Slappardag

 

Idag har hag haft en slappardag och läst klart Henning Mankells bok “ Minnet av en trasig ängel”. Huvudpersonen Hanna föds i en fattig familj i Norrlands inland i slutet av 1800-talet. Hon tvingas söka tjänst i Sundsvall och hamnar som kocka på ett fartyg som går med trälast till Australien. Hon gifter sig under resan med en styrman på fartyget. Han avlider och hon går i land i Lorenço Marques i Portugisiska Östafrika, våra dagars Maputo i Mozambique, Henning Mankells andra hemland. Hon tar in på ett hotell som också visar sig vara en bordell, och så småningom ska hon bli ägare till bordellen och rik på verksamheten. En tänkvärd och spännande berättelse….

Tror inte WordPress.com har fixat felet att kunna skriva kommentarer på rätt sett så det är bara att hoppas det snart blir avklarat.

Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Hej!

    Nu ska det bli spännande att se om dessa rader når fram. Om inte, har jag inte en aning om hur jag ska göra. Låt mig veta hur det funkar.

    Kram
    Meggan

    Svara
    • Sylvia

       /  20 mars 2012

      Vissa bloggar på WordPress.com har just nu svårt att skicka iväg kommentarer. Vet inte riktigt vad som är felet men tydligen så jobbas de på det. Jag har haft trassel hela helgen. För att få iväg kommentaren låter jag sista raden i fältet / webbplats / vara tom. Då fungerar det för mig./ Ha det gott kram

      Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Det var då en berättelse med många ingredienser. Fr. Norrland till Afrika, inte ila. Hoppas att det funkar bättre nu, för jag fick just två kopior till min mail om att du har tillfälliga inlägg för temaidentifiering…jag fattar 0..som tur är😉
    Kan inte ta bort min Gmailadress utan att installera Google Chrome webbläsare….URK!
    Kram och lycka till! /Agneta

    Svara
    • Sylvia

       /  20 mars 2012

      Hejsan!
      Här är det full rulle igen. Har klarat av att kommentera men stött på ett nytt problem. Jag jobbar i Windows Live Writer det är så himla smidigt.med bilder, enklare skriva text och sedan uppdatera det färdiga inlägget till bloggen. Nu har detta börjat trassla också. Det måste vara ett stort databasfel de har på WP. Nu skulle jag uppdatera min Bokhörna med Mankells bok men då strulade till sig helt.:-(

      Men Agneta du kan väl ha kvar din Gmail. Kan vara bra att ha en extra mejladress .🙂 / kram

      Svara
      • Klart att jag kan ha kvar min Gmailadress men det räcker med 2 att hålla reda på. Inloggning och lösenord och så dit för att kika så att inget ligger oläst.
        De mail och alla de kommentarer till alla bloggar jag pren. på skickas vidare till min telia så att jag får dom hit direkt, men visste inte att dom sparar en kopia hos Gmail och att sitta och radera 8-900 för hand…njae! Sedan retar det mig till max att man ”tvingas” installera olika webbläsare stup i kvarten !!
        Inte konstigt att man kan läsa om vilken webbläsare som är populärast, .man blir ju tvingad….! Usch så dom ställer till det för oss😉
        Ja ja, alltid är det något med det tekniska. Kramen

  3. Va du är duktig på att läsa böcker. Själv kan jag inte falla till ro & tillåta mig läsa. Men hoppas att en dag vara mitt forna jag igen. Önskar dig en god kväll.
    kramis

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

