Ett besök hos frissan idag…..

 

FRISRS~1[1]

Så var det dags att göra ett besök hos frissan. Klippte det ganska kort nu till våren. Frissan jag har nu är jag jättenöjd med. Nu har jag haft turen och få ha samma tjej några år. Den förra var också bra men hon fick två barn på raken och blev borta så mycket så jag bytte till denna Emma. Hon är förstås också  ganska ung och snart väntar jag bara på att hon ska ha barn och ska vara mammaledig. Det har varit en riktig babyboom här i staden.
Gillar den här salongen. De är jättetrevliga och den ligger nära och bra till, en kaffemaskin finns om man vill ha en kopp kaffe. Idag njöt jag av en cappuccino och den smakade riktigt gott.

 

cappuccino

Inte funkar min Gravatar som den ska heller. Blir snart tokig på detta
Har försökt ta bort och lagt till en ny. Kollat mina inloggningsuppgifter och mail och allt tycker jag stämmer så jäkla bra men likt förbaskat så går det inte att skicka iväg kommentaren på det vanliga sättet. Tråkigt för de som besöker min blogg och inte kan skicka iväg  kommentaren. Får se hur detta slutar men får jag ingen ordning på det här tar jag bort bloggen helt och tar en paus över sommaren och börjar om på nytt till hösten. Snart börjar sommarlovet på ön och det blir inte så mycket bloggande. Synd för nu har jag blivit van vid WP-bloggen och jag tycker den är så bra att jobba med.

Kram och ha en skön kväll alla !  / Sylvia


Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Hejsan, Sylvia!
    Åh vad gott att bli fin i håret, man känner sig som en ny människa🙂 Lite gott kaffe till det och dagen är räddad.
    Men inte får du ta bort bloggen, är du tokig😉 Det går så bra sååå att kommentera här för de flesta av oss och ingen förväntar sig ett svar inte. Vill man något speciellt finns ju mailen!
    Men du kan ju använda din hemsida och uppdatera den och se över länkar…😉 Går ju bra att skriva där också som jag gör på min sida?
    Klart att vi vill se alla fina och ”stora” fiskar och allt annat som ni har på paradisön…!
    Hoppas att WP ger dig ett svar snart på vad som felas!
    Eller så kan du väl ta en ny blogg på WP som har ett tema bara för att testa?
    Kram, Agneta

    Svara
  2. Hejsan Agneta!
    Ja det var skönt att få bli lite omhuldad hon frissan idag
    Du ska tro att jag har försökt med att uppdatera en ny blogg. Det blir lika knasigt där med att skicka iväg inläggen. Det går nu men jag måste logga in mig till bloggen då sticker det iväg.
    Wp säger bara att man ska se till att inloggningsuppgifterna stämmer och det gör de eftersom jag kommer in i bloggen och det är samma inloggning till Gravataren???
    Nu ska vi se om jag får iväg detta!!
    Kram och må gott vännen.

    Svara
  3. Hej Sylvia !

    Tror snart varenda FB-vän och bloggvän gått och blivit fin i håret.
    Jag drar mig för det,när jag äntligen hittat en som klippte bra, så efter tre månader var det en ny salong-ägare..Måste snart gå dit igen,kanske de tar 150:- fortfarande. det är ganska billigt.Men blir det misslyckat är det dyrt.
    Väntar ett tag till, drar med hyveln bort de längsta stråna som hänger ner i ögonen.

    Kram Mi

    Svara
    • Hejsan Mi
      När våren kommer och mössan åker av är det skönt att få kapa av testarna en bit. Rakhyveln är riktigt bra att ta till när man vill snygga till frisyren. Har också provat.
      Kram Sylva

      Svara
  4. Jo, det är toppen man hittar en frissa som man trivs med och som klipper bra och som man vill ha håret
    jag har också hittat en som jag gillar, visserligen lite dyrare men det är det värt
    Trist att det strular så på WP bloggen men hoppas du inte slutar blogga för det
    Kram tillbaks

    Svara
    • Visst är det gott att ha en frissa man trivs med och jag betalar gärna en slant extra för de.
      Ikväll har det funkat riktigt bra med att skicka iväg kommentarer. Hoppas det håller i sig. / Kram

      Svara
  5. Hej Vännen!

    Detta som du har drabbats av här på bloggen, är inget som du kan fixa. Utan det ligger hos dem på deras server. Då alla som har wp, har samma problem. Så det är rent skit snack från dem. Men för den sakens skull hoppas jag inte att du ska lägga ner din blogg. Utan det är ju enkelt för oss att klicka på som imitt fall på fb iconen =).

    Härligt med en klippning. Det är något jag också skulle behöva att ta itu med helt klart. Önskar dig en fin dag/kväll. kramis Bettan

    Svara
    • Du har troligen rätt men visst blir man lite less när de inte kan fixa det. Felet har varit i över två veckor nu. Tack för att du bryr dig Bettan / Kramen

      Svara
      • Jo det är klart att man blir less. Men vi gillar din blogg i alla fall. Huvudsaken är ju att man vet hur man ska göra för att kunna lämna ett avtryck i tiden. =) Å det är klart att jag bryr mig om =) Du är ju min vän & du får absolut inte försvinna =) Massor av kramar!
        /Bettan

  6. Bassebusens

     /  29 mars 2012

    Hejsan🙂
    Har du fortfarande problem med dina besökares kommentars-skickande😕
    Läste du mitt svar som jag fick från WP tidigare ? Det lag jag in idag vid tråden som du startade på Forumet.förut…. Det var ett nytt inlägg där idag, så jag klistrade in mitt svar som jag fick. Mina problem löste sig när jag bad de som hade problem att skicka sina kommentarer hos mig! Att de skulle skaffa sig en ny mail-adress helt enkelt…. Sedan har det fungerat bra🙂
    Hoppas det löser sig för dig också snart😉
    Ha det fortsatt gott med ditt nyfriserade hår😀
    Mvh Yvonne.

    Svara
    • Hejsan!
      Tacksnäll för ditt mejl. Nu verkar det som WP har rättat till felet. Just nu vet jag ingen som klagat på att inte kunna skicka sitt inlägg. Jättebra att veta detta om felet kvarstår.
      Kram Sylvia

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

