Vi har fått en ny granne på ön.

Laxfärgade pelargoner och lobelia i vit och blått

Är fortfarande hemma i stan men nu börjar det bli lite tradigt.  Ingvar ska till tandläkaren på måndag och efter det far vi tillbaka till ön igen.  Har handlat pelargoner som ska med till stugan. Nu ska jag väl äntligen våga plantera om dem i byttor utomhus.

Här måste du läsa om vår nya granne på ön.   Fotbollsstjärnan har köpt ön Dävensö – mitt ute i Mälaren   Men, den lilla delen av ön där vi bor är friköpt och ägs av en fiskarfamilj. Jag blev uppringd av en journalist som läst min blogg där jag skriver lite om paradisön.  Hon ställde några frågor och ville gärna ha några bilder. Nej, inga bilder, det känner vi inte alls för. Nu har Dävensö kommit på kartan.  En ö som inte många känt till tidigare. Zlatan gillar ju att jaga och vi skulle tro det är avskildheten och jakten som är hans huvudsakliga intresse för ön. Det är gott om hjortar, rådjur och på senare år även vildsvin. Nu ska det bli spännande att följa det hela.

Önskar en skön lördag.
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Hoppas att ni inte får en massa oönskade människor pga. att han flyttar dit.
    Då kan lugnets tid vara över & det vore ju tragiskt….
    Önskar er en fortsatt fin kväll. Kramis

    Svara
    • Ja, man vet inte hur det här kommer att sluta. Det är båt som gäller för att komma till ön men båtar finn det gott om. Fortsättning följer…;-) kram

      Svara
  2. Så spännande med en så celeber granne!
    Hoppas att ni inte kommer att bli störda av paparazzis, journalister och nyfiket folk där i ert paradis.
    Kram, Ingrid

    Svara
    • Nog blev det en överraskning för oss. Tror att det är jakten som är intressant. Han har ju så många lyxiga stället runt om i världen så det kulle förvåna mig om han tänker bygga något på ön? Då är de snart slut med fridsamheten och tystnaden som är så speciell på den här ön. Kramen

      Svara
  3. Hoppsan, det där låter ju spännande! Hoppas bara det inte kommer att medföra några olägenheter för er. Hans ”chef” just nu (Zlatans alltså), dvs Erik Hamrén har under åren dykt upp vårt Paradis för att fira sina syskonbarn som är våra närmsta grannar.

    För åtta år sedan fick jag ett samtal mitt i natten när jag tältade på Gotska Sandön. Det är min fasta övertygelse att det var Zlatan som ringde (dock utan att veta att det var just mig han ringde till) och det var inget trevligt samtal. Beroende på hur han sköter sig i EM nu så kanske jag berättar om det på bloggen.🙂

    Kram
    Meggan

    Ser nu med spänning fram emot fortsättningen av senste nytt om era nya grannar.

    Svara
    • Lite spännande är det allt men ännu är det lugnt på fronten.

      Hahaha! Vi får hoppas han sköter sig exemplariskt under EM då😉
      Ha det gott / Kram

      Svara
  4. Tänk att det ska vara så märkvärdigt att så fort de blir kända ska de köpa tomter öar. Tänk vi andra stackars fattiga satar som får bo i ett modernt getto med sopor slängt på gården.Fast han kanske är uppfödd i fattigkvarter någonstans.

    Hoppas Du och Din man kan dra nytta av honom,han kan ju vara generös.

    Kram Mi

    Svara
    • Han vet väl inte vad han ska göra med alla slantarna. Jag skulle inte tro vi blir vidare bekanta.😉 Kramen

      Svara
  5. Tycker det låter riktigt spännande med honom som granne🙂

    Svara
  6. Visst måste vi hälsa honom välkommen till ön om vi skulle råka på honom. Spännande är det!

    Svara
  7. Nyfiken

     /  19 november 2012

    Vet du om Zlatan köpte ön eller inte?

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

