En sväng genom parken

 

Snö har vi också fått om inte i så stor omfattning som vissa delar av landet. Dagen började med soligt väder och lagom kallt 4-grader men efter ett tag mulnade det på. Ungarna verkar gilla läget och hade kul i backen. Hade mobilen med och tog några bilder.

20120216_123032

20120216_123120

20120216_123051

 

20120216_151233På vägen hem tog jag svängen till ICA och provianterade lite varor. De hade extrapris på färsk ananas för 10 kr styck. Päron pris 10 kr/ kg. Päronen var riktigt fina i smaken. Ananasen ska få ligga till sig några dagar. Nu känner jag mig lite frusen och trött. Undrar om det är förkylning på gång. Jag ska vara på IT-kafét´ i morgon så hoppas det inte är influensa på gång.

Ikväll är det Antikrundan på TV. Det är kul att se.  Sedan är det Debatt med Belinda Olsson men det programmet tycker jag är ett alldeles för stressigt program, där tjattras det mest i mun på varann. 

Ha en fin kväll.  / kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

6 kommentarer

  1. Låter som en skön dag. Själv har jag varit på Nordiska museet och tittat på en utställning omn skolslöjd som väckte många minnen till liv. Kommer att skriva mer om den i nästa inlägg.

    Må så gott och hoppas du håller dig frisk!🙂

    Kram Meggan

    Svara
    • Museum är alltid spännande att besöka
      Vi tjejer hade syslöjd och killarna ville nog helst gå till träslöjden, minns jag. Slöjd är väl ett vitt begrepp. Ska bli intressant att läsa ditt inlägg. / Kram

      Svara
  2. Hejsan, Sylvia
    Vid några tillfällen har även jag köpt färsk ananas för en tia men då måste den alltid stå ett tag för att mogna. Hittade ett tips om att när jag skär av översta biten med ”blasten” så kan man ställa den på ett fat med vatten och så är det meningen att den ska rota sig…vilket aldrig har hänt mig men kanske du har bättre tur?
    Hur som helst är det en vacker dekoration och minst lika fint som dyra blomster🙂
    Du har gjort som jag brukar, ett litet konstverk av frukt och det är så vackert så! Nästan synd att ta av päronen😉
    Just ett delat päron var pricken över iet…😉

    Hoppas att du slipper flunsan som härjar även hos de som är vaccinerade…!
    Usch, hörde på TV om alla multiresistenta bakterier som tycks ha kommit för att stanna och de för tidigt födda liksom de äldre samt kroniskt sjuka överlever icke dessa små rackare…! Kyla är bra ibland, tar död på det mesta i bakterieväg..
    Antikrundan älskar jag att se och efter den är det Antiques Roadshow på TV8..härligt🙂 Säger som du, debatt kan jag leva utan, ingen får tala till punkt så det ger inget alls😦 Vi döper om det till ”Babbel”…
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Jag har också försökt men aldrig lyckats att få blasten att gro.. Kul när det är extrapriser på något man gillar. Riktigt läskigt med dessa bakterier som snart inget läkemedel biter på. Läkarna har varit alltför frikostiga att skriva ut antibiotika och penicillin helt i onödan många gånger
      Vad bra att du skrev….. ska slå över till TV8 och titta på Roadshow. Det har jag missat flera gånger.
      Kramen.

      Svara
  3. Vilka fantastiska bilder du har tagit med din mobil. Å jag blev så glad när du skrev att du var så nöjd med din. För jag bara älskar min =).
    Hoppas att du ska få hålla dig frisk. Massor av kramar Bettan

    Svara
  4. elisabeth

     /  27 februari 2012

    Vad trevlig det blev med fruktfatet. Det är snyggt ha dom liggande synliga och se på också – inte bara äta dom🙂 . Bra med frukter som måste mjukna till sig lite så det blir lite ögongodis att se innan de äts upp.
    Kram elisabeth

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

