När körsbärsträden stod i blom

 

Vi åkte hem till stan idag för att se till det lite. Nu  har jag  skrubbat mig ordentligt i duschen  efter nästan fjorton dagar på ön. Ännu är det för kallt att hoppa i sjön men en varm dusch  med vattenslangen som legat till sig i solen har det blivit  emellanåt och det är inte så illa.

Fick inte med mig något läsbart till ön, det brukar inte bli av att läsa den första tiden men  hittade  en bok i hyllan som jag inte läst av Doris Dahlin   Vi vet nog vem du är

”  En berättelse om två kvinnor om barndomens trauman och om hur människor behandlas i arbetslivet, om skam och skuld om  allt det som inte går att tala om men som ändå, förr eller senare, kommer fram i ljuset. Inte så munter läsning men jag ska fortsätta några sidor till sedan får jag se. ”


Nu har jag varit en kort  promenad och så underbart fint det är även i stan den här tiden. Vilken härlig grönska och med blommande lövträd var man än vänder blicken. Körsbärsträden var helt täckta med vita blomklasar i parken en bit härifrån och det doftar så gott. Nu blir vi nog i stan  över helgen skulle jag tro.

I kväll visas  Let´s Dance på TV  istället för i morgon och nu får vi se om Camilla Henemark håller sig kvar ännu en vecka? Jag håller på godingen Anton Hysén….. Vilken  dansant kille!

Kram och ha en fin kväll!

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

14 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Nyskrubbad och skär som körsbärsträden, låter det som du är nu😉
    Så vackert med blommande träd och så roligt att se Stockholm i vårskrud också. Gott att ni kan åka hem ibland utan för lång resa.
    Den där boken låter inte så upplyftande så att det stör. Jag ska ge mig i kast framöver med Mordet på Park Hotel av Lennart Brohed efter ett tips fr. Gunnars deckarblogg. Låter som alla böckerna om Lysekil, trots mord, är trevliga bladvändare med mycket hembygdshistorik anno 1930-talet och ingående personbeskrivningar och sådant är trevligt. Lite historia om hur det var före kriget under den perioden då mina föräldrar var nygifta ( 1936). Får väl kolla upp om att allt det mamma berättat om mörkläggningsgardiner och kaffebrist och en make som var inkallad, stämmer…vilka tider! Undrar hur många överlevde med en äkta hälft som befann sig på hemlig ort…barnamunnar att mättas…Det var tanter det😉

    Anton…Uj uj uj…en så’n härlig Göteborgare liksom hans pappa och bror..;-)
    Ha det så gott i den vackert blommande huvudstaden!
    Kram på dig vännen, Agneta

    Svara
    • Ja, det är så skönt att ha någorlunda nära hem. Jag har inte läst något av Brohed. Ska nog kolla upp vad som finns på biblioteket. Längtar efter en bra deckare. Anton klarade sig bra denna gången också. Läckberg var också på gång men inte riktigt i samma klass som Anton enl min smak. / Kramen

      Svara
  2. Det är dom rätta takterna, Sylvia, att låta sjön vara ditt badkar när vattnet blivit litet varmare och en vattenslang som får ligga och värmas upp i solen! Precis som vi har det också. Varför flytta till landet om man ska ha det likadant där som hemma?

    Lät spännande det där med vargen. Har den synts eller hörts av något mer?

    Må så gott!

    Kram Meggie

    Svara
    • Hahaha…så kul, vi tycker lika i mycket Meggie! Landet för mig är verkligen landet där man kan leva utan en del bekvämligheter och i kontrast till staden. Vargen har vi varken hört eller sett ännu. Vet i sjutton om jag vågar mig ut i svampskogen till hösten😉 Ha det bra / Kram

      Svara
  3. Jag förstår att det känns gott att få ta en ordentlig dusch efter ett par veckor på ön. Men visst har det provisoriska sin charm också? Allt ska ju inte vara som hemma i stan.

    Körsbärsträden är helt otroligt vackra! Här har de inte börjat blomma ännu. I alla fall har jag inte sett några.

    Visst är Anton Hysén otroligt bra, men Camilla Läckberg var inte dålig ikväll hon heller.

    Kram, Ingrid

    Svara
    • Det är det som vi gillar. Kontrasten mellan stugan på ön och hemmet i stan.
      De är bra båda två och Camilla snuvade Anton på ett poäng, Man vet aldrig hur det kan sluta. Jätteskoj att se på de tjusiga klänningarna och ett himla trevligt program. Må så gott / Kramen

      Svara
  4. Det lär nog dröja innan denna kvinna vågar doppa sig i någon sjö, så duschen får duga än så länge. Är lika fascinerad av de blommande träden som du. Hos mig blommar både krikon- och körsbärsträd just nu. Gudomligt vackert och upplyftande för humöret.
    Vill önska dig trevlig helg!
    Kram

    Svara
    • Tror säkert du skulle hänga med i vågorna om det skulle knipa. Tänk så härligt och friskt det är efteråt😉 Visst blir man glad i sinnet i denna blomstertid. / Kram och detsamma till dig !

      Svara
  5. Ja, det är helt underbart hur allt slår ut nu…grönskar och blommar
    och de olika körsbärsträden är så vackra nu
    kram

    Svara
    • Visst är det fint i naturen just nu med den vackra grönskan🙂
      Ha det gott/ / Kram

      Svara
  6. Kan tro att det var skönt att få en riktig dusch =). Men tur att ni i alla fall emellan varven kunnat spola av er i vattenslangen som värmts av solen😉.
    Vilket vackert träd du visar upp! Å det är ju bara en så underbar tid vi går in i nu=)
    Önskar er en fin natt. Kramis

    Svara
    • Badtemperaturer i sjön får allt stiga avsevärt innan det är dags för ett riktigt dopp så vattenslangen får duga ett tag till. Önskar en härlig helg vännen!

      Svara
  7. Hej vännen!
    Kikar förbi för att önska dig en skön helg!
    Klart att landet ska vara annorlunda, det är ju det som är tjusningen🙂
    Vi har inget eget vatten utan har slangen kopplad till en granne så vi får sjövatten. Hur det funkar får vi se när han dyker upp🙂 Ni ser allafall ut att ha det härligt vid er stuga.
    Körsbärsblom och äppelblom är något av det vackraste jag vet🙂
    Kram på dig och akta dig för vargen🙂

    Svara
    • Lantlivet är riktigt spännande med allt vad det innebär av diverse överraskningar. Jag håller kollen på vargen. Vem vet, snart har ni också en smygandes runt knuten😉 Ha det så gott i stugan! / Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

