Testa om din dator har säkerhetshål

 

testIdag var jag inne på Post- och telestyrelsens hemsida och testade datorns svagheter. Det tog för mig 12 min så var det klart och här är mitt testresultatet som var helt OK. Att virusprogram och brandvägg är uppdaterade är förstås ett måste. Helt säker kan man väl aldrig vara?

Vad gör testet?

Testar datorn och letar efter svagheter i säkerheten på din dator och undersöker om den är öppen för intrång. Läs mer… HÄR

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Puh, jag eller rättare sagt min dator fick också godkänt!!

    Tack för ett bra tips!
    Kram Ingrid

    Svara
  2. Tack för tipset, Sylvia! Nu har jag också testat min dator och fått den godkänd. Du verkar duktig på det här med datorer, åtminstone att döma av din blogg. Hur enkelt du länkar hit och dit och lägger upp en tävling så där utan vidare. Själv är jag urusel när det gäller sådana finesser, livrädd varje gång jag ska trycka på en för mig ny knapp. Ser också att du flyttat namnet på din blogg in bilden. Hur har du fixat typsnittet? Vet hur man kopplar texten till bilden i photoshop, men innan, när texten låg ovanför bilden?

    Må så gott
    Meggie

    Svara
    • Tack Meggie!
      Jag tycker det är roligt med datorn och särskilt gillar jag design.
      I wordpress.com – admin.panelen – utseende – anpassad design kan man göra en uppgradering för 30 dollar/ blir 205 skr / per år och du kan sedan bl.a. ändra till olika typsnitt i bloggen. När det gäller bilder och text jobbar jag i redigeringsprogram Photoshop /eller Paint Scop.
      Ha en bra dag! / Kramen

      Svara
  3. Detta test gjorde jag på den webbplatsen för länge sedan.
    kanske jag skulle göra en test där igen…
    Vad skönt att resultatet av ditt test var bra
    kram

    Svara
  4. Fick också godkänt🙂

    Svara
  5. Bra att du fick godkänt. Jag ska också gå in och testa, jag är osäker på mitt virusskydd. Tack för tips!

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

