Idag fick jag fart

Idag var det fönstertvättarväder och jag fick fart. Fyra fönster är klara och jag fortsätter med de två som är kvar om orken finns i morgon. I våras när jag var på gång med fönstren sa jag, nu får det vara bra, nu ska jag leja bort fönsterputsningen men så blev det inte. Vet inte varför jag drar mig för detta. Vad jag förstår så måste man plocka bort blommor och gardiner innan och element och panel runt om  ska tvättas och har jag kommit så långt så är det lika bra att fortsätta. Men visst känner jag mig lite mörbultad i kroppen i kväll. Men så fint det blir när rutorna blänker, så länge det varar?

Ny bok på gång. Jag har inte läst något av Peter Robinson tidigare. ”En ovanligt torr sommar” som  Agneta  rekommenderade så varmt hade jag tänkt börja med men den fanns inte inne på biblioteket. Det blev istället ”Kall som graven” en i raden av den brittiske författarens böcker om kriminalkommissarie Alan Banks. Gubben har nu läst den och tycker det är en riktig bra deckare.

I kväll ska jag se på Debatt  kl 22.00 SVT I. Integrationsminister Erik Ullenhag  debatterar invandring med Jimmie Åkesson. Tyvärr blir det ofta så hafsigt och alldeles för kort tid för ämnena som tas upp.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Jag hade lite funderingar på att putsa fönster, men så drog molnen in och det började regna, så jag slapp😉
    Jag ska ta mina nästa vecka, den som spar han har.
    Jag har lyssnat/lyssnar på debatt, men tycker att det är lite tjafsigt i kväll, fast Ullenhag står sig väl i kampen.

    Varm kram, Ingrid

    Svara
    • Ullenhag kom upp i varv riktigt ordentligt men visst kunde det räcka med ett intressant tema på så kort sändningstid.
      Nu är jag klar med min fönsterputs för den här gången och det känns härligt. Kramis

      Svara
  2. Hej!
    Så skönt det låter med fina fönster. Får ta tag i det när vi flyttar hem igen. Har just kommit hem från en fantastisk vecka i svenska fjällen, så det känns som det är litet att ta igen när det gäller blogginlägg. Men först ska här sovas efter en 14 timmar lång hemresa med buss, trött, trött, trött.

    Som den deckarentusiast jag är har jag läst de flesta av Peter Robinsons böcker och gillar honom. Tycker böckerna är bättre än TV-serien om Alan Banks som TV visar avsnitt från emellanåt.

    Känns det tomt att ha flyttat hem från ön eller är det bara skönt? Snart dags för oss också att packa ihop och stänga för vintern.

    Må så gott
    Meggie

    Svara
    • Välkommen hem Meggie !
      Så roligt att fjällveckan blev lyckad utan några större blessyrer, Förstår det var en fantastisk upplevelse.
      Nu är det riktigt skönt att vara hemma i stan nästan lika fint som det är när våren kommer och vi har bråttom ut till ön. Så du gillar också deckare. Peter Robinson verkar vara ett bra val
      Sov nu ut efter den långa färden hem och ha en riktigt Trevlig helg! / Kram kram

      Svara
  3. Ja det finns ju helt klart det som är roligare än att putsa fönster =) Å detta är nog ett gissel som vi alla mer eller mindre skulle vilja leja bort.
    Hoppas att du fått gjort de sista rutorna också. Så slipper du detta ett tag framåt =)
    Kramis Bettan

    Svara
    • Nu är jag klar med fönsterputsningen och idag öser regnet ner. Så var det med det! Men är det gjort så är det ,-) Kram

      Svara
  4. Finns det nåt tråkigare än förnsterputsning???

    Svara
    • Hej Sölvi!
      Roligare sysslor finns det. Skulle nog ta och kolla upp med Rut ändå?
      Kul att du tittar in:-)

      Svara
  5. Hejsan, Sylvia!
    Vad duktig du är som lägger ner så mycket energi på dina fönster🙂 Jag vet ju att du måste skruva och ha dig, så det är ett digert arbete, men en bra firma gör säkert rubbet åt dig. Här drar dom bara undan gardinera åt sidan, men inte torkar dom av karmarna inte…trots att det är hemtjänsten som är till för sjuka och funktionshindrade😦
    Hur löser man det när man sitter i rullstol?

    Debatt har jag bojkottat numer. Blir så irriterad på alla avbrott och ingen får tala till punkt och sedan ska man följa resten på nätet….trots att jag betalar TV-avgiften😦 Dessutom har inte ALLA internet eller lust och tid att ha datorn på i anslutning till programmet! Någon måtta får det vara med detta eviga ”läs mer på nätet”….

    De flesta tycks känna till och gilla Peter Robinsons deckare och det är ju nästan så jag skäms över att ha haft den bästa boken i min bokhylla i ett antal år…! Nåja, den ”ovanligt torra sommaren” som lämnar en stor klump i magen, gav verkligen mersmak, så jag får väl läsa ikapp samt kolla igenom mina bokhyllor🙂
    Ha det så gott vännen! Kram, Agneta

    Svara
    • Håller med dig. Det är ett jäkla sett att man ska behöva gå in på webben för att följa programmet till slut, vilket jag inte gör även om jag skulle kunna. Helt sanslöst är det!
      Säger det igen. Varför inte ta upp ett ämne och låta folk få prata till punkt.!
      Peter Robinson ….. deckare när den är som bäst. Väntar på ” En ovanligt torr sommar” Tack för du tittar in! Kram Sylvia

      Svara
  6. Peter Robinson i all ära,men Johan Theorin och Måns Kallentoft,det ni.(gör att man struntar i fönsterputsningen) Astrid

    Svara
    • Hejsan!
      Kul att du tittar in. Tack för tipset. Började faktiskt läsa ”Den femte årstiden” i somras men tappade helt tråden och la den ifrån mig. Då måste jag ta tag i den igen 😉
      Ha en fin helg! / Sylvia

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

