Glasklart på ena sidan…..

 

fonster

En sådan här trevlig kille ska jag skaffa mig till hösten. Nu är jag trött på att tvätta dessa stora fönster här i lägenheten. Jag har varit tveksam att leja bort fönstren tidigare. Nu känner jag det är dags. Pratade med grannen som lejer bort fönstertvätten till en trevlig kille som kan sin sak. Nu har jag bestämt mig, till hösten avsäger jag mig fönstertvätten. Idag har jag klarat av tre fönster mot norrsidan på lägenheten och precis när allt var klart så kom det en riktig regnskur. Nu hoppas jag klara av nästa etapp i morgon. Nu hade jag turen att de storstädade  gatorna härom natten. Kanske fönstren håller sig fina några dagar längre då . Nu bär det snart iväg till stugan och där finns det också en hel del fönster men av en mindre storlek. Bäst att skona rygg och armar för framtiden för visst känner jag mig lite mör i kroppen i kväll

Idag fick jag se Åsa Larsson bok Svart stig. i gubbens bokhylla. Jag har inte läst något av henne tidigare så den ska jag ta och bläddra i någon dag framöver.

“I den vinande blåsten på Torneträsks is hittar man en kvinna i en fiskeark. Hennes ögon är stelfrusna och runt vristen har hon en märklig bandformad brännskada. Vem är hon? Hur har hon hamnat i arken “…………

Ha en fin kväll!  / kram Sylvia

 

 

Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Det var väl på tiden att någon ung och stark kille tar sig an dina stora, och vad jag nu förstått lite svårtvättade fönster, då du måste skruva isär och dona först, om jag inte missminner mig, förra gången det begav sig😉
    Blir man både trött och less innan man ens börjat.
    Här har vi ju också haft gatustädning och bor man längt ned…usch!
    Snart dags för firman att ta sig an mina. Orkar inte hänga på utsidan längre, vilket är livsfarligt dessutom, det får proffsen ta över, någon måtta får det allt vara. Gamla 50-talsfönster som ska ”saxas” och som öppnas utåt😦 Är ingen akrobat längre och värk har jag så det blir över.
    Himla bra att du har en granne som är nöjd och känner sig trygg med detta. Lättare då att anlita samma. Det gör du rätt i, finns annat att lägga både tid och energi på med ålderns rätt.!
    Som en trevlig bok t.ex. Kul att läsa en bok av en ”ny” författare🙂
    I går kom ”Palatsmordet” av Jan Mårtenson som jag nu skrivit om på hemsidan och i dag kom ”Mord under Tjörn Runt” av Ramona Fransson.
    Men först blir det Antikrundan på TV, sista programmet för denna gången.
    Kram och lycka till med fortsatt tvätt i morgon!
    /Agneta

    Svara
    • Jag Mårtensson en spännande författare. Jag har läst en bok av honom men just nu minns jag inte vad den heter.;-) Nu har du bokgodis att njuta av ett tag. Ja, nu har jag tjatat färdigt om fönster ett tag framöver.
      PS. Ha just lagt upp en försök till bokhylla men den innehåller inte så mycket till böcker ännu…..det kommer mera ! nu får vi se vad du tycker. hm😉

      Svara
      • Vacker bokhylla med finfin dekoration på översta hyllan som header och väldigt snyggt och prydligt och informativt.
        Hittade ingenstans att kommentera men det kommer väl någon gästis eller annan funktion framöver när du ”snickrat” klart.
        Fårgan är ju som alltid på bokbloggar om man ska lägga uta böckerna efter författare eller efter ämne, men det får väl bli en senare fråga.
        Jättesnyggt är det i alla fall enligt min smak och snygg ”tapet” som bakgrund🙂
        Opps…..nu har Antikrundan börjat..måste ila! Kramen, Agneta

  2. Åsa Larsson är jättebra!
    Du har en trevlig läsning framför dig. Jag har beställt hennes senaste bok på biblioteket och den får jag inte förrän i maj. Hon producerar inte böcker vartenda år som de andra deckardrottningarna. Det är fyra år sedan hon kom ut med någon senast.

    Jag är så jättenöjd med den här lägenhetens tre stora fönster, där det är 3glas, så det är bara putsning av in-och-utsida och dessutom når jag dem utifrån med hjälp av en vanlig hushållsstege.

    Det är annat det än Stenstugus 19 dubbelkopplade fönster plus andra småfönster.

    Kram Ingrid

    Svara
    • Har börjat så smått med Svart stig / år 2006…verkar riktigt lovande🙂 Till hösten ska jag nog fundera lite på Rut.
      / Kram

      Svara
  3. Jag har inte putsat fönster på flera år. Det gör ju RUT så bra.
    Jag lyssnar på Det blod som spillts av Åsa larsson just nu och den gillar jag.

    Svara
    • Ska nog också kontakta RUT till hösten. Har inte läst något av Åsa Larsson tidigare…ska bli spännande / Kram

      Svara
  4. Hej vännen!
    Klart du ska ta hjälp med dina fönster!
    Mamma betalar 600 för en 2:a plus inglasad ballkong och dom gör det så snabbt.
    Har funderat på det men jag har en snål gubbe🙂
    Här skiner solen men det är kyligt. Vi åker nog ut en sväng till stugan på em det finns ju mer att göra🙂
    Ha det så gott och mys med nya boken!
    Kram Annkila

    Svara
  5. Ja det finns då helt klart det som är roligare att göra, än att putsa fönster. Får man bara tag i en som är bra så är det bara såååå värt det =). De tjänar en slant & en annan slipper slita ut sin kropp som redan bråkar,

    Hoppas att ni ska få det gott i stugan & skit i fönster om du absolut inte måste putsa =). Du ska bara njuta av att vara!
    Kramis vännen!
    /Bettan

    Svara
    • Du har rätt Bettan. Vi ska ta vara på den här fina årstiden. Nu blir det att anlita RUT🙂
      Kramis

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

