Tre generationer

 

Ett litet collage  från 90-årsdagen. Moster Maj-Lis med sin äldsta dotter Birgitta som har tre barn, två flickor och en pojke och de i sin tur har sex små gullungar tillsammans. Det är mycket att hålla reda på

90 ar

Det blev ett lyckat kalas och moster var på strålande humör trots allt ståhej som det ändå måste bli när så många samlas på en gång. Tror det var ett tjugotal gäster. Hon bjöd på en god pastasallad med kräftstjärtar och goda såser till, gott rödvin, hembakat bröd, smarriga  ostar och kaffe med härliga fromage tårtor till. Allt var beställt från en cateringfirma, det var rikligt tilltaget och det var så smakligt gott. Dagen började med ett riktigt vinterväder men vi tog oss dit och till hemfärden senare på kvällen var det fint väder igen.

I kväll börjar Mästarnas mästare i SVT 1.  I år avgörs tävlingen i två grupper. Och i kvällens program träffar vi grupp 1, som består av Linda Haglund, Håkan Loob, Magnus Wislander, Annichen Kringstad, Gunnar Larsson och Anna LeMoine. Kvällens tema är fysik. Ska bli himla spännande att se.

August Strindberg liv”  dramaserie del 2 av 6 går samtidigt den får vi nog spela in.

Önskar en riktig fin söndagskväll!
Kram Sylvia

 

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

12 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Men oj då vilken uppslutning! Så ser jag en liiiiten baby occkså i famnen hos pappa med röd pikétröja..så gulligt sååå! Kan tänka mig att det var ett sorl som heter duga;-) Vilken lycka för er alla! Men så smart att använda en cateringfirma, något att ha i åtanke framöver kanske, beroende på plånboken. Men var finns DU…bakom kameran? Jag insåg att på alla foton i mina album finns jag nästan inte med på ett enda, för jag har alltid stått bakom kameran, vilket jag gillar bäst🙂
    Ja, det blir nog August för min del för Mästarnas Mästare väntar jag nog med tills det drar ihop sig mot slutet, tror jag.
    Kram, Agneta

    Svara
    • Det blev ett riktigt lyckat kalas och så roligt att se alla småkottarna. De skötte sig så bra och de hade så kul tillsammans. En fröjd att se dem. Det blir mest att jag tar bilder med mobilen, den är så smidig att ha med i väskan. / Kramen

      Svara
  2. Tänk så pigg hon är, ,moster Majlis och vilket fint collage du gjort!
    Visst är det härligt med catering när man ska samlas många.

    Mästarnas mästare ska jag givetvis se, för det är ett program som vi tycker mycket om. Fast jag har ju lite dåliga vibbar, för det var under det programmet vi fick branden på Stenstugu. Men den här gången behöver jag ju inte bekymra mig om det!

    Kram Ingrid

    Svara
    • Ja, hon är nästan piggare än sina döttrar som nyligen har blivit pensionärer men de är verkligen måna om sin mamma. Visst är det mycket värt att ha en nära anhörig idag när hemtjänsten ser ut som den gör. Eldsvåda är inte att leka med.
      Förstår det kan kännas lite pirrigt att dra dig till minnes/ Kram

      Svara
  3. Hej Sylvia !
    Trevligt samla alla så där på en speciell dag.Minne för livet.Din Moster kan ju leva i tio år till då blir det kalas igen, jag kanske redan vid 95 år.

    Ha det så bra ! Trevlig Söndagskväll .

    kram Mi

    Svara
    • Ja, du man vet aldrig så pigg som hon är just nu men allt kan förstås ändra sig på ett litet ögonblick. Vi får glädjas så länge det varar .
      Kram och detsamma till dig !

      Svara
  4. Så mysigt collage du har gjort
    kan tänka mig det var ett lyckat kalas
    kram

    Svara
  5. Men vilken härlig tillställning det blev. Å det som bjöds på ät ju inte heller helt fel. Mums. Fint fotocollage du bjuder på. Mysigt med så stor familj =) Fast det är klart att detta kan kännas när man har bjudningar =)
    Kram på dig vännen min.

    Svara
    • Maten var toppen god och så bekvämt att anlita en cateringfirma när man blir så många. / Kramen.

      Svara
  6. Underbart när man kan samlas så där vilken dröm . Plus att det är så många generationer
    Vi är spridda för vinden så vi träffas inte så ofta

    Svara
    • Tänk så många det blir till slut, på tre generationer, helt otroligt, De flesta bor faktiskt här omkring och det kan väl vara lite ovanligt

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

