God fortsättning

 

8_6_7[3]Önskar en god fortsättning  på det nya året och visst hoppas man att 2012 ska bli ett riktigt fint år för oss alla. Det nya året började ändå stökig. Rapporter om fylleri, misshandelsfall och skadegörelse förekom på flera håll i landet. Skönt att kunna fira ut det gamla i hemmets lugna vrå. Vi firade med min syster och jag bjöd på en god biff med potatisgratäng och en fräsch sallad. Trodde inte fyrverkeriet vid tolvslaget skulle bli så nämnvärt, enligt tidningen skulle det bli mindre smällande i år. Vi har fin utsikt från balkongen och det blev snarare ännu pampigare en tidigare år. Det är verkligen vackert att beskåda men man förstår alla hundägare som fasar för den här kvällen och luftföroreningar ska vi nog inte orda om.

Nu har bokhyllan fyllts på med några läsvärda böcker som min kära syster hade med sig. “De sista tanterna” en bok som verkar vara rolig och intressant har jag så smått börjat bläddra i.

 De sista tanterna skriven av författare och journalist Fatima Bremmer och fotograf Magnus Wennman. Boken är en resa genom de decennier som präglat den svenska tantens liv, om politik, klassamhälle, värderingar, och även om faktorer som kläder och frisyrer.

Dagen har varit mörk och regnig en riktig innesittardag och jag har mest slappat hela dagen. Ska ev, titta på “Stjärnorna på slottet” som jag inte är så begeistrad i. Programmet tycker jag har spelat ut sin roll och Kim Anderzon är bara för mycket i min smak. “Morden i Midsomer” med den nye Kommissarie John Barnaby kanske kan vara något.

Kram och God fortsättning på det nya!

Kram Sylvia

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Jag har också varit skeptisk till Stjärnorna på slottet och delar Ditt intryck av Kim Anderzon. Hon är rätt jobbig.
    Men jag råkade slötitta i kväll och blev imponerad av Christer Lindarw. Han var underhållande och ingav respekt med sin ärlighet. Han bjöd verkligen på sig själv och hans liv är ett märkligt öde med en stor enorm ensamhet tror jag.

    Svara
    • Gjorde som du, slötittade.. Christer Lindarw höjde verkligen programmet och jag blev mycket imponerad av hans ärlighet och spännande liv men som jag också tror innehåller en stor ensamhet.

      Svara
  2. Hejsan, Sylvia!
    Nu har jag läst om ”tanterna” på både adlibris och blogg. Den boken borde ingå i undervisning i skolorna i dag så att de unga fattar att ”godbitarna” inte ramlat ner fr. himlen😉 Dessutom finns det gott om ”tanter” kvar och det verkar som vi blir alltfler…och yngre. Kvinnor KAN, som tur är🙂
    Fyrverkerier hade vi här också överallt och det lät som rena rama kriget och dimman låg tät efteråt. Skulle tro att det kostar en hel del också dessa stora pjäser som används numer.
    Samma här, har skippat de s.k. stjärnorna då ingen av dem faller mig i smaken utom då Christer Lindarw som jag såg när jag bytte kanal. En duktig man med många strängar på sin lyra och usch o fy så lurad han blivit på pengar och kreationer. Att låna 500.000 för att köpa tillbaka sina egna designade kläder…! Inte konstigt att han inte litar på folk. Ensam har han varit sedan barnsben sa han, suttit hemma och pysslat när kompisarna varit ute och busat och vi är ju alla olika som tur är.
    Inser att jag föredrar den nye Barnaby eller så är jag väl trött på den gamle🙂 Avsnittet var föga tilltalande för min del i alla fall men det kom ju godbitar på TV3 som varade till 02.45….gäsp!
    Nytt foto med nya tuffa glasögon har du lagt ut här på bloggen har jag sett men glömt att nämna tidigare. Bågarna klär dig charmant liksom frisyren:-)
    Kramen, Agneta

    Svara
    • Hejsan!
      Tack snälla……Det var sonen som tog fotot på julafton. Jag fick en vacker blombukett därav den glada minen kanske🙂
      Idag har jag sträckläst boken. En bok om den utdöende ”tanten” från husmor till modeikon. Fint skriven med intervjuer av flera härliga 80-90 års-tanter varvat med tidsenliga bilder. Jag känner väl igen mycket av det som skrivs men jag tycker ändå det är riktigt läsvärd.bok. Nu funderar jag på en utlottning av boken framöver?
      Kram

      Svara
  3. Önskar dig också en god fortsättning på det nya året
    och ja, hoppas också att detta år blir ett bra år för oss alla
    Håller med om att det var skönast att vara hemma i hemmets lugna vrå på Nyårsafton
    det har tydligen varit ganska stökigt på många platser, tyvärr
    Här hade jag också fin utsikt över alla nyårsraketer och det var mycket vackert även om det var lite läskigt när de kom för nära husen
    ha det så gott
    kram

    Svara
  4. Hej vännen!
    God fortsättning önskar jag dig!
    Blir lite full i skratt när jag ser din nya tjusiga topbanner, har just gjort en bild med likadan blomma som jag skulle ha till bloggens inlägg i kväll.
    Att du är tjusig på nya fotot det har jag redan sett när jag traskat runt på FB🙂
    Kram

    Svara
  5. Hej Sylvia!

    Ser att du städat ut julen från din sida. Underbart att se dessa vackra blommor igen, som ändå ger en föraning om våren. Redan är dagen 15 minuter längre och snart är det dags att börja plocka fram frökatalogen och börja drömma om sommaren.

    Kram
    Meggie

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

