxling till den obligatoriska röda Amaryllisen? Nu har jag 5 blommor och 4 knoppar på min gamal vita orkidée vars rötter ser ut som ett trassligt garnnystan🙂 Otroligt att dom återkommer varje år men dom gillar inte att stå i solen och denna sommaren har ju varit i avsaknad av sol…😦
    Var inom Odla.nu och jösses så många vackar vita och andra amaryllisar där finns att köpa. Men det vete katten om jag klarar av att plantera lökarna och få dom att blomma? Men vackra och annorlunda och nya sorter fanns där…sugen blir jag såklart. Får väl se hur jag gör.
    Såg körslaget förra veckan och blev förvånad över att körledaren sjunger med som soloartist. Gillade jag inte riktigt för kören blev ju liksom bara vanlig bakgrundskör. Men kanske inte alla görs så för denna veckan såg jag på något annat.
    Kramis, Agneta

    Svara
    • Ja, visst är det en annorlunda färg på den. Men det är inte klokt att det snart är dags för julblommor. Tittade på körslaget och Gladys gäng fick lämna scenen . Jag har svårt att bedöma om det var rätt. Tycker hon är en frisk fläkt och gjorde bra ifrån sig. / Kram

      Svara
  3. En sådan vacker blomma! Denna är fantastisk när man kan få den att leva i alla fall =) Brukar ha mindre tur med dem. Men fick faktiskt en av min bror & svägerska i maj månad när jag fyllde år. Å tro det eller ej, den står fortfarande i blom =)
    Den lät bra filmen om palme. Så ung som jag var då han mördades, minns jag i alla fall att han var en bra man & helt klart S bästa ledare. Mycket fuffens kanske han höll på med. Men inget som drabbade oss!
    Med önskan om en fin dag/kväll. Kramis

    Svara
    • Roligt med en blomma som står vacker så länge. Du ska se att rätt som det är så kommer en ny stängel uppstickande men den kan också stå och tjura bakom gardin en längre tid. / Kramis

      Svara
  4. Love

     /  30 september 2012

    Hej Sylwia! Jag skäms faktiskt för att det var så länge sedan jag kommenterade här men livet har och är fortfarande lite kaotiskt. Mycket tid går när jag är hos Leif och allt annat ska också hinnas med. Såg att du läst Box 21 har du läst dom andra böckerna också? Om inte så är dom också bra.
    När vi flyttade gjorde jag mig av med säkert ett par hundra böcker men nu är det dags igen för Leif läser inte längre och jag får inte plats med allt i lägenheten. Vill du kanske att jag skickar någon till dig det gör jag gärna.
    Jag tycker orkide´är en vacker blomma särskilt din röda men att få dom att trivas hos mig har visat sig omöjligt.
    I dag var det min tur att börja göra fönstren fina inför hösten men det går i snigelfart rygg o ben vill inte sammarbeta med mig. Har ju onte gjort operationen ännu men ska ringa nu och säga att dom kan sätta upp mig på listan. Lättare när Leif inte bor hemma.
    Ska försöka se Palmefilmen för det är en del av vår historia han kommer att leva vidare.
    Hoppas du får en fin regnfri vecka.
    Kramiz.

    Svara
    • Så roligt du tittar in Love. Ibland känns det som jag inte vill tränga mig på i all din sorg men du ska veta jag tänker på dig. Du är stark som klarar av allt det nya med flytt och mest av allt saknaden av din käre make Leif som du har vid din sida men ändå inte som tidigare. Svårt att ta till sig hur det skulle vara när ens livskamrat blir helt förändrad i denna hemska sjukdom. Skönt ändå att du har dina barn och barnbarn omkring dig som ställer upp för dig.

      Har ibland tänkt leja bort fönsterputsningen men jag är lite envis och kör väl på ett tag till.
      Box 21 var en ruggigt bra bok och visst skulle jag gärna läsa mer av de böckerna men det får bero så länge, kära du.
      Hoppas du snart får din operation men det är väl lång väntetid kan jag tänka mig och ta det försiktigt med fönstren. / Varma kramar Sylvia

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

