En deckare på gång……

 

3[3] Hade tvättstugan idag och nu är allt torrt men en hel del stryktvätt som jag ska ta tag i morgon.

Jag har läst klart boken Rikitikitavi  av Rikard Wulff.  En varm och känslig självbiografi och folkhemsberättelse om en sorgsen och lite annorlunda pojkes uppväxt i stockholmsförorten Gubbängen och i Karlstad. Han skriver om sina älskade föräldrar, om att senare komma ut som gay, om ett stundtals allt för hårt leverne. Det finns också  skildringar om de svenska aidsåren och om det största av allt – lyckan över att bli pappa. En fin skådespelare och sångare är han redan, men i och med denna bok är han också i mitt tycke en riktigt bra författare.

2307“Det är roligt att ha en bok på gång.  Nu blir det en deckare skriven av Kristina Appelqvist“Den som törstarProfessor Vidar Malmberg dör hastigt i en hjärtinfarkt och universitets rektor Emma Lundgren måste skynda sig hem från Rom. Vidars vänner i kyrkokören där även Emma ingår bestämmer sig för att sjunga på begravningen. Men snart hittas ännu ett lik  …… 

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

10 kommentarer

  1. God kväll i stugan….tvättstugan😉
    Finns väl inget somär så gott som att vila huvudet mot ett nystruket/manglat örngott? Jag är tydligen gammalmodig men skrynkliga kläder gillas inte alls här. Det absolut värsta jag vet och dom håller inte så bra heller utan mangling/strykning. Fibrerna mår bra av omvårdnad! Men har man hemtjänst måste man vänja sig vid superskrynkligt, direkt fr. torktumlaren, tyvärr😦 Nu ids jag inte tjata om det mer med personalen som så mycket annat.
    Roligt att du gillade Rikitikitavi som verkar mycket intressant. Den nya boken som du ska läsa har jag faktiskt läst om på Adlibris vid några tillfällen och den får både ris o ros av läsarna. Ska bli spännande att höra vad du tycker.
    Det är ett riktigt läsväder nu så det gäller att passa på mellan vardagens sysslor.
    Kramis, Agneta

    Svara
    • Jag är väl inte sådär vidare bra på att mangla nu för tiden ….. , det blir dukar och en del handdukar, skjortor och blusar drar jag över med strykjärnet.
      Gubben gillade ”Den son törstar” men syrran tyckte så där. Ja , boken har fått både ris och ros som sagt. Nu har jag blivit riktigt på hugget att läsa och det tackar jag min kära syster för😉
      Nattiskram / Sylvia

      Svara
  2. Har inte läst nämnda bok, men konstaterar helt allmänt att livet vore bra mycket fattigare utan böcker! Jag måste läsa en stund varje kväll innan jag släcker, det är en vana som är omöjlig att bryta.
    Fortsatt trevlig kväll önskar jag dig och tack för din kluriga lösning på min lilla gåta.

    Svara
  3. Beundrar er som kan koppla av med att läsa. Måste snart göra det samma, då det är rogivande. Men samtidigt stimulerande av hjärnan =)
    Önskar dig en god natt & fortsatt fin kommande vecka.
    Kramis Bettan

    Svara
  4. Härligt när man hittar en riktigt bra bok🙂 Jag minns grottbjörnfolket……ja jag minns böckerna med fasiken inte namnen på böckerna😦 kommer säkert när jag går härifrån🙂 jag bar med mig boken och läste så fort jag fick tillfälle🙂
    Nu läser jag bara när jag kommit i säng.
    Önskar dig en skön helg!
    Kram !

    Svara
    • Grottbjörnens folk, Hästarnas dal. Åh jag älskar böckerna om Ayla som efter en jordbävning tas om hand av en grupp neandertalare.
      Detsamma till dig Annkila, ha en riktigt fin helg. / Kram

      Svara
  5. Den boken skall jag läsa vid tillfälle. Vi bodde ju i Gubbängen i 35 år men jag tror att han hade flyttat när vi flyttade in. Men vi bodde iaf granne med hans dagmamma🙂
    Manglar lakan gör jag alltid, finns inget mysigare än att krypa ner i dom när man bäddat rent

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

