Läsbart på gång

Igår kväll såg jag det tredje avsnittet av Dallas och det får räcka för min del.  Den gamla TV- såpan  har nog spelat ut sin roll.  Trist också med den återkommande reklamen i 4:an stup i ett. Det gör lätt att man  tappar tråden i programmen.

Börjat på  boken  ”Det goda inom dig”  skriven av Linda Olsson som vännen Agneta varit så gullig och skickat  till mig. Den kom med posten i går. Jag har inte läst så många sidor ännu och inte riktigt kommit in i den men känner att den kan bli riktig spännande.

Idag  fick jag ett SMS från biblioteket att boken som jag har stått  på vänt på,  ”Julia” av Anne Fortier var klar att hämta. Också ett boktips.  En liten mastig sak på 490 sidor. En spänningsfylld roman baserad på världens mest kända kärleksdrama!  Nu har jag lite läsbart ett tag framöver. Det är så mysigt att få koppla av och njuta av en bra bok, passar bra så här på höstkanten

I natt har det regnat ordentligt här men idag har vi ett vackert höstväder….så länge det varar.  Jag tog en skön  promenad och passade samtidigt på att  hämta hem  ”Julia”

Ha en fortsatt fin dag!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Det ska bli spännande att se var du tycker om ”Julia”. Jag tyckte att den var jättebra, men min Eva håller på att läsa den nu och hon gillar den inte. Det verkar inte som om hon kommer att ta sig igenom den.

    Själv håller jag på med Tove Alsterdal´s ”I tystnaden begravd” och den är lite av en besvikelse. Jag har kommit en bra bit in i den, men den är väldigt rörig och inte speciellt engagerande.
    Jag tyckte ju att hennes bok ”Kvinnorna på stranden” var så bra.
    Ha det så gott Sylvia!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Jag är så spänd på Julia. Har hört både bra och mindre bra recensioner. av den boken. Men det är ju vad man själv tycker som är det viktiga.. Smaken är så olika vad gäller böcker. / kram

      Svara
  2. Hej svejs!
    Nu börjar det bli som vanligt igen🙂 Har kikat runt hos dig och såg att du tog med kvistarna på persiljan, mycket smart och visst är det både gott och nyttig. Jag hann inte så något i år men köper fryst.
    Firrarna såg inte så tokiga ut heller…..ungstekt med grädde, eller?
    Boken Julia har jag läst och tyckte den var bra🙂
    Ses snart igen!
    Kram fr Annkila

    Svara
    • Persilja är så gott att ha i frysen Det sätter piff på det mesta. Hel ungstekt gös med fyllning av svamp, lök och kryddor och så grädde förstås. Gösfilé stekt i panna är inte heller så dumt. / kram Sylvia

      Svara
  3. jag tittar heller inte på Dallas….det räcker för min del.
    När det föst sändes för många år så tittade jag, men tröttnade efter ett tag.
    Här har det också regnat, men får hoppas att hösten inte regnar bort också, utan blir lång och fin
    kram

    Svara
    • Jag tittade på Dallas förra gången det gick men nu så ger det mig inte mycket.
      Det är så varierande vädret. Regnskurar och soligt om vartannat.
      Kram och ha en fin helg! / Sylvia

      Svara
  4. Hej Sylvia !

    Håller med Dig helt och fullt, bevare mig väl för Jr ,Cliff Barnes, Bobby är väl den enda i så fall.Honom har jag sett i en annan serie, minns inte vilken just nu. Tänker inte ödsla tid på Dallas någe mer, det blir korsord istället.
    De där böckerna känner jag inte till. Har börjat så smått med att läsa en del som jag blivit rekommenderad att läsa.

    Kram Mi

    Svara
    • Förr satt man ju som klistrad när Dallas gick på TV. Jag har nu sett tre avsnitt av de nya och det får vara bra med det. Det blir för tjatigt med alla intrigen utan slut.
      Korsord är bra hjärngymnastik. Jag brukar ta vid när gubben kört fast. Har svårt att själv börja på ett nytt. Ofta får jag bra boktips på bloggar jag besöker. / Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

