Mera vårtecken…..

 

Strosade runt på söder för att söka efter vårtecken idag. Till slut gick jag ner till parken hemmavid och där hade det blivit riktigt blomrikt. För en vecka sedan när jag gick där fanns det inget alls som spirade.

20120322_122220

20120322_122943

20120322_122816

 

20120316_163616

Nu ska jag iväg och träffa några gamla jobbarkompisar på knytiskväll och har lagat till en paj jag ska ta med. Den har jag provat tidigare och brukar bli omtyckt med skinka, broccoli och grevéost.  Provade med en  form med löstagbar botten, Den blev hög och fin. Tror den ska smaka.

Nu hoppas vi på fortsatt fint vårväder i morgon också. Vilken tidig vår vi fått och nu börjar vi så smått längta till ön. Men än ligger isen kvar i viken och det brukar minsann bli bakslag i väderleken så här års. Så det dröjer säkert någon månad till innan vi är där.

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

16 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Men åh så gott med paj och med en av mina favoriter..Grevé..gott! Har under årens lopp köpt att antal pajformer men inte lyckats med degen, men detta låter som en riktigt god idé.
    Önskar dig en riktigt trevlig kväll med dina vänner!
    Kram, Agneta

    Svara
    • Sylvia

       /  23 mars 2012

      Det blev en jättetrevlig träff med skratt, god mat och mycket tjatter. Kvällen blev sen men vad gör det när man får lov att ha sovmorgon. Kramen

      Svara
  2. Ja gisses va det har börjat att blomma vid dig vännen. Ja nu är våren här & naturen börjar att gå i blom. Härligt härligt…

    Pajen såg riktigt smarrik ut. Tror att den väl lät sig smakas också =)
    Önskar dig en underbar kväll.
    Kramis Bettan

    Svara
    • Sylvia

       /  23 mars 2012

      Det är så underbart härligt när det börjar bli grönt i naturen. Jo,pajen blev uppskattad och det är alltid kul och vi hade en kanonkväll tillsammans

      Svara
  3. Den pajen såg verkligen läcker ut!

    Nu blev jag pajsugen, för det är något som jag gillar skarpt. Jag får nog göra en till helgen, för då kommer nog Eva och Gaetano hit igen.

    Fina vårtecken har du hittat också. När det nu blev så här varmt kommer det säkert att explodera i naturen. Det gäller att hänga med i svängarna, men precis som du säger, så kommer det säkert bakslag och mera kula och snö. Vi är ju bara i mars och april brukar vara en lurig månad.

    Kram och trevlig torsdagskväll!

    Svara
    • Sylvia

       /  23 mars 2012

      Paj är alltid gott att bjuda på och går fint att förbereda innan gästerna kommer. Med en härlig sallad till blir det en riktig festmåltid .
      Ha en härlig dag / kram

      Svara
  4. Hoppas du haft en härlig kväll med god mat och mycket tjatter! Pajen ser delikat ut.

    Vilken fantastisk dag det varit. Maken kom också hem med de första tussilagona idag. Fortsätter den här värmen kommer det att gå fort nu, men som sagt, några gånger till ska det ju snöa på lärkan innan det är klart!

    Ha en skön helg önskar
    Meggan

    Svara
  5. Sylvia

     /  23 mars 2012

    När tussilagon blommar då är det verkligen vår. Kvällen blev riktigt lyckad och kan väl inte bli annat när man strålar samman med gamla tjejkompisar.
    Önskar en trevlig vårhelg! Kram

    Svara
  6. jo, vårtecknen kommer i rask takt nu i den ljuvliga vårsolen
    och det kommer att gå fort nu om detta soliga och varma väder fortsätter..
    Ljuvliga foton du har här och ja, våren är verkligen tidig i år.
    kram och ha en fin helg

    Svara
  7. Hej, Sylvia!
    Har du fortfarande problem med att kommentera?? Eller är det nytt strul på gång? Fick just nu en kopia fr. en annan användare av WP soms kriver i en blogg att hon inte kan kommentera så då kommer gästboken på bloggen till god nytta😉 Olzzon är bra i alla lägen..
    Hoppas att det löser sig och skriver bara lite här för att testa om det går att kommentera….testing testing….Agneta calling Sylvia🙂 Om nu det kan vara till någon hjälp!
    Kramis

    Svara
  8. annabritta

     /  25 mars 2012

    Hallå syrran hur går det för dig. Nu kom jag in med min mailadress.
    Du får väl skippa fotot så kanske det fungerar bättre🙂

    Svara
  9. sylvia

     /  25 mars 2012

    Ja jag får väl ge mig snart.!😉

    Svara
  10. Hej Sylvia!
    Men stackars dig😉 Märker att du kämpar även i dag och nu måste jag nog göra något drastiskt. Har ingen aning om varför jag får dubletter av dina tester…det blev hela 8 st i mailen i dag…so far😉 Nu ska jag klicka för rutan ” Uppmärksamma mig på vidare kommentarer via e-post ” som jag brukar för att komma in på WP och ta bort din blogg helt, för att börja om igen, för det räcker bra med 1 kopia av kommentarer och inlägg….Usch så dom ställer till det för oss. Radera hela bloggen och börja med en ny ! Kanske det hjälper?
    Nu har fotot av Mankells bok försvunnit….en vit ruta återstår?!
    Lycka till vännen…men låt fotot av dig vara kvar😉
    Kramis, Agneta

    Svara
  11. sylvia

     /  25 mars 2012

    Jag har nog testat ett antal gånger idag men konstigt att du får dubletter???. Mankells bok är färdigläst så den har jag just tagit bort. Skit också men jag får väl göra som syrran säger skippa fotot då är det ju inga problem att skicka iväg. Det är det att jag gillar den här bloggen och har ingen lust att börja om igen. Får se hur jag gör??

    Svara
  12. Skriver en rad enkom för att klicka för båda rutorna här under så att jag kan följa både blogg och inlägg🙂 Kram, Agneta

    Svara
  13. testar

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

