Tvätt på gång

 

tvattenTänk att så här ser tvättkorgen nästan ut för jämnan, Idag var den extra packad med en del vinterprylar som jag tvättat och tänkt stoppa undan innan sommaren men det verkar som det var en dålig idé att döma av väderleken. Fy sjutton så kallt det är med nollgradigt nattetid. Längre upp i landet är det full vinter.

Nu har jag äntligen läst klart Unni Drougges bok Bluffen. Berit Hård är en journalist på dekis, men med hjärnan i behåll.  Ändå är det svårt att värja sig mot hennes gestalt och på något sätt gillar jag henne.  Boken startar med ett mordöverfall på Guillou … Bokhyllan uppdaterad
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

5 kommentarer

  1. Ha ha ha har samma problem med vår tvättkorg här hemma. Kul när man nått botten på den & dagen efter kommer ut & ser att den är halv full. & dag nummer 2 är den rågad =(. Ja har man inte jobb så får man ju det med bara tvätten =)

    Önskar dig en god natts sömn. Kram kram

    Svara
    • Ha ha…..jag är inte ensam och detta problem. Tänk, du Bettan när det inte fanns något som hette tvättmaskin. Vi får nog inte klaga så högt😉
      Kram och natti

      Svara
  2. God kväll, Sylvia!
    Kul att du gillade boken och vill läsa mer av Unni🙂
    Säg den tvättkorg som är stor nog? Tippar på att vi har för små korgar och inte för mycket tvätt😉
    Jag som är ensam har alltid proppfullt. Men som du säger, vinterkläder ska tvättas innan dom hängs undan och sommarkläder behöver tvättas igen efter en för lång tid i lådor och skåp och så är det ju gardiner, dukar, täcken, kuddar och lite annat också. Men förr hade man inte så mycket kläder som i dag även om det var slitsamt. Vardagskläder och helgkläder och så alltid handtvätt av underkläder. Eller en liten gryta på spisen för lite vitt i bomull…
    Du har ju dessutom nu sommarstugan som ska ha rent.

    Du vet väl om att högerspalten i din bokhylla ligger längst ner och inte syns?? Såvida man inte som jag råkar scrolla för långt ner av misstag och upptäckte den🙂
    Kramis, Agneta

    Svara
  3. Skönt att ha fixat tvätten, min väntar i morgon tillsammans med den efterföljande strykningen. Har svårt att INTE stryka allt, från lakan till minsta lilla näsduk. Gör det dessutom alltid framför TVn, vilket legitimerar att jag kan titta på alla de där programmen jag alltid hävdar att jag aldrig i livet skulle titta på, haha….

    När flyttar ni till ön och blir det för ”gott” för hela sommaren?

    Må så gott
    Meggie

    Svara
    • Nu ska lilla båten i sjön i helgen och sonen är med och kör över en del prylar och sätter på vattnet mm. Jag stannar i stan över helgen. Sedan är vi på ön mest hela sommaren men åker in till stan då och då lite beroende på väder och vind för att kolla post och att allt är ok i lägenheten. Nu längtar jag att få andas in en ”sexa syre” som gubben brukar säga.
      Ha det så gott!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

