Mästerkatten

Igår var jag på bio och såg Mästerkatten , den engelskspråkiga versionen i 3D. Mästerkatten handlar om en föräldralös katt som får namnet Puss. Han bor på ett barnhem och blir där bästa kompis med Humpty Dumpty (ett ägg). De här båda ställer till med en massa bus och har roligt mest hela tiden. En riktig barnfilm var det.

Nu var det så att min granne hade lovat sina två barnbarn 6 och 8 år gamla att få se denna kattfilm och hon vill att jag skulle följa med som sällskap. Biosalongen var fullsatt med barn i alla åldrar tillsammans med vuxna. Vi fick var sina glasögon att sätta på oss till filmen och visst är det fantastiskt att titta på dessa animerade filmer i 3D. Ungarna  gillade den och det var riktigt mysigt där vi satt med brillorna på.  Filmen varade i knappt två timmar.

‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’

Jag är med och tävlar om ett kilo sicilianska mandelkakor. Titta in på bloggenLivet på Citronodlingen” ….. Se bild på högerpanelen. Var gärna med du också!

Ha en solig vårvecka! / Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

11 kommentarer

  1. Vad roligt att höra om Mästerkatten. Har funderat på att ta med det 6-åriga barnbarnet men varit osäker på om hon skulle klara av både glasögonen och att filmen är så pass lång. Men du tyckte det gick bra med er 6-åring?

    Visst är det härliga dagar vi har just nu. Har i dag varit och röntgat mina lungor som efterkontroll av lunginflammationen och sedan gått en promenad i solen.

    Vackra blåsippor! Kanske dags att byta vinter mot vår på den egna headern också.

    Kram, kram
    Meggie

    Svara
    • Det tycker jag du ska göra Meggie. Filmen verkar gå hem hos ungarna och även hos oss vuxna. Så bra att du varit på efterkontroll av lungorna, det är så viktigt.
      Blåsippor är en av mina favoritblommor.
      Önskar dig en riktigt fin vårvecka. / kram tillbaka!

      Svara
  2. Hejsan, Sylvia!
    Vad roligt att se barnfilm! ‘Mästerkatten i stövlarna’ är vad jag just nu kan komma ihåg fr. mina tidiga barnaår men antar att detta är något helt annat?
    Jag tycker det finns många barnfilmer som är jätteroliga och så bra att ha tillgång till barnbarn/grannar så att man kan få roa sig barnsligt😉
    Men nära 2 timmar kräver att det är spännande för att de riktigt små ska orka. Men lite godis och annat behövs säkert🙂
    Ett litet foto på dig med brillorna på näsan hade väl varit pricken över i-et😉
    Kram, Agneta

    Svara
    • Det blev en riktig kul eftermiddag, så där hux flux. Själv har jag inte haft en tanke på att se filmen. Ungarna var heller inte så stojiga och det var ju ett bevis på att de gillade Mästerkatten. En kort hade nog varit en härlig syn.. hahahha
      Må så gott. / kramen

      Svara
  3. Vilken härligt biobesök, säkert mycket bättre än en hel del annat hade kunnat vara! Själv var jag också barnvakt på en innebandymatch, så att lilla Olivias pappa kunde vara med. Hade köpt ”Knacka på”, så den läste vi i parallellt som vi tittade på hur pappa sprang omkring med klubba och boll. Efteråt gick vi på kondis!
    Trevlig kväll önskar jag dig!
    Kram

    Svara
    • Så härligt med barnbarn. På så sett kommer vi gamlingar ut på en massa skoj. Mitt barnbarn är vuxen nu och har annat för sig men det går ju att hänga med bekanta som har barnbarn i mindre åldrar. / kramen

      Svara
  4. Hej vännen!
    Verkar som att du fått en härlig dag på bion! Jag tyckte att det var jobbigt med dessa glasögon när vi var på en 3d film. Förutom alla fräcka effekter som då blev av detta.
    Hoppas att du ska få en god natts sömn & fin kommande morgondag!
    Kramis Bettan

    Svara
    • Visst är det en upplevelse att sitta där med glasögonen på näsan på 3d film….. jag njöt i fulla drag. / kramen

      Svara
  5. Kan tänka mig det var en mysig film, och dessutom kunna se den i 3D
    kram och ha en fin fortsatt dag

    Svara
  6. Love

     /  07 mars 2012

    Hejsan!
    Det var ett tag sen jag var här men det är alltid lika trevligt att hälsa på.
    Jättelänge sedan jag var på bio också men dotter med barn såg Mästerkatten i lördags och gillade den.
    Visst är GPS en fantastisk grej. Vilken långpromenad du tog till din dotter men är vädret fint så njuter man av promenader.
    I dag är jag uppe tidigt för att allt ska vara klart tills fotografen kommer i morgon.
    Både vill och och inte vill sälja men vi har ju inget val. Sen tar det säkert tid så i sommar blir vi säkert kvar vilket känns bra.
    Snödropparna blommar så fint nu på tomten och även i dag verkar det bli fint väder. Innan jag sätter igång ska vovven och jag ta en promenad han blir överlycklig när jag tar fram kopplet.
    Hoppas allt är bra med dig och att dagen blir mysig.
    Kram från Love.

    Svara
    • Så roligt att du tittar. Förstår dig Love. Det måste vara vemodigt just nu men du blir inte yngre och att sköta ett hus tar på krafterna. Det blir säkert underbart för er när allt kommer på plats. Önskar dig all lycka med försäljningen vännen. / Varma kramar

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

