En skön söndag

Det har varit en riktigt härlig söndag och jag gick en långpromenad på 45X2 minuter till dottern som bor i Björkhagen. På vägen hem provade jag GPS i mobilen och det var riktigt kul att se hur bra det funkade. Skrev in hemadressen och så var vägen utstakad vartefter jag gick, raka vägen hem och då och då en röst som informerade ta vänster.. höger. Det var helt fantastiskt.

imagesLisa Miskovsky blev den första som ropades upp som hade gått till final. Jag gillar hennes bidrag, hon sjunger riktigt bra, ett fint framförande av låten och väldigt söt. För Danny blev väntan betydligt längre och hans låt vet jag inte riktigt vad jag ska tycka?

För Charlotte Perrellis "The girl" blev det inte den comeback som det talades om. Nog för att schlagerdrottningen inte kändes som en given finalist, men att det påkostade numret inte ens nådde till Andra chansen var väl en skräll.

Till andra chansen kom de skickliga schlagerrävarna Lotta Engberg och Christer Sjögren, som sjöng tillsammans och det var kul. Enligt Christer Sjögren handlar texten i "Don’t Let Me Down" om de insikter som kommit till både honom och Lotta efter otrohetsaffären. Med åren har duettparet lärt sig mer om livet, och kan i dag blicka tillbaka på händelserna med både stolthet och ånger. Tycker kvällen i Malmö var en av de bättre deltävlingarna.

I kväll ska vi titta på “Så ska det låta “

Önskar en trevlig kväll.
Kram Sylvia

13 thoughts on “En skön söndag

  1. Hej Sylvia.
    Jag tror jag instämmer med dina åsikter, Lisa är ju jättebra, men jag tror ändå inte hon har så stor chans i finalen, som jag minns det så var Loreen strålande, men vi får se.

    Hoppas du har en skön helg, snart ny vecka och ett steg närmare sommartid och vårblomster.
    Kram,
    Annette

  2. Hej, Sylvia!
    Jag såg delar av festivalen men var inte överförjust, inte min melodi riktigt. Gillade inte varken Lisa eller Danny men däremot gillade jag Lotta/Christer som är proffs. vilket både hördes och syntes. Bra personkemi vilket krävs för en duett och härlig orkester med vackert fiolspel dessutom och så var dom ju påklädda också 😉 Inte alla som var…..kortkort ska det visst va´!
    Lasse Holm är en av låtskrivarna och han är ju ett säkert kort. Låten är specialskriven för Lotta/Christer och det där med att anspela på att dom en gång i forntiden hade en mycket kort romans på gång är ett smart reklamtrick som alla invigda parter var med på. Det finns pengar att tjäna på ALLT numer 😉 Jag tycker texten är jättefin och passar in i många olika sammanhang och likaså musiken. Den satte sig direkt ju, bara till att tralla med för många takter var lånade fr. kända musikstycken … 🙂 Men inget som tilltalar ungdomen tror jag.
    Så duktig du är som orkar promenera så långt men då behövs allt en liten kaffepaus.. 🙂
    Nu är det dags för ”Så ska det låta” och attans att Oscarsgalan pågår hela natten men vi hinner ju med att se lite vackra kläder och annat på röda mattan……alltid kul.
    Ha det gott! Kramen, Agneta

    • Ja, smaken är som baken men man vill ju ändå vara med och tycka lite. Säkert blir det inte vårt tyckande av artist som går till finalen. De försöks tydligen med ALLT som går att tjäna pengar på och jag gick förstås på det 😉
      Promenaden satt sina spår för idag är jag riktigt mör i kroppen.
      Hoppas förkylningen är på tillbakagång för dig nu. / kramen

  3. Härligt att höra att du verkar pigg och kry och på banan igen! Själva har
    Maken och jag besökt och vandrat runt i Tyresta nationalpark för första gången. Spännande men mycket, mycket halt på isiga stigar. Ordentligt med motion när man fick försöka ta sig fram vid sidan av stigar och gångvägar.

    Hoppas vi får en skön vecka som kommer

    Kram M.

    • En vacker plats att gå och strosa i som vi besökt några gånger. Nationalparken drabbades av en stor brand för flera år sedan men det syns inga spår av skador snarare tvärt om sägs det?
      En härlig vecka önskar jag tillbaka / kram

  4. Intressant detta med GPS…det vore kanske något att ha..
    men måste nog få min starroperation gjord innan, för just nu klarar jag inte av att klara en vanlig mobiltelefon
    Schlagerfestivalen har jag inte tittat på iår…eller de sista året…
    Tycker på något sätt att den var roligare förr
    Ha det så gott och ha en ny fin vecka som kommer
    kram

    • GPS är nytt för mig också och det var roligt att prova men jag har väl inte så stor användning för den. Håller med dig schlagertävlingen var roligare förr.
      Kram och detsamma till dig!

  5. Ja visst är det en fantastisk uppfinning detta med GPS:en =). Å roligt att du provade på den så hur du vet hur den fungerar =)))).

    Kikade tyvärr inte på melodifestivalen, då första omgången var en sådan skit omgång. Så här blev valet enkelt, det fick bli Gladiatorerna =).
    Hoppas att du får en fin dag vännen. Kramis

  6. Skrattar när du berättar att du gått efter GPS:n 🙂 Visst är dom smarta. Vi köpte en till bilen men första resan tänkte den lura oss men jag pratade med den och sa
    ” nee du det gör vi inte alls” men kom på senare att det hade varit bästa vägen så nu litar jag på den.
    Skönt att du känner dig pigg igen!
    Kram!

    • Tänk att det funkar. Tycker det är helt otroligt. En GPS skulle vi haft när vi var i Rom och promenerade till Spanska trappan och inte hittade tillbaka till hotellet.
      Jag fick nog en lindrigare variant av flunsan och gubben är nu feberfri så det går åt rätt håll 🙂 / kramen

  7. Jag blev besviken på Charlottes bidrag, vet inte…… men jag hade hoppats på nåt mera som fastnade på näthinnan av henne. Tyckte också att Lisa M låt var bra, kändes lite mer speciell än de andra. Nu vill man rusta för långpromenaderna, fram med de bra’a skorna och kläderna för de skiftande vädret 🙂 för nu börjar det kännas vår i luften, sååå härligt med vår och sommar och allt vad det innebär igen efter en vinter som i aldrig kommer ifrån, fast den har varit lindrig i år tycker jag…. alltid nåt plus ! 🙂
    kram elisabeth

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

