Påsken är över

 

regnmolnPåsken är över och den gav oss inget vidare fint väder här. Regn, rusk och en solglimt då och då. Nu har påskpyntet åkt ner i kartongen och påskriset utslängt och  det är som vanligt igen. Jag har läst ut Åsa Larsson ” Svart stig” som jag gillade och hennes böcker gav verkligen mersmak.Nu finns den i bokhyllan. 

Har börjat läsa en bok av Unni Drougge. Ja, jag är lite nyfiken att läsa något hon skrivit. Jag ser henne då och då här på söder så jag antar hon bor i närheten. Ofta kommer hon cyklande med kepsen nerdragen och hon ger en viss uppmärksamhet.  “ Bluffen.” Boken inleds med att Jan Guillou utsätts för ett mordförsök under bokmässan i Göteborg och där finns också Berit Hård en nerdekad och överviktig skvallerjournalist.  Boken är skriven på ett fräckt och rått språk:”pang bom på rödbetan” var det någon som skrev.  Det kan gnistra om formuleringarna. Det ångar om sidorna” Jaja, jag har inte kommit så långt ännu?

Kram Sylvia
 

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Ja, nu är påsken över….dagarna går fort
    Här har det heller inte varit något vidare väder och kyligt har det varit
    Men hoppas att solen och vårvärmen kommer tillbaka snart
    kram och ha en bra vecka

    Svara
  2. Härligt att vi har återgått till den normala varddagen. Dock pyntade jag inget alls detta året för påsken. Har helt enkelt inte haft ork.
    Önskar dig en fortsatt härlig dag/kväll. Kramis

    Svara
  3. Hej, Syvlia!
    Har inte läst något av Unni Drougge men det låter ju riktigt intressant och framförallt annorlunda😉 Ska bli kul att läsa om dina reflektioner om denna boken i din ”bokhylla” som jag sett att du börjat fylla på🙂 Jodå, kikar allt in där ofta…
    Snart är det dags för ”Min sanning” på TV2 och denna gången med Leif Silbersky och de ska bli intressant. Förra veckan med Mona Sahlin var superbra. Fick vi reda på ett o annat, om än sagt med mild röst…som bara hon kan😉
    Kram, Agneta

    Svara
    • ”Min sanning” ska jag se. Ett riktigt bra program. Det kan bli spännade att höra Leif Silbersky Såg också Mona Sahlin och där kom det fram ett o annat faktiskt !
      Nu måste jag sluta, dags för TV. / kram

      Svara
  4. Men jösses då, så illa jag skriver…Sylvia ska det såklart vara🙂

    Svara
    • Hihihi …kärt barn har många namn.
      Herre min ge så fräckt Drougge skriver, rakt på sak och hon driver med gubbväldet i författarvälden och lite tossig är hon men jag kommer att läsa ut boken fastän det
      ibland skrivs så jag riktigt rodnar.;-)
      Kram

      Svara
      • Låter som en riktigt häftig bok, kan vi lite ”äldre” behöva😉 Har redan varit inne på adlibris och läst om boken samt vad den jämförs med…..
        Kram, Agneta

  5. Hej!
    Nu har du och Agneta diskuterat Unni Drougge så att man blir riktigt nyfiken.
    I övrigt ganska skönt att helgen nu är över och man kan återgå till normala vanor. Man äter alltid alldeles för mycket sådanan här helger. Läste just i tidningen att vi faktiskt kan ha gått upp 4 kg under påsken, dock kilon som inte är alltför svara att bli av med – en liten tröst kanske.

    Kram från Meggie

    Svara
    • Hejsan Meggie och välkommen hem till civilisationen. Hoppas resan gick bra hem. De extra kilona blir du snart av med.i stressig stadsmiljö😉 Ja, Unni Drougge med boken ” Bluffen ” som jag börjat läsa har varit ett hett ämne här. Kanske du har läst boken?

      Svara
  6. Påskfjädrarna ute är nerplockade och påskblommorna har vissnat, men ännu hänger påskmobilen och påskdukarna med, för vi har ju påsklov på Gotland den här veckan.
    Visst skriver Åsa Larsson bra, hon är verkligen en av mina favoriter just nu och jag väntar på hennes senaste bok som jag beställt på biblioteket.

    Kram Ingrid

    Svara
    • Jag blev väldigt förtjust i Åsa Larsson. Synd bara att jag kom i fel ordning i serie med Rebecka Martinsson men nu har jag beställt Det blod som spillts på biblan, / Kramis

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

