Börjat på en ny bok

2307Usch så isande kallt det var idag. –7 grader i morse. Slöat och börjat på en ny bok “ Två gånger är en vana”  av Denise Rudberg. Det är den andra boken i hennes romansvit med åklagarsekreterare Marianne Jidhoff och läser att handlingen utspelar sig i överklassens salonger, kryddad med en perfekt dos av spänning?  Den första boken i serien “ Ett litet snedsprång” har jag läst och den var jag väl inte så där översvallande förtjust i så nu blir det spännande med den här nya.

Klockan 19.30 i SVT2 måste jag ändå se Mildred Place Amerikansk miniserie från 2011. Del 3 av 5 . med Kate Winslet i huvudrollen.Efter en stor tragedi går Mildred vidare med öppnandet av sin restaurang. En stark kvinna som efter en skilsmässa försöker skapa sig och barnen en ljus framtid. Riktigt bra miniserie som jag tycker.

Kram och ha en fin kväll

Tidigare inlägg
Lämna en kommentar

4 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Mildred place ser jag också på och undrar just om hon kommer att bli lurad på konfekten av investerare…;-) Dottern lindar mamma runt sitt finger och är inte särskilt sympatisk, fint ska det va!
    Har faktiskt kikat på de båda böckerna av Denise Rudberg på adlibris men vill minnas att recensionerna inte var översvallande. Var visst något om överklassens problem vill jag minnas.
    Nåja, hoppas att hemtjänsten har tid att hämta mitt bokpaket i kväll för jag har just lämnat ifrån mig mitt ID liksom min inköpslista. OM det finns tid….betalar ju för den tiden i förskott😦 Nåväl, mitt ID vill jag ha hemma..inte på drift ;-(
    Vilka böcker jag valt denna gång står på min weblog. Smaken är ju som baken….😉 På tal om böcker så är det helt otroligt vad många som är med i din utlottning, jättekul och reklamen gör ju sitt till. Kul värre!
    I dag fick vi den första snön…vräkt ner hela dagen och fick till ett foto när det började….men nu är det halt ute…usch!
    Ha det så gott och hoppas denna boken är bättre!
    Kram, Agneta

    Svara
    • Nu så här efter jul känns det bra att läsa en god bok. Denise Rudbergs sista har jag just kommit in i och jag läser vidare. Ja, det finns en bok för alla smaker minsann. Kul att så många nappade på utlottningen och med fin reklam som ger två pinnar🙂 Inte fick vi någon snö här ….lite puder på marken. Idag skiner solen så länge det varar. / kram

      Svara
  2. Hejsan! Tyvärr får vi inte se mildreds place på Svt play, det blir bara flera o flera program de spärrar. Meningen är väl att man ska betala men vi vill inte ännu. Fy vad kallt ni har, lustigt nog följs vädret här i Spanien lite av det som är hemma i Sverige. Vi har lite kallare här med, natten var nog bara ca +8. Det är vinterjacka o vantar på när vi går kvällsrundan med hundarna. Men det är ju underbart mitt på dagen, kan bli runt 25 – 28 grader i solen. Inte dumt alls. Hoppas ni slipper en massa snö denna vinter.
    Och du, så klart jag vill ha en eller två lotter jag med.

    Svara
    • Synd att de inte sänder vissa program på SVT play. Allt måste löna sig och gå med vinst nu för tiden. Måste vara roligt att kunna följa svenska program för er. .Låter underbart med så där en 25+grader i solen Hm, det dröjer innan vi får uppleva det / Kram och ha det gott!

      Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

