Fiskelycka

3 st. fina gösar i nätet idag. Vikt ca. 1.5 kg styck. Nu blir det att rensa, filea och frysa in.

Nu ska vi hem till stan idag  så festa på gös får bli vid ett senare tillfälle. Vi har haft riktigt fint och varmt sensommarväder den sista veckan.  Har mest bara latat mig och haft det gott. Jag har läst ut boken ”Sotaren pojke” av Barbara Vine. Efter några kapitel märkte jag att jag läst den tidigare för flera år sedan men det är en riktigt spännande roman så jag hade god behållning av den en andra gång

Jag kollade på bibliotekets hemsida och det går bra att sätta sig på väntelista av en bok man vill låna.  De  meddelar  mig när boken är klar att hämta.  Boken fick jag  tips om på Agnetas sida och heter  Julia  av Anne Fortier  Ett Romeo & Julia kärleksdrama och handlingen utspelar sig i den vackra gamla staden Sienna i Toscana som vi besökte förra året och det ska bli spännande att återuppleva våra minnen därifrån.

Nu säger  maken att Midnattsloppet går av stapeln i kväll runt Södermalm med start 21.30.  Vi får nog rappa på med hemfärden och hoppas vi kommer hem innan de börjar stänga av gatorna för biltrafik.  Får se om vi orkar oss ut för att titta på festligheterna och de duktiga löparna. Kanske vi kan ha turen och se  min systerson svepa förbi men det är  svårt att urskilja någon för alla deltagare liknar varann  i mörkrets sken.

Önskar en fin helg!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

7 kommentarer

  1. Åh, vilken lycka att få så fina fiskar och vilken lycka att kunna ta till vara på det naturen bjuder. Inte bara gott, håller matkontot nere också!

    Ha en härlig kväll bland löparna på Söder i kväll men se upp så ni inte blir omkullsprungna!🙂

    Svara
    • Det var en riktigt festligt att se dessa löpare som bara stormade fram på gatorna. Det blev en sen kväll. Vi höll knappt på att komma hem för det tog aldrig slut av löpare.Tur med vädret också en underbart ljummen natt.
      Må så gott vännen!
      Kram Sylvia

      Svara
  2. Så härligt med egenfiskad pinfärsk gös, det kan knappast bli bättre. Här är vi minsann inte bortskämda med färsk fisk😦
    ”Julia” är jättebra, den ska du absolut försöka få tag i.
    Ha det så trevligt och hoppas att ni får se systersonen om ni ger er ut för att kolla på Midnattsloppet.
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Det var en härlig kväll men inte gick de att se några bekanta bland massorna. Det var 30.000 löpare så du kan tänka det var livat och festligt på Söder. Varm kram Sylvia

      Svara
  3. God kväll, Sylvia!
    Nu tror jag att det spökar här på bloggen eller…? Var här tidigare i dag och skulle skriva men annat kom emellan. Såg att du hade lagt ut en supersnygg header med blommor i starka och vackra färger och tyckte jag kände igen dom fr. stugan. Men nu är de vita här igen…ser jag i kors eller :-))
    Nåväl, färsk fisk är en dröm och tyvärr en bristvara numer i vårt land och när den finns att köpa kostar den skjortan.
    Hoppas systersonen kommer i mål utan skavanker och att ni hann hem i tid.
    Så smart att det går att beställa böcker fr. bibban via datorn, brekvämt!
    Läste att det går att låna genom att ladda ner dom och läsa i datorn men vem vill det när man kan ligga bekvämt på sängem i lampans starka ljus, men ändå ett alternativ såklart när man inte kan gå till bibban..
    Hoppas att du gillar Julia. Jag har just läst ut ”Det goda inom mig” av Linda Olsson och den var ännu bättre än ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger”. En riktig rysare bitvis.
    Men jösses…det spökar ordentligt för nu är de vackra blå blommorna här igen….håller du kanske på med bloggen..NU..?
    Ha det så gott vännen! Kramis, Agneta

    Svara
    • Nej då vännen, inte spökar det. Det är så fiffigt att man kan sätta upp flera header på bloggen och sedan ändrar den sig på egen hand med jämna mellanrum🙂
      Nu måste jag absolut läsa Linda Ohlsson ” Det goda inom mig ” med det snaraste men först står Julia på tur.
      Kramar Sylvia

      Svara
      • Tack för förklaringen🙂 Jag hade nämligen öppnat Firefox för att se ett bildspel i en WP-blogg för det går inte att se numer med IE9😦 Så passade jag på att kika in här och fick då se den nya vackra headern. Använde IE9 senare som vanligt och då var det vita blommor….ja du kan ju tänka dig att jag blev konfunderad och det var ju tur att jag frågade. Tänkte att nu är det Firefox som ställde till det. Höll på att bli knasig till slut och trodde att det var något fel här. Nåväl den färgstarka är vackrare mot den vita bakgrunden tycker jag.
        Jag skickar ”Det goda inom dig” till dig och då går den iväg i morgon. En liten pocket på bara 266 sidor och bra att sticka emellan med. Julia är mastodont på 480 sidor och betydligt mer svårläst.
        Varm kram, Agneta

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

