Fjärde Advent

 

Jag har inte så mycket att skriva om. Här är som vanligt med samma förberedelser som till tidigare jular. Det känns som man inte gärna vill ändra på de jultraditioner som finns i familjen. Jo, förra året firade vi julafton hos sonen och allt var jättefint ordnat men nu vill min käre make att vi ändå ska vara hemma här hos oss. Det där med hemfärden är alltid asaleabesvärligt och är det sedan dåligt väder tar det tid med taxi. Så nu är det bestämt att vi firar julafton här hos oss. Idag var vi till Sickla stormarknad och handlade en del. Vi stack iväg tidigt på förmiddagen innan den värsta rusningen och det gick förvånansvärt bra.

Jag har tidigare tänkt köpa en ny digitalkamera. Uppdatera mig några snäpp. Men nu blev det en mobiltelefon en Smartphone istället  Samsung GT-19100 Galaxy s2. Det tog några dagar innan jag blev riktigt inkörd med den. En fördel att ha lite datorvana och nu känner jag mig nöjd och bekväm med den.

När vi var på resa i Toscana var det en kille som just hade en Samsung. Jag blev så förtjust i den smidiga läckra saken. Riktigt bra att fota med och lätt att ha med sig. Det blir min julklapp.

Önskar en fortsatt fin Adventshelg.
Varm Kram

Tidigare inlägg
Följande inlägg
Lämna en kommentar

8 kommentarer

  1. Hej, Sylvia!
    Gott att fira julen hemma och slippa leta taxi, lugnare så🙂
    Men ojdå, det var då ingen dålig julklapp du fått🙂 Kan du surfa på nätet med den också? Med tanke på priset bör den klara det mesta. Usch, jag tycker det är en djungel att hitta rätt abonnemang, blir helt snurrig till slut.
    Jag hittade ju en liten kanonbra, Canon Power Shot 1200, budgetkamera på Cyberphoto i våras för runt 1000:- och det är den jag använder till foton som finns på min hemsida.
    Den dyrare och större kameran används sällan numer😦
    Vacker krukväxt har du och glad blir man av ögongodis. Mina vita Amaryllisar är helt ljuvligt vackra nu men de röda är inte alls lika fina😦
    Blommor lever sina egna liv och inte mycket vi kan göra åt den saken.
    Snart är det dags för ”Slaget om Sverige” på TV4 och det ska bli trevligt.
    Ha det så gott! Kramen, Agneta

    Svara
    • Du kan surfa och komma åt bloggen och det bästa är att kunna skicka upp foton direkt från telefon till bloggen. Lite lyx kanske men va sjutton jag unnar mig inte så mycket av den varan.
      _ 4,3-tums pekskärm 8 megapixel kamera Dubbelkärnig 1,2 GHz processor
      Navigera med GPS 16 GB lagringsutrymme – Flott värre😉

      Tack snälla för julkortet. Ska ha dig i tanken på juldagsmorgon, goa Agneta.:-)
      Hoppas det dimper ner något i din brevlåda också? /skickat torsdag /
      Ja, ikväll är det sista delen av” Slaget om Sverige.” En serie som i mitt tycke bara har blivit bättre och bättre. /Kramen

      Svara
      • Låter som enliten dator, men jag har svårt att se liten text och funderade på att köpa en liten bärbar sak för numer kan man ju för katten inte se på TV utan att bli hänvisad till webben😦 Att ladda upp foton låter perfekt men ska dom inte redigeras först? Hur som helst låter detta roligt och så klart ska du unna dig lyx så länge du kan, passa på🙂
        Om du visste med vilken vånda jag valde julkortet men fick för mig att det är just exakt sååå du (vill) har det dagen efter julaftonen för det ser så gott ut😉
        Nu är det snart dags för TV och frågesporten och något ska väl hoppa in i minnet/återuppväckas😉 Kramen

  2. Vilken underbar azalea! Ja, nu börjar det bli bråda dagar. Har fortfarande inte kommit till skott med julklapparna. Visserligen har vi sedan länge avskaffat dem när det gäller oss vuxna, men några måste det ju bli till barnbarnen. Så även om det tar emot blir det väl till att ge sig in till stan i morgon och trängas….

    Kram Meggie

    Svara
  3. Så vacker blomma du har!
    Ja det är nog mer jul när man får vara hemma, tycker inte det är så kul att åka bort. Vi brukar bara vara borta några timmar för dit vi åker finns det katter så det blir problem.
    Idag ska jag tillbaka till sjukgymnasten , hoppas verkligen han hittar på något bra.
    Hoppas att du får det skönt med din familj!
    Kram Annkila

    Svara
  4. Ja det blir jul utan stress och för mycket mat. Jag tar det verkligen lugnt i år och det har jag gjort i flera år. Visst är det fint snö men jag tycker det är skönt när inte snön inte hittar hit.
    Jag önskar dig också en God Jul med dina nära och kära.
    Hälsningar och kramar från Siv

    Svara

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

