Vårfint

 

pask-12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En strålande vårdag +12 grader har vi haft och jag passade på att ha vårstädning på balkongen. Mitt på dagen hade vi premiärfika och då var det +21 grader i solen på läsidan. Nu måste man verkligen passa på att njuta så länge det varar.

Jag gick förbi blomsterståndet i Centrum och där var det vårplantor i alla dess förmer som gällde. Nu har ljungen byts ut och i korgen har jag satt en kruka full med påskliljor 20 stycken lökar/ pris 90 Kr. Påskliljor brukar stå länge utomhus. Blir det busväder får jag ta in den i värmen över natt.
Nu hoppas vi på en härlig, vårlig dag i morgon också.  / Kram Sylvia

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

13 kommentarer

  1. Ja, vilken härlig dag det varit. Har just kommit hem från stan efter att ha lyssnat på en föreläsning om smärta och värk med Martin Ingvar på ABF-huset och när vi promerade från Sveavägen till Östra station var luften fortfarande alldeles ljum. Inger hopp!

    Vilka fina blommor och vilka fina bilder – hur du nu har trixat till dem? Jag är så imponerad av allt du kan med den här tekniken!

    Kram och go’ kväll!
    M.

    Svara
    • Tack för goa kommentarer Meggie 🙂 Det måste ha varit riktigt intressant med hjärnforskaren Martin Ingvar som föreläsare. Nu har vi härliga dagar att njuta av som vi måste ta väl vara på. / Kram

      Svara
  2. Hej, Sylvia!
    Så fint du har gjort och så vackert du har att vänta🙂
    Mina ljung är skrutt…men de två Silvergirlangerna jag köpte ( du också? ) är lika fina som när dom var nya. Hur gör jag nu då? Gräver upp dom och sätter dom var? Har ingen lust att slänga ut dom och inne i värmen lär dom inte trivas när dom klarat både snö och minusgrader. Vilket dilemma😉
    Nåja, det är för tidigt för penséer för än kan det komma snö…
    I solen är det gott men det drar svinkallt om ben och rygg, så på balkongen sitter då inte jag ännu. Min är inte inbyggd så nog känns de isande vindarna ordentligt för här blåser det ” småspik”.
    Det är samma visa varje år när solen tittar fram och balkongen är smutsig till max. En utsatt plats🙂
    Har snart läst ut boken jag fick av dig och den är verkligen annorlunda och både vacker och väldigt tragisk och undrar hur detta ska sluta….får jag veta om jag lägger mig tidigt i kväll och läser, utan att somna🙂
    Kram, Agneta

    Svara
    • Silverplantan har jag sparat i en kruka för att ta med till stugan, Kanske det kan bli något av den. Penséplantor fanns men de var så ynka små, lite för tidigt att sätta ut tror jag. Så roligt om du gillar boken men smaken är ju som baken. / Kramen

      Svara
      • Jag får väl också sätta mina två Silvergirlanger i krukor och låta dom stå på balkonggolvet i skuggan. Ska bli spännande att se hur det går för våra plantor🙂
        Boken läste jag ut i natt…..kunde inte sluta när det bara var ett kapitel kvar😉 Så nu får det bli en siesta såvida jag inte fastnar vid datorn, lätt hänt.
        Den var suveränt bra trots allt elände och ingav en sorts inre lugn. En riktigt, riktigt bra historia om dessa båda kvinnor som trots åldersskillnaden hade så otroligt mycket gemensamt. En berättelse om hur livet kan gestalta sig. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Den boken var helt i min smak🙂
        Tack och Kram, Agneta

  3. Ja idag har det verkligen varit en underbar dag!
    Flera sådanna så blir vi alla mkt piggare. Jag har tagit mina blodvärden 2 ggr & de är illa på dem båda. Så nu får jag se va läkarn kommer fram till på onsdag. Men så här vill jag då rakt inte ha det.
    Kram på dig & ha en härlig måndags kväll
    /Bettan

    Svara
    • Lycka till nu hos läkaren och hoppas nu de har något vettigt att komma med så du blir ditt gamla jag igen. / Kramen

      Svara
  4. Ja, det har varit ljuvliga dagar nu och hoppas detta fina vårväder fortsätter
    Mysigt att fixa och dona på balkongen nu
    kram

    Svara
  5. kan inte skriva kommentarer?????

    Svara
    • Det gick ju galant att kommentera men för säkerhets skull så testar jag att skriv här under ”Svara” också🙂
      /Agneta

      Svara
  6. Håller du på att göra någon ändring här? I så fall så får du gärna göra texten större och därmed läsbar för det var attans vad en krympt nu.
    Jag får kopior i mailen stup i kvarten där det bara står test till ditt inlägg.
    Nu så testar jag om kommentaren kommer fram😉
    Vad har man vänner till…? Kram, Agneta

    Svara
  7. Så de håller på Sylvia!
    Jag såg på wp-forumet att du varit där och frågat om de här felen och jag vet att Znogge kontaktat dem också.

    Nu kör jag med ej fejkad mailadress för att kunna kommentera utan att behöva logga in på facebook och därmed länka till dem.

    Man får hoppas att WP.com fixar till det här snart!
    Kram Ingrid

    Svara
  8. Sylvia

     /  19 mars 2012

    Ja, du man kan bli knäpp för mindre. Jag gör som du, har en gammal mailadress som funkar bra. Hoppas det snart ska ska bli avklarat. Gillar WP och vill ha den kvar.
    Kramen

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

