Blixt och dunder

Idag for vi till stan och åska och regn hade vi i hälarna hela vägen hem. Vi har haft åskväder  mest varje dag  den senaste veckan och strömlöst vid flera tillfällen. Men så mellan skurarna riktigt fint sommarväder.  Man kan undra hur det kommer att bli med våra  somrar framöver för visst märker man  av att en klimatförändring är på gång.

Min laptop har slutat  fungera, skärmen blev helt svart. Jag hade den kopplad till eluttaget för att ladda upp batteriet och troligen blev det något fel när åskan slog ner i kraftledningen på ön.  Jag har lämnat in den på genomgång i dag. Nu blir jag utan dator ett tag i stugan och det blir ett litet  sommaruppehåll med bloggen.

Vi åker nog ut i morgon igen till ön.  På lördag fyller en av våra grannar 65 år och det blir en lite uppvaktning dagen till ära.

Svamp har vi plockat, mest kantareller som det bara drösar av i år i skogarna.

Ha det så gott alla!
Kramen Sylvia

Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Ni är allt bra modiga som sitter ute på en ö när det åskar och blixtrar så att t.o.m. din laptop pajade. Låter inte roligt alls. Någon värme har vi då inte att tala om här i alla fall, isande kalla vindar så det går inte att sitta ute. Har väl aldrig varit med om något liknande. Vi som såväl behöver ljuset inför den kommande mörka årstiden, som redan börjat. Dagarna blir allt kortare nu. Nåja, tur att ni hittat kantareller i alla fall som är gott att ha till hösten.
    Hoppas innerligt att din dator går att laga men tur att det finns en stationär att tillgå. Dom är lite mer pålitliga anser jag för dom slipper laddas.
    Hoppas ni får ett trevligt kalas och att solen visar sig framöver. Augusti kan vara en väldigt fin månad
    Ha et så gott! Kramis, Agneta

    Svara
    • Inte är det vidare kul med återkommande åskväder och är man som jag lite harig är det etter värre. Men det uppväger på något sätt de vackra dagarna även om de är få till antalet. Nu är det packat och klart för att fara iväg igen. Lap toppen hämtar jag nästa gång vi åker in till stan om de nu kan fixa den.Tack för du tittar in och hoppas innerligt du får njuta några stunder till och ifrån av lite sol och värme.
      Kramar om. Sylvia

      Svara
  2. Det är fasligt så konstiga somrarna blivit, men det är nog som du säger en klimatförändring på väg. Vi kommer nog också att få vänja oss vid mer och mer extremt väder.
    När åskan går drar jag ur alla kablar, elkablarna också. Om man ska vara riktigt noga ska man dra ur kontakten till spis och kyl och frys också, men så långt har jag inte gått ännu😉
    Hoppas att de kan fixa din laptop. Hur det är så brukar man ju ha en hel del sparat, fast du kanske är duktig på att ta backup.
    Ha det så gott både i stan och på ön!
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Måste bli bättre med att dra ur kablar när åskan är på gång på ön. I stan har jag aldrig brytt mig men där är det väl mer ordning med åskledare skulle jag tro. Hoppas de kan fixa min laptop för den är så behändig att ta till stugan och jag använder den även i stan. Nu kanske de värsta ovädren är över och vi får lite mer stabilt sommarväder. Det önskar man verkligen.
      Må så gott vännen! Kram Sylvia

      Svara
  3. Ja, vad trist både med vädret och med datorn, hoppas det löser dig med bådadera. Har just konstaterat att sedan vi kom hit upp den 7 juni har vi fram till idag haft 5 dagar som varit helt regnfria. Ska det vara så?

    Må så gott
    Meggie

    Svara
    • Ja, det är visst lika illa var man än befinner sig denna sommar. Jättetrist med min laptop. Hoppas nu de kan fixa den. Ett måste att ha i stugan där vi inte ens har en dagstidning. Håller tummarna att augusti månad ska bli härligt varm och skön för oss alla.
      Kramar om
      Sylvia

      Svara
  4. Ja fy sjutton för dessa väderomväxlingarna som råder… Hoppas att inte allt för många ska drabbas hårt. Det är det ju redan så många som har gjort. Skit med din laptop. Hoppas att den ska gå att rädda för en billig peng.
    Massor av kramar

    Svara
  5. Här var det ett ganska rejält åskväder för ett par dagar sedan, men annars har det bara varit växlande sol och regn väder
    Trist att Laptopen slutat att fungera….åskan kan verkligen ställa till det…
    ha en bra fortsatt sommar och förhoppningsvis med mindre åska och regn
    kram

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

