Vårtecken

20120301_11444020120301_114418

 

 

 

 

 

 

 

Solen lyste med sin frånvaro idag men ganska varmt i luften. Ville så gärna ut för att hitta några vårblommor, det var minsann inte så lätt. Men så rätt som det var råkade jag se snödroppar sticka upp bland löven vid en gammal trädgårdstomt jag fick förbi. Då blir man glad.

Den 18 februari röstades Björn Ranelid direkt till en finalplats vilket följdes av en massor av kritik från artister, och tv-personligheter.
Påhoppen  blev för mycket för Björn Ranelid som hotade att hoppa av schlagertävlingen, Då ryckte svenska folket in och de som  röstat på honom. Jag har fått 1300 mejl från folk som vill stötta mig säger han.  Idag tar Ranelid tillbaka hotet att ska nu fortsätta i tävlingen. Jag tycker om hans böcker, hans språk när han skriver men schlagerlåtar …..Schlagertävling  idag, är ett enda stort media/ pengajippo.
Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Åh, vilka underbara bilder! De ger verkligen hopp en en ljusnande framtid….

    Huruvida framtiden som schlagerstjärna fortsätter att vara ljus för Ranelid återstår dock att se när festivalcirkusen drar vidare mot Globen. Det enda ljus som lyser är väl löjets skimmer kanske, även om jag tycker media är oförskämda i många av sina påhopp på honom.

    Kram M.

    Svara
  2. Helt underbara vår bilder du bjuder på här idag! Å jag är helt överrens med dig om detta löjliga jippot som det numera har blivit av det annars så fantastiska programmet.
    Önskar dig en god natt & fin kommande morgondag!
    Kramis

    Svara
  3. Visst blir man glad när man ser de första vårtecknen
    och de små snödropparna är så söta, och man blir ju så glad när man ser dem…
    Här har också varit skönt väder även om solen inte var framme hela dagen idag
    men vetskapen om att våren är på väg…är härligt…
    kram

    Svara
  4. Jag håller med dig Sylvia!

    Melodifestivalen har tappat fokus på just melodierna och nu gäller det bara att ha den mest spektakulära showen.

    Vårtecknen börjar minsann visa sig. Här prunkar både snödroppar och vintergäck nu.

    Kram Ingrid

    Svara
  5. Hej vännen!
    Så fina kort du har på snödropparna! Jag har några sitter i listen kanske jag ska ta kameran och ta en bild.
    Jadu, Ranelid i Melodifestivalen…om det tycker jag inte 🙂
    Ha en skön helg!
    Kram!

    Svara
  6. God kväll i stugan 🙂
    Du har så rätt sååå…! Jag såg en del av andra chansen i kväll växelvis med Midsomer Murders och en mer underlig tävling får man leta efter! Att ställa två melodier mot varandra är ju vansinne! Pest eller kolera! Den som åkte ut kanske hade fler röster än den som vann den nästkommande duellen! Det luktar illa, anser jag och är högst orättvist. Dessutom meddelades inte antalet röster så det är mygel på hög nivå och sång&musik på låg nivå, enligt min mening i alla fall. Nä, tacka vet jag England som sänder Engelbert Humperdink 76 år till finalen. DET är grejer det 😉
    Ha det gott! Kram, Agneta

    Svara
    • P.s Jätteläcker header du har!

      Svara
      • Ja, det har spårat ur ordenfiligt och någon riktig tävling är de inte.. Tittade inte på hela programmet.
        Såg den nya serien med Kommissarie Banks, som är baserad på den brittiske författaren Peter Robinsons prisbelönta deckare. Serien utspelar sig i rofyllda Yorkshire Dales som nu drabbas av blodiga och svårlösta mord. En riktig rysare och läskigt spännande. / kram

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

