Trevlig helg

 

stada Jag har varit dålig på att uppdatera. Det har inte hänt så mycket. Lite stressigt har det varit för jag har farit fram och åter till Annika. De ska byta stammar i huset och nu har vi hjälpt till och varit till pass och plockat ihop och täckt över prylar. De ska in i kök och badrum där det blir hel renovering. Annika och hennes sambo har ju svårt att vara från sina arbeten och  passa på dagtid. Nu har det kommit igång med rivning och jobbarna har egna nycklar så det ska väl lugna sig ett tag nu. Det tar sju veckor innan det är klart. Det går att sova där och toa och dusch finns utanför. Men det är inte roligt för dem. Hur gamla människor klarar sig med allt oväsen och som är hemma hela dagarna är en gåta för mig.

Idag har jag försökt att fixa till en boksida “ Böcker” Vi får se hur det artar sig med den. Tycker det är roligt att skriva några rader om de böcker jag läser. Har börjat läsa Henning Mankell  Minnet av en smutsig ängel,  handlar om Hanna som kommer från Härjedalens kalla skogar, kommer till hettans Lourenço Marques / Portugisiska Östafrika i början av 1900-talet och där blir ägarinna till en av de största bordellerna i staden…Jag har börjat bläddra lite i den.

Nu är det snart dags att bänka sig framför TV och vi ska nog se hur det går i meloditävlingen för Flinck och herr Ranelid! Men det verkar som Loreens ”Euphoria”är den som ska vinna? Den kan nog slå i Azerbaijan kanske?

Önskar en trevlig lördagskväll / Kramen

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Goder afton Sylvia!
    Det där med stambyte är jag välbekant med. Här fick vi flytta och bo i en annan lägenhet under några månader bland kartonger och det var hemskt. Fick inte hänga upp gardinstänger eller göra mig hemmastadd…usch! Och vilket oväsen det var överallt och tidigt började dom ju arbeta också. Borrade och bankade dagarna i ända😦

    Även jag har haft i åtanke att göra en sida med lästa böcker men det har stannat vid en tanke😉
    Mankell har jag inte läst något av och vet inte riktigt om jag vill.. låter inte lockande men man vet ju aldrig.
    Nu ska jag tillbaka till Midsomer Murders och så blir det en titt på festivalen i reklampauserna. Här i datarummet hör jag låtarna på radion och det är bättre, blir man inte distraherad av koreografi och annat. Musik lyssnar vi ju på…
    Hörde att den internationella juryn redan är klara med röstningen..
    Kram, Agneta

    Svara
    • Inte alls roligt med stambyte och hoppas vi slipper det Visst blir det fint när det så småningom blir klart. Kanske vi får se en boksida hos dig som gillar att läsa. Det måste du tänka på:-) kramen

      Svara
  2. kan tänka mig det är bökigt med stambyten och renovering av kök och badrum, och säkert det kommer att kännas skönt när det är klart
    ha en fin fortsatt kväll och helg
    kram

    Svara
  3. Nu förstår jag varför du har varit på rymmen =). Men vad skönt när man kan hjälpas åt vid sådanna här tillfällen. För det måste ju ta enormt på krafter vid ett så stort ingrepp på bostaden.
    Ska bli kul att se din sida böcker =).
    Önskar dig en fortsatt fin kväll. Kramis Bettan

    Svara
    • Fy sjutton för stambyte. Det finns äldre grannar i huset att de klarar av att bo hemma är en gåta för mig. Det är ju ett herrans liv hela dagarna. Det står en provisorisk barrack på gatan där de finns dusch och toa. / Kramen

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

