En vanlig söndag

Idag blev det sovmorgon för mig. Kollade ut genom persienn när jag vaknade och himlen var alldeles  grå så jag smög ner i sängen en stund till. Efter  lunchen tog vi en sväng på stan och nu var det riktigt soligt och varmt. Jag behöver nya gummistövlar för nu är sprickorna så stora på dem jag har och jag blir sjöblöt om fötterna ganska så snart i denna regniga sommar. De hade stövlar av märket Tretorn för 600:- kronor men det tycker jag är bra saftigt för stövlar jag har på ön sommartid så det fick bli en billigare variant. Det blev ett par Kinastövlar, en något kortare variant.  Jag påpekade för tjejen i kassan att de spricker i gummit och hon rekommenderade en svamp att smörja stövlarna med som innehåller silikon som ska göra gummit mjukt och därmed inte spricker så lätt och det lät ju lovande så jag köpte svampen som kostade 29:-kronor. Det ska bli spännande att se om silikonsvampen håller vad den lovar ;-9

Måste visa mina vackra pioner.  Jag tog med några knoppar från stugan när vi åkte hem och idag är de så här härligt utslagna och de vita doftar så underbart gott.

Nu är det snart dags för TV   EM finalen Spanien-Italien  går av stapeln och det blir säkert en gastkramande match mellan dessa  fantastiskt bollsäkra killar. Vem som nu vinner i kväll så är båda lagen lika värdiga vinnare.

Ha en trevlig  kväll!

Kram Sylvia

Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Söta stövlar och så svackra pioner, som små läckra bakelser! Vad härligt med alla kantarellerna. Bortsett från ett litet hörn på min tomt har jag aldrig hittat gula kantareller här uppe. Men där i hörnet kommer det varje år en fyra, fem små gulingar.
    Tveksamt om Italien ska hinna utjämna i matchen.

    Ha det så skönt
    Meggie

    Svara
    • Tycker stövlarna är så läckra men kvalitén är väl inte den bästa.
      Men så spännande med kantareller på tomten. Vem vet, kanske kan de föröka sig med tiden. Spanien var helt suveräna, Italien kämpade tappert tyvärr hjälpte det inte. / Kram .

      Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Söta stövlar du köpt och hoppas att dom klarar regnet😉 Har läst på många bloggar nu om just inköp av stövlar som ska klarar regn och som inte spricker. Ha ha, det är ju inte klokt! Stövlar är ju till för just regn. Mycket billigt importerat skräp vi har i våra butiker i dagens läge.
    Jag hade satsat på Tretorn för det var inte så dyrt ändå, jämfört med andra. Det kommer ju en höst också liksom flera somrar och kanske det är läge för stövlar även i stan ? Har nästan alla på sig här ute, ser jag.

    Pionerna är söta som socketoppar och det foto hade då jag förstorat upp till 20×30 och ramat in Billiga ramar och passepartout finns hos Clas Ohlson på nätet. Men även i andra fysiska butiker i stan. Blir en vacker tavla som ”doftar” gott🙂

    I Spanien är det nog inte många som är ”alerta” på jobbet i dag, om dom ens är där😉 Nåja, Italien hade många chanser men bollen gick inte deras väg denna gången, tyvärr!
    Här är som vanligt. Magvärk, mörker, kraftiga kastvindar på upp till 10m/sek. och lite solglimtar mellan skurarna😦
    Varm kram, Agneta

    Svara
    • Tretorns stövlar är säkert ett bättre val men de är så trista i modellen och samtidigt så tunga att springa omkring i skogen med och så är jag ju lite småsnål också som gubben säger😉
      Synd att jag missade en liten bit av pionen annars hade det varit ett fint foto. Vi åkte till ön idag och det har varit riktigt skapligt väder men det blåste som attan när vi skulle över sjön.
      Har just fått mail från Magnus och Letie. De åkte till Barcelona på en veckas semester i går kväll. Staden sjuder av glädje över Spaniens EM.guld som de verkligen är värda och ett silver för Italien är inte heller fy skam. Ikväll ska vi se på Borgen den danska serien som jag tycker är strålande men först kopplar vi av en stund med Lotta på Liseberg.
      Massor av kryapådig kramar från oss båda. / Sylvia

      Svara
  3. Underbara piooner =) Å snygga stövlar. Hoppas att svampen håller vad den lovar så att du kan ha dessa i flera år. Massor av varma kramar till dig du underbara❤

    Svara
    • Det finns så många roliga färger på stövlarna nu för tiden men det är lite si och så med hållbarheten på de som kommer från Kina. Kanske silikonsvampen gör susen. Kramisar tillbaka.

      Svara
  4. Kan tänka mig det var skönt med en sovmorgon
    och ja, spännande med silikonsvampen till stövlarna…det har jag aldrig hört talas om
    Och så underbart fina dina Pioner är…de är ju så vackra och speciella blommor
    kram

    Svara
    • Jag är en riktig sömntuta och gillar att ligga och dra mig på morgonkvisten. Pion är en underbara blomma och doftar så gott.
      Kramar om..

      Svara
  5. jag gillar dina stövlar🙂 det är så roligt med lite färg och mönster. Silikonsvam har jag aldrig hört talas om men det ska undersökas.
    Pionerna är så vackra och nog skulle du kunna ”laga” pionen så den blir hel i ”PSP”
    Ha det gott min vän!
    Kram!

    Svara
    • Du tror att jag ska klara av de….måste kolla upp mina PSP kunskaper
      Silikon ska göra gummit mjukt och smidigt. Rapport kommer senare hur det är med den saken. Kram tillbaka..

      Svara
  6. Anna Panna!

     /  31 juli 2012

    Hej vilken fin blogg! jag undrar vart du har köpt dina gummistövlar?
    Ha det bra! / Anna!

    Svara
    • Tack för besöket. Är jättenöjd med dem. Köpta på Din Sko i Gallerian. lite kortare modell och ett bra pris. Tror det var ca: 300:- kronor
      Ha det bra tillbaka!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

