Söderrunda

 

Förmiddagen bjöd på strålande väder. Jag tog en skön promenad  på söders höjder runt Vitabergsparken och hem igen.Himlen var riktig klarblå och fåglarna kvittrade. Solen var varm och eftermiddagskaffet drack gubben och jag på balkongen. Läste några sidor i boken Bluffen av Unni Drougge, en riktig häftig bok.

 runda

Här kan du se min runda som inte alls blev så lång som jag tänkt mig. Jag strosade mest omkring och njöt av vårsolen.

Skärmklipp

Nu ska jag börja packa ihop en del som ska med till stugan. På lördag ska båten i sjön. Magnus och barnbarnet Niklas ska hjälpa till med att öppna upp i stugan. Jag stannar i stan över helgen men sedan bär det iväg hoppas jag. 

Ha det gott. Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Jasså, det är redan dags att sätta båten i sjön🙂 Hoppas innerligt att inte ovädret med snö och regn drabbar er. Förstår att du längtar ut, men det är allt lite kallt ännu, men det finns såklart mycket som ska ordnas med i stugan som varit obebodd under såpass lång tid.
    Har du storstädning att se framemot🙂

    Vilken härlig promenad du fick i dag, låter så gott att strosa runt och ta det lugnt och verkligen njuta av allt vackert och inte bara räkna antal steg, kallorier o.s.v. Det förtar njutningen, anser jag.

    Såååå, du läser Unni lite pö om pö… och jag som bara väntar på att få ta del av dina reflektioner..😉

    Ha det så gott, Sylvia!
    Kram på dig vännen! /Agneta

    Svara
    • Helst vill man ju sträckläsa Unni och hennes drastiska och djärva humor
      Ja, du vädret ser inte lovande ut…..schit också😦 / Kram

      Svara
  2. Vilka härliga bilder! Å gott att bara få strosa så som du har gjort idag. Det är underbart att bara få njuta av det goa vädret… Kan tro att ni ser fram emot att få bege er till stugan. Ha en god kväll vännen. Kramis

    Svara
  3. Så mysigt med en skön promenad i vårsolen och så kaffe ute sedan! Jag hoppas att solen snart vill visa sig här också, för det har varit sällsynt grått och trist.
    Jag vet ju hur du längtar till ön och stugan, så jag förstår att du känner dig förväntansfull nu.
    Kram Ingrid

    Svara
    • i Form länken var ju du som tipsade om .och visst är det roligt att pricka ut sin promenad. Vädret ser inte så lovande ut. Vem vet isen kanske läger sig igen… hmhm
      / Kramen

      Svara
  4. Ja, det har varit strålande väder och kan tänka mig du hade en fin promenad
    det finns så många fina platser att promenera på och njuta av naturen här i Stockholm
    kram

    Svara
    • Ja, visst bor vi i en vacker stad i ett vackert land men nu väntas det visst bli sämre väder framöver igen / Kram

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

