Skaldjursupé

Det var en trevlig kväll i lördags hos sonen med fru. Gratinerad hummer, musslor i vinsås med vitlöksbröd till och härliga jätteräkor med krispiga grönsaker och gott vit vin. Nyttigt smalmat och himmelskt gott var det. Letie kommer från Filippinerna och hon har en förkärlek till skaldjur och tillagningen blir efter alla konstens regler. Själv skulle jag inte våga mig på att tillaga en sådan menyn. Vi var alla så nöjda över en god och lyckad supé.

20120211_163319

Idag var det ett underbart soligt och härligt promenadväder. Mitt på dagen var det –1 grad och vi kunde promenera och riktigt njuta av solvärmen och lyssna till fågelkvitter här och var, talgoxen var riktigt i farten.  Nu märks det att dagarna är bra mycket längre. Ja, nog går det åt rätt håll alltid!

Ha en skön vecka
Kram Sylvia

 

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

9 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Färska havsfrukter och fisk är det godaste jag vet och när jag läser om allt gott du åt så blir jag riktigt sugen🙂 Tyvärr är det svårt att få tag på både färsk fisk och skaldjur här på Västkusten numer och priserna är rena rama fantasin… dyrare än svenskt kött..😦
    Som barn åt vi ofta god färsk fisk men den verkar ha tagit slut i haven.
    Ffågelkvitter låter som ett vårtecken och är vacker ”musik”.
    Förstår att din årsdag blev lyckad och hoppas att dottern var frisk och kry så att hon inte missade alla godsakerna🙂
    Ha det så gott! Kramis, Agneta

    Svara
    • Jo, Annika var pigg igen men sambon låg hemma i feber. Hoppas hennes bacillusker hade avtagit så vi slipper att bli liggandes i feber och hosta? Kram

      Svara
  2. Det låter som att det blev en väldigt god och lyckad födelsedagsfest hos sonen!

    Må så gott och ha en skön vecka hälsar
    Meggie

    Svara
  3. Men guuuud så gott detta såg ut. Det är heller inget som jag skulle våga mig på att tillaga =).
    Hoppas att du ska få dig en god natts sömn. Kramis Bettan

    Svara
  4. Även jag trodde på våren, men nu snöar det. Blir kanske årets skottningspremiär i morgon! 😦
    Vilken fest ni haft, det är verkligen gott med ”skalisar”, Vi har snart 30-årsfest här och jag undrar så vad som kommer att serveras.
    Kram!

    Svara
    • Kan vara riktigt spännande när den yngre generationen ställer till med kallas?
      I kväll vräker snön ner. Tur man har som slipper skotta😉 Kramis

      Svara
  5. Å så gott! Jag blir hungrig bara av att titta på bilden! Hoppas du har det bra och njuter! Kram/Bia

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

