Kilade snabbt hem…..

 

!cid_image001_gif@01CADA42Solen lyste så vackert från den klarblå himlen på förmiddagen. Då tar jag en promenad, tänkte jag. När jag var på väg ut, hade vädret snabbt slagit om och det var mörka moln på himlen. Jag frös lite och tappade lusten och siktade istället in mig på centrum för att  titta på allt överflöd av julpynt som finns till buds.

Så med ens blev det ett riktigt pådrag på Götgatan. Tjutande polisbilar och poliser kom farande och folk irrade omkring och ingen visste riktigt vad som hände. Jag tänkte, här är bäst att hålla sig lite på avstånd men lite nyfiken är man ju och det sas att det varit ett inbrott i en guldsmedsaffär och poliserna jagade nu rånare. Jag vände om hem illa kvickt. Nu sitter jag och läser på nätet om rånet.

En 16-årig pojke greps på torsdagen efter ett rån mot en guldsmedsbutik på Götgatan i Stockholm.

Tre personer utförde rånet. Polisen fick veta att de försvann på moped…… Inbrott och kriminell verksamhet kommer mer och mer närmare inpå oss.

Må gott/ Kram

 

 

10 thoughts on “Kilade snabbt hem…..

  1. Vilken härlig julheader!

    Tänk så hemskt att du hamnade mitt i alltihop. Ingen går säker någonstans tydligen. När det händer i Stockholm eller Malmö är vi ju inte alls förvånade, men det händer överallt.

    Kram Ingrid

  2. Hejsan, Syvlia!
    Ja du, bäst att läggga benen på ryggen och kuta hem i en sådan situation för man vet ju inte vad rånarna kan ta sig till. Usch, låter hemskt och bara 16 år….var ska detta sluta? Vihar också haft rån mot guldsmedsbutiker här och det är väl det höga guldpriset som lockar och lätt att avyttra enl. reklamen på TV. Rena rama uppmuntran till stöld ju! Usch ja, vilken värld vi lever i och värre tycker jag det blir. Lilla Sverige har då verkligen blivit ett gangsterland.

    Här är det halv storm nu och snöyra, blött, åska och blixt mitt i röran. Det dånar förfärligt så sömnen blirdet inte mycket med. Vatten lär vi få i mängder under natten, upp till c;a 1,5 m och DET är då mindre kul för alla som ska shoppa nu till helgen.
    Gott att hålla sig inne.
    Ha det så gott, Sylvia!
    Kram, Agneta

  3. Lite skakis blev jag allt. Man får verkligen ses sig om ordentligt och vara på sin vakt. Nu till julen är ju ficktjuvarna i farten och sedelautomaten törs man snart i besöka utan att först kolla att det inte är något lurt med lister och konstigheter.
    Här stormade det i natt men nu har det lugnat sig men mörkt och regnigt, ett riktigt busväder har vi.
    Kram och detsamma till dig vännen.

  4. Visst blir man lite nyfiken när något händer, men samtidigt känner att hålla sig undan när man inte vet riktigt vad som försiggår…
    Så mycket rån det sker numera på olika platser och händer då och då i ett affärscentrum dit jag brukar åka
    det är mycket obehagligt, och speciellt som skjutvapen många gånger används
    kram och ha en bra helg

  5. Du kunde ju nästan ha hamnat i detta. Otäckt! Speciellt óm det är vapen med. När det händer i närheten antar jag att man slits mellan nyfikenhet och lite rädsla. Kanske bäst att inte blanda sig i.

  6. Hej vännen!
    Ja jösses så det har blivit.
    Visst är man nyfiken men man får hålla sig en bit bort 🙂
    I Örebro var det oxå en 16 åring som slog en flaska i skallen på en polis. När han försökte fly sköt polisen honom i båda benen, anledningen till att dom sköt var att 16 åringen stoppat handen innanför jackan och polisen trodde då att han hade ett vapen.
    Funderar på vad som gått snett när de är så unga och redan kriminella.
    Ha nu en skön helg Sylvia!
    Kram Annkila

    • Vårt samhälle har ju blivit alltmer fientligt. Alltfler ungdomar far illa. Svårt att klara skolan och svårt att få ett jobb. Då är det lätt att de dras in i den kriminella världen. / Kram

Tack för din kommentar och kom gärna tillbaka!

