Nationaldagen

Idag firar vi Sveriges nationaldag. Vädret är riktigt skapligt  med en temperaturer på 16 grader och med växlande molnighet kanske vi klarar oss från regn enl SMHI. Lite feststämning är det här i stan. Vi har väl inte vant oss riktig men den här helgdagen ännu om vi jämför med Norges firande av 17 maj där  firandet  präglas av traditioner, och minnet av norrmännens glädje över att vara självständiga.

Ett festtåg med orkestrar kommer att marschera från Kungsträdgården till Skansen i eftermiddagen. Kungafamiljen färdas i kortege från Slottet och anländer omkring klockan 18:30 på Skansen.
Nu ska jag snart åka till min syster på en bit mat.Vi ska först ta en promenad om vädret håller i sig. Hon bor nära Gärdet en vacker plats att ströva omkring i. Nu blir det inte så sent och det är ljust länge så jag tar tunnelbanan hem. Maken är kvar på ön där trivs han och har mycket mer att pyssla med än i stan. Nu åker jag ut till helgen om vädret tillåter.

Önskar en fin Nationaldag
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Önskar dig en trevlig dag med din syster! Kram, Agneta

    Svara
    • Ja, en trevlig dag blev det. Skön promenad i solsken, god mat och jag kom hem utan problem. / Ktamis

      Svara
  2. Hejsan Sylvia !

    Inte blev det som jag tänkt. Att fara till Torekällberget. Där skulle det vara lite firande.
    Det får bli en annan gång.Vädret är inte det bästa för de strapatserna.
    Gick till Netto o handlade, men där fanns inte det jag skulle ha, gör det aldrig.För långt till Maxi.
    Stockholm är ju en himla skillnad.Bor nära, men ändå så långt ifrån.

    Ha en fin fortsättning på Nationaldagen.

    Kram Mi

    Svara
    • Visst blir man lite sur när det inte blir som man tänkt sig men det går ju flera tåg som vi brukar säga.:-) Må så gott! / Kram

      Svara
  3. Hej vännen!
    Hoppas att ni har haft en fantastisk dag/kväll. Massor av varma kramar

    Svara
    • Tack vännen, jag hade en fin dag tillsammans med syrran…. och hoppas detsamma till dig🙂 Kramen

      Svara
  4. Det kommer nog att ta ett tag innan vi vänjer oss vid att vi nu äntligen har en nationaldag. Det är nog många som fortfarande ser den 6 juni som Svenska flaggans dag.
    Jag hoppas att din dag blev fin!
    Varm kram, Ingrid

    Svara
    • Det har du så rätt i Ingrid men det var mycket folk och festlig stämning på stan av det lilla jag såg när syrran och jag var ute och luftade på oss en stund. Vi hade riktigt trevlig, det blir inte så ofta med bara vi två.😉 Kramis

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

