Folkfest på Söder

Midnattsloppet i Stockholm är en mil långt och gick av stapeln i går.

Vi tog en sväng  när det började mörkna och gatorna kantades av folk som tagit sig ut i den ljumma sommarkvällen för att heja på cirka 24.400 startande. Det var ett rikligt folkliv och musikorkestrar hejade fram löparna i nästan varje gathörn. Systersonen sprang loppet men inte gick det att se honom i massan av löpare som välde fram längst gatorna. Min syster har rapporterat att han kom i mål och är välbehållen. Försökte ta några bilder med de blev allt annat än bra.

     

Två personer,därav en kvinna i 25-årsåldern, drabbades av hjärtstopp under loppet. Efter hjärt- och lungräddning av personal på plats togs de två löparna med ambulans till sjukhus men de har tydligen frisknat till nu.Så gott som alla gator var avspärrade på grund av löparnas framfart så det var stört omöjligt att försöka korsa en gata för att komma hem men vi kom hem.  Det är roligt och vara med när det händer lite och det var god stämning på stan vad vi kunde se. En trevlig folkfest för både ung och gammal.

……………………………………………………………………………..

Persiljan är så frodig i år. Plockat med mig en stor knippe från ö. Kör den i mixern, då krossas skaften och fryser in den i en bytta med lock.  Då blir den lätt av handskas med.  En nypa  persiljan kan man strö över det mesta i matväg. Både nyttigt och gott.

Ha en skön söndagskväll!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

3 kommentarer

  1. Så skönt att systersonen gick i mål helt oskadd. Det var ju förfärligt med de där två fallen av hjärtstopp. Jag hörde det på radion i morse och tänkte på er. Jag förstår att det var en festlig och trevlig kväll på stan.

    Persilja är gott till det mesta och jag fryser in det. Och så dill förstås.

    Kram, Ingrid

    Svara
    • De får nog minska på antalet löpare. Det blir alldeles för trångt på gatorna och irritationen stor när de löpare som vill dra på inte kommer fram. Det gäller att dricka i värmen också. Tror att det gick bra med de båda som kollapsade. / kramen

      Svara
  2. Det har jag missat totalt. Har blivit insnöad i pallet som min dotter sa till mig på -80talet.Har nog brist på något, Kanske järn, då behöver jag ta till den fina bladkryddan Du visar. Brukar köpa de där små frysta paketen, så det finns att ta fram. Dill har jag sått i flera omgångar, det använder jag mycket av för jag älskar fisk. och skaldjur..

    Må så gott !

    Kram Mi

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

